Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plug in hybride's of diesel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Plug in hybride's of diesel.

    Ik nader de 370.000km met mijn huidige auto.
    Qua rijden geniet ik nog elke dag van mijn auto maar een andere auto kopen op mijn firma lijkt tot de mogelijkheden te behoren en er beginnen allerlei prullen aan te mankeren die ik eigenlijk niet meer wil laten herstellen.

    Ik heb me al moe gelezen over wat nu wel of niet de juiste keuze is wat betreft brandstof.
    Maar aangezien het de komende jaren waarschijnlijk best nog alle richtingen uit kan met alle normen voor auto's en al dan niet fiscale voordelen lijkt het me moeilijk te worden om echt een goede keuze te maken.

    Ik doe rond de 50.000km/jaar dus logischer wijs denk ik dan in de eerste plaats aan verder dieselen.
    Het liefst zou ik een jonge Audi A6 kopen weliswaar met een kleinere motor dan dat ik nu heb.

    Maar nu de diesel en benzine bijna even veel kosten en als ik zie hoe alles rond fiscale voordelen en vaa verandert na 2020 denk ik meer en meer aan een plug in hybride.
    Het beperkte elektrische rijbereik besef ik heel goed, het zal vooral het fiscale voordeel zijn dat me zo'n auto zou doen kopen.

    Ik denk dat naar mijn gevoel dat de enige twee auto's die in de prijsklasse vallen van hetgeen ik wil besteden de Passat variant GTE en de Mercedes C350e break zijn.
    De Mercedes zal ik onder de 50gr uitstoot moeten houden om na 2020 niet teveel fiscaal voordeel te verliezen, dus AMG-pakket of 19" wielen vallen al af al is dat zeker geen must voor mij, de Passat is sowieso 37gr.
    Andere auto's zijn ofwel kleiner of dan weer veel groter/duurder.
    Het zouden allebei auto's van ongeveer een jaar oud zijn uit Duitsland.
    Voorkeur gaat naar de Mercedes maar dee Passat is ruimer dan de Mercedes, zeker qua koffer en ruimte achterin.
    Ik ben wel 90% van de tijd alleen in de auto maar het koffer in de Mercedes is een serieuze stap achteruit t.o.v. mijn Audi en zeker met nog wat verlies door de batterijen.
    Mercedes kan je dan ook weer meer vinden met een goede geluidsinstallatie hetgeen voor mij toch redelijk belangrijk is aangezien in mijne huidige wagen een systeem van Bose staat.

    Iemand redenen om wel of niet voor één van de twee te gaan of eerder voor helemaal iets anders?


    .
    2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

  • #2
    Met veel lange afstanden gaat ge niet zo heel veel voordeel hebben van een plugin hybride maar 't is wel plezant om de stilte en het koppel van de electromotor er bij te hebben.
    Misschien kan je een jong gebruikte 530e ofzo vinden? Een C klasse is toch een stap terug tov een A6.
    Of, een tesla model S ... http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...a-model-s-100d
    Over de toekomst van diesel durf ik mij niet uitspreken maar een dieselwagen is qua aanschaf natuurlijk wel goedkoper dan een hybride of elektrische.

    Comment


    • #3
      Zoals je terecht opmerkt is het onmogelijk de toekomst te voorspellen en verandert elke maand wel iets zande spelregels. Er komen bovendien verkiezingen aan: typisch een periode waarin politici per se vanalles willen veranderen.

      Ik zou dus niet te veel in de glazen bol proberen kijken.

      Ben niet zeker dat plug in hybride dan goedkoper uitkomt. Typisch toch serieus duurder in de aanschaf. Die cash out recupereer je niet snel. Doe maar de rekenng op 5 jaar.

      Plus plug in hybride staat voor fake hybride: in 2020 veranderen daar de spelregel s voor dacht ik.

      Comment


      • #4
        Diesel kopen.

