Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA Formula One 2015 - Australian Grand Prix

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• FIA Formula One 2015 - Australian Grand Prix

Circuit:

Tijdschema

Vrijdag 27 maart 2015

03.00-04.30 1ste vrije training
    07.00-08.30 2de vrije training

Zaterdag 28 maart 2015

07.00-08.00 3de vrije training - RTL TELEVISION
    10.00-11.00 Kwalificatie - LA DEUX HD, SPORTING TELENET, RTL TELEVISION, BBC

Zondag 29 maart 2015

09.00 Petronas Malaysia Grand Prix- LA DEUX HD, SPORTING TELENET, RTL TELEVISION, BBC

WK Tussenstand rijders & constructeurs:

2014 Stats

FP1 - Hamilton - 1.40.691
    FP2 - Rosberg - 1.39.909
    FP3 - Rosberg - 1.39.008
    Qualify - Hamilton - 1.59.431
    Race - Hamilton - 1u40min25.974
    Fastest Lap - Hamilton - 1.43.066
    Last edited by ; 20/03/2015, 16:28.

Eindelijk

O ja, het Sauber duo is nog niet zieker. Giedo van der Garde is in een proces aangewezen als piloot maar Sauber wil dat niet en gaat in beroep

Sauber is fighting van der Garde's bid to race in 2015.

Sauber has used the issue of safety in its desperate fight to stop Giedo van der Garde from racing its car in the Australian GP.

The team has been in a court case in Melbourne today. Van der Garde won an arbitration judgement in Switzerland last week, and in essence the case is about that judgement being upheld in Australia.

As reported by Radio Australia, Sauber's lawyer Rodney Garrett said that Van der Garde was not covered by the team's insurance and brought up the question of safety of spectators at the event. Garrett claimed that the C34 was custom built for Felipe Nasr and Marcus Ericsson, and there were issues about seats and seat belts.
    Garrett said: "Sauber could not allow him to race... it would be reckless and dangerous to do otherwise. It would result in an unacceptable risk of physical harm or even death.”

In 2011 Pedro de la Rosa stepped into the Sauber on Friday lunchtime in Montreal after Sergio Perez was declared unfit.

The case now looks likely to continue into Tuesday.

Bron: http://www.motorsport.com/f1/news/sa...garde-to-race/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
      Eindelijk

O ja, het Sauber duo is nog niet zieker. Giedo van der Garde is in een proces aangewezen als piloot maar Sauber wil dat niet en gaat in beroep
      Inderdaad, beetje rare verdediging van Sauber. Bij Manor is de 2e rijder nog steeds niet bekend dus die gaat geen op maat gemaakt zitje hebben? Wat een zever. Giedo kan best er een grote zak geld uit slepen en bij manor instappen met dat geld. Dan heeft hij tenminste een zitje in een team dat zich niet in hun h*l gepakt voelt door hun rijder.
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik verwacht het meest van Mercedes, Red bull en ferrari! VDG is een eikel normaal dat ze hem niet meer willen.

Comment

Roberto Merhi neemt het 2de zitje in bij Manor

Comment

Jammer dat de GP2 kampioen weer geen zitje heeft in de F1..
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Altijd leuk het begin van een nieuw seizoen en Australië is meestal een schitterende Grand Prix. Ik kijk er al naar uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                VDG is een eikel normaal dat ze hem niet meer willen.
                Kan best zijn, maar klaarblijkelijk had hij wel een rechtsgeldig contract als rijder voor 2015 of in ieder geval vond een rechter al van wel. Dus wie zijn schuld is het dan?

Comment

Iedereen weet toch dat een contract in de F1 niets voorstelt.

En stel nu dat VDG zijn proces wint en mag rijden met de Sauber, ben is benieuwd hoeveel meters hij dan daadwerkelijk gaat bollen. Als coureur heb je niks te zeggen, als Sauber niet wil dat je rijdt, zal je ook niet rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                    Kan best zijn, maar klaarblijkelijk had hij wel een rechtsgeldig contract als rijder voor 2015 of in ieder geval vond een rechter al van wel. Dus wie zijn schuld is het dan?
                    Het is de fout van Sauber, zo veel is zeker. Ze hebben daar een paar steken laten vallen. Maar ik zou die liever ook niet in de wagen zein. Die is enkel zo ver geraakt omdat hij geld heeft.

Comment

Dit gaat natuurlijk ook niet daadwerkelijk om dat stoeltje voor aankomend weekend, maar om een goeie positie en druk uitoefening voor een goede compensatie wegens contractbreuk.

Dat een contract is de F1 niks voorstelt betekent nog niet dat een team daar zomaar zonder consequenties vanaf kan wanneer ze daar zin in hebben.

Comment

Ik ga kijken . De éérste race in Melbourne is altijd geweldig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Ik ga kijken . De éérste race in Melbourne is altijd geweldig.
                          Duuuh! Alleen jammer dan Alonso er niet bij is
                          Ik ben F1 beginnen kijken toen Alonso net begon bij Renault, ik heb nooit een F1 zonder hem gekend ...
                          Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Zooowww......
                            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Laatste dag van mijn vakantie om 6u opstaan! Maar ja t is voor een goei doel :-) en gelukkig hangt er een tv in de kamer dus moet ik gewoon mijn ogen opendoen :-P
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                Laatste dag van mijn vakantie om 6u opstaan! Maar ja t is voor een goei doel :-) en gelukkig hangt er een tv in de kamer dus moet ik gewoon mijn ogen opendoen :-P
                                Ik sta daar nietmeer voor op . Ik neem dat op en wanneer ik wakker word kijk ik. Zolang je de uitslag niet kent maakt het niet uit of je opneemt of niet.
                                Sinds de V8 tijdperk sta ik niet meer op.

Comment

Toch eens benieuwd hoe die soap met Van der Garde gaat eindigen.
                                  Ongeacht van het karakter van de man, heeft hij ook gewoon recht op het naleven van zijn contract imo.
                                  Vuil spel van Sauber als je't mij vraagt.
                                  But hey, in the money money world !!!

Voorts ook wel benieuwd naar de verhouding Raikonen-Vettel.
                                  Ik hoop stiekem dat Kimi met zijn jaartje extra ervaring in de hybride auto van Ferrari het Vettel moeilijk kan maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Toch eens benieuwd hoe die soap met Van der Garde gaat eindigen.
                                    Ongeacht van het karakter van de man, heeft hij ook gewoon recht op het naleven van zijn contract imo.
                                    Vuil spel van Sauber als je't mij vraagt.
                                    But hey, in the money money world !!!

Voorts ook wel benieuwd naar de verhouding Raikonen-Vettel.
                                    Ik hoop stiekem dat Kimi met zijn jaartje extra ervaring in de hybride auto van Ferrari het Vettel moeilijk kan maken.
                                    Grootste fout van sauber was om die hollander een zitje aan te bieden destijds.

Ik denk ook wel dat het hard tegen hard zal zijn tussen Raikonen en Vettel want ik vermoed dat tijdens de race Raikonen beter zal zijn en in Q vettel dus zullen vaak met elkaar in de clinch liggen, hopelijk voor de eerste plaatsen op de grid.

Comment

Als je 12 mio € op tafel legt, lijkt het mij geen kwestie van aanbieden hé?
                                      Maar er zijn blijkbaar nog mensen met een nog rijkere schoonpa ;-) ;-)

Vorig jaar nog in Francochamps geweest en het hele circus steekt me toch meer en meer tegen. De echte beleving is toch wel weg met de huidige motoren.

Comment

FP1

Last edited by ; 13/03/2015, 07:29.

Comment

Working...
                                        X