Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24 Heures du Mans 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Baquette eraf, dat is jammer.
    Baguette moest inderdaad uitwijken voor de gespinde LMP2 wagen waardoor hij in het gras terecht kwam en geen tractie had in het natte gras. Totdat een marshall hem een duwtje gaf en de wedstrijd verder kon zetten enzo de winst in de LMP2 klasse nam!

Zalig dat een Belg nog eens een klassement wint!
    Vorig jaar enkel het begin en het einde gevolgd, dit jaar de volledige race en het was de moeite! Kzen nu wel moe maar ben er wel zeker van dat ik de 24h van lemans 2014 ter plekke ga zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk Berichten
      Baguette moest inderdaad uitwijken voor de gespinde LMP2 wagen waardoor hij in het gras terecht kwam en geen tractie had in het natte gras. Totdat een marshall hem een duwtje gaf en de wedstrijd verder kon zetten enzo de winst in de LMP2 klasse nam!

Zalig dat een Belg nog eens een klassement wint!
      Vorig jaar enkel het begin en het einde gevolgd, dit jaar de volledige race en het was de moeite! Kzen nu wel moe maar ben er wel zeker van dat ik de 24h van lemans 2014 ter plekke ga zien
      Het is inderdaad meegevallen en het was een verdiende overwinning in hun klasse.
      Ik plan al 4 jaar om mee te gaan naar Le Mans en telkens komt er iets tussen.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Wat ik jammer vond, is dat er zoveel safety-cars waren.
        Het is uiteraard vreemd om te zeggen, na een editie waarin een dode te betreuren valt, maar het overdreven veiligheidsaspect maakt het zo wel saai.
        Elke keer een uur safety-car om herstellingen te doen aan de baan is geen goed zaak. Voor 10 meter werken het hele racen stillegen is een slechte oplossing, kunnen ze bijv. geen gele vlag zone maken en auto's verplichten om op pit snelheid erdoor te rijden. Dan kan er op de rest van de baan vol geraced worden. Geef de mensen die te snel rijden een stop-en-go of haal ze bij overdereven snelheid uit de wedstrijd. Maar als het de komende jaren elke keer urenlang safety-car is ...
        Le Mans is nu eenmaal een speciale baan en door het karakter een meer risicovolle race. Het even veilig maken zoals een modern permanent circuit is gewoon onmogelijk.
        De laatste 25 jaar gebeurde er niet meer of minder dodelijke ongevallen ondanks de nog slechtere staat van het wegdek, auto's die vele malen minder veilig en stevig waren en lieten ze gewoon racen: deuk in de armco? Geen probleem. Herstelling na de race, of ook niet. Defecte wagens geparkeerd vlak naast de baan? Geen probleem, takelen we wel weg na de race.
        Last edited by MikeVee; 24/06/2013, 11:49.
        2009 Skoda Octavia 1.9 TDI

Comment

Working...
        X