        Comment


        • #5
          Op die GLC 350e moet je nu een jaar wachten.
          Die heeft een paar maanden hier op de autolijst gestaan voor mijn niveau, maar is er terug afgehaald voor mensen die meer dan 15.000 km per jaar rijden.
          Op lange ritten is dat een dikke zuipschuit, met als resultaat dat mensen die grote afstanden doen nooit onder de 10l verbruik zaten, en er waren uitschieters tot 15l gemiddeld verbruik. (die laden dan ook nooit)

          Comment


          • #6
            In die prijsklasse zou ik voor de A4 Avant 2.0 TFSI CNG 170pk gaan (intussen genoeg tankplaatsen)

            Voor Hybride heeft Toyota /Lexus de leiding in handen…

            Mijn baas zijn MB C350e kan slechts 17 km elektrisch rijden...
            • Je kan er wel zuinig mee rijden, zoals je ook zuinig met elke turbo benzinemotor kan rijden….
            • (Defensief rijden aan een constante snelheid, zonder F1 ambitie aan de lichten, maar de motor/combinatie heeft wel veel potentieel…dat je dus niet constant mag gebruiken…)

            Comment


            • #7
              Wat voor km's maak je? Elke dag zowat hetzelfde? Of ene dag zeer veel en andere dagen amper iets? Snelweg, binnendoor? Heb je de mogelijkheid ergens een laadpaal te zetten/gebruiken?

              Comment


              • #8
                Diesel.

                Comment


                • #9
                  ik zou resoluut voor een A4 avant CNG gaan
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    ik zou resoluut voor een A4 avant CNG gaan
                    Goede keuze idd. Nog redelijk betaalbaar in aanschaf ook.

                    Comment


                    • #11
                      ik zat ook aan cng te denken....
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Op die GLC 350e moet je nu een jaar wachten.
                        Die heeft een paar maanden hier op de autolijst gestaan voor mijn niveau, maar is er terug afgehaald voor mensen die meer dan 15.000 km per jaar rijden.
                        Op lange ritten is dat een dikke zuipschuit, met als resultaat dat mensen die grote afstanden doen nooit onder de 10l verbruik zaten, en er waren uitschieters tot 15l gemiddeld verbruik. (die laden dan ook nooit)
                        Het zou een jonge C 350e break zijn, zeker geen nieuwe zoals ik al eerder schreef want dan kosten ze erg veel geld (en de GLC nog meer).
                        De GLC gaat buiten het (korte) stuk elektrisch rijden ook wel een stuk meer verbruiken dan de C.

                        Ik heb op Mobile.de al goed uitgeruste C350e's gevonden voor rond de 45k€.
                        2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                          Wat voor km's maak je? Elke dag zowat hetzelfde? Of ene dag zeer veel en andere dagen amper iets? Snelweg, binnendoor? Heb je de mogelijkheid ergens een laadpaal te zetten/gebruiken?
                          Kilometers zijn zeer variabel, ik doe heel Vlaanderen vanuit Beerse.
                          Is sterk afhankelijk van de opdrachten/dossiers die ik binnenkrijg.
                          De laatste weken dikwijls richting Aalst, Kortrijk... dan tellen de km's best wel op (laatste weken 1000-1300km/week).
                          Dan weer eens paar dagen Limburg.
                          En als ik in mijn eigen streek of het Antwerpse kan rondrijden zijn er dagen dat ik maar rond de 100 km doe.
                          Dus ook zeer afwisselende trajecten qua snelweg/gewestwegen.
                          En dan met momenteel een verbruik van 8.5/9 liter loopt het brandstofbudget best wel op (lager krijg ik hem echt niet, ook al vlieg ik echt niet rond gelijk ne zot).

                          Laadpaal thuis zou nog kunnen, aan mijn bureau in Antwerpen geen optie.
                          2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            ik zou resoluut voor een A4 avant CNG gaan
                            Heb ik ook al aan gedacht ... misschien ook overwegen en proberen optimaal gebruik te maken van cng-rijden dan.

                            Co uitstoot is ni écht laag maar zal op alle vlakken gezien qua fiscaliteit naar de zaak toe en mezelf i.c.m. het veel goedkoper tanken misschien toch te overwegen zijn?



                            2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                            Comment


                            • #15
                              Ik rij nu een half jaar met een Volvo hybride. Ik heb momenteel rond de 27.000km. Het verbruik is gemiddeld 6,5l.
                              bij dagen met meer dan 200km snelweg ligt het verbruik ongeveer op 7,5 a 8l.
                              Maar: we hebben hier ook een bmw hybride en die heeft een kleinere batterij. Die wagen doet minder afstand en mochten we dezelfde km’s doen zoals met de Volvo denk ik dat we snel gemiddeld 9l zouden hebben met uitschieters van 11l bij lange ritten.

                              Comment


                              • #16
                                Rekenen op 5-6 kg aardgas per 100km.

                                Goedkoopste oplossing imho, en er komen maar meer en meer cng tankstations bij.
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten

                                  Heb ik ook al aan gedacht ... misschien ook overwegen en proberen optimaal gebruik te maken van cng-rijden dan.

                                  Co uitstoot is ni écht laag maar zal op alle vlakken gezien qua fiscaliteit naar de zaak toe en mezelf i.c.m. het veel goedkoper tanken misschien toch te overwegen zijn?


                                  Bij CNG komen ook extra onderhoudskosten bij. Plus je rijdt constant met twee gastanks rond.

                                  Wat ook is, CNG wordt nu gepromoot, maar het is een kwestie van tijd voor men begint te onderlijnen dat gas ook een fossiele brandstof is, en dus ook niet meer kan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    CNG is wel schoner dan andere fossiele brandstoffen en voorlopig het enige alternatief voor elektrisch als je geen nox/fijnstof wil hebben. Als je dat allemaal niet kan schelen, neem je als veelrijder beter een diesel (zolang die overal toegelaten worden..)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                      Voor Hybride heeft Toyota /Lexus de leiding in handen…
                                      Klopt... maar die hebben geen hybride stationwagons in die grootte, wel crossovers: een Toyota RAV4 of Lexus NX hybride zijn rond die prijsklasse perfect te vinden (ook als directiewagens).
                                      Heel wat voordelen t.o.v. diesel: benzineverbruik ligt op hetzelfde niveau als een dieselconcurrent, legendarisch hoge betrouwbaarheid, uitgebreide garantie (tot 10 jaar op hybride batterij), lagere gebruikskosten (minder slijtagegevoelige onderdelen, minder zwaar belaste remblokjes enz...), lagere belasting op VAA, hogere fiscale aftrekbaarheid, enz...
                                      Voordeel t.o.v. plug-in: zelfopladende hybrides = geen gedoe met opladen aan stekker, legendarische betrouwbaarheid, interessante fiscaliteit ook na 2020

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als het maar voor een paar jaar zou zijn, zou ik voor een diesel gaan. Maar als ik zie dat je nu tegen 370.000 km zit... aan 50.000 km per jaar is dat dus ruim 7 jaar met dezelfde auto. Op die zeven jaar kan er te veel veranderen op vlak van uitstootregels. Diesel is dan geen logische keuze. CNG of hybride gaat minder problemen geven. Het zijn weliswaar ICE-oplossingen, maar de uitstoot van fijn stof en van stikstofverbindingen is veel minder dan bij diesel. Je zal over 7 jaar nog steeds met je CNG-auto of hybride in elke stadskern binnen mogen.

                                        Ik heb drie diesels versleten (telkens minstens 250.000 km) en rijdt nu anderhalf jaar met benzine. Ik ga nooit meer terug naar diesel. Trillingen, tractorlawaai, gevoelige filtertechnologie: het is het me allemaal niet meer waard. Maar bon, dat is mijn eigen mening, iedereen maakt zijn eigen rekening

                                        Comment

                                        Working...