Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfswagen Mercedes B vs Megane grandtour

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedrijfswagen Mercedes B vs Megane grandtour

Ik ga voor de eerste keer een bedrijfswagen kiezen en zit te twijfel tussen twee modellen.
    Vereisten zijn:
    - Goede zit (zelf 1m90)
    - Genoeg ruimte (2 kleine kinderen)
    - Automaat
    - Goed multimediasysteem

Ik mocht kiezen tussen 8 merken en de overblijvers zijn de Mercedes B en de Megane grandtour

Mercedes B180d business solutions 7trapas automaat 116pk DIESEL
    Belangrijkste: 16inch velg, Parkeerassist/camera met parktronic, navigatie, mbux multimediasysteem, elektronische achterklep, zetelcomfortpakket, lane departure warning, manuele klimaatregeling,.. ..

Renault megane grandtour GT TCE 160 EDC 7traps automaat 160 pk BENZINE
    17inch velg, Panodak, Parkeerhulp en camera, navigatie R-Link2, led koplampen, donkere ramen gt line, keyless entry en start, lane departure, automatische klimaatregeling,....
    HUD heb ik soms gelezen dat die reflecteert in voorruit ook is hij toe en dat het vervelend kan zjin, iemand ervaring?

Serieuze verschillen van modellen maar ik heb gewoon ruimte nodig en dat bieden beide.
    Het grootste verschil is de motorisatie met een toch iets of wat potente benzine (wel 1300cc) tov een basisdiesel. Ik zou prive nooit een diesel kopen, doe er ook veel te weinig km voor. Bedrijfswagen is gewoon interessanter in diesel, de basisbenzine bij mercedes lukt bijvoorbeeld niet in dit budget. Los ervan zit ook alle kosten erin dus moest er iets fout gaan...

Benieuwd naar wat jullie zouden kiezen. Ik neig momenteel naar de renault daar deze gewoon aangenamer zal rijden (meer vermogen en koets).
    De B is dan weer een spliternieuw model, ik vind hem wel knap en heeft een prachtig interieur met een zeer goed multimediasysteem (getest).

Moest ik 1.90m zijn, zou ik voor de B gaan, denk ik. Zo'n Megane lijkt me toch wel aan de krappe kant dan, als je vaak met kinderen op de achterbank rijdt.

Qua looks en rijplezier zeker voorkeur voor de Renault anderzijds.

Comment

Gisteren nog eens lang Reanult gegaan en de Talisman lukt ook in budget. Ik heb verschillende versies liggen dus de keuze is gemaakt. Enkel corporate of s edition is nog de vraag.

Comment

Talisman is uiteraard een stuk ruimer en blijft een mooie auto. Persoonlijk enkel niet zo'n fan van het interieur. Maar veel sexier dan een B klasse in ieder geval.

Welke motorisatie ga je dan hebben op de Talisman?

Comment

Uit curiositeit ,wat zijn de andere 6 merken?

Comment

Vriend van mij rijdt met een B-klasse en is er toch uitermate tevreden over blijkbaar.

Ik ben er zelf geen fan van dus zou ik eerder voor de talisman gaan.
            BMW X5 45e

Comment

Talisman is mooi, betrouwbaar.....
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Uit curiositeit ,wat zijn de andere 6 merken?
                Mercedes, renault, bmw, audi, skoda, vw, volvo en ford.

Comment

De offerte is inmiddels getekend trouwens.

Een Talisman corporate edition tce160 edc berline. Ik heb ruimte nodig maar de koffer is echt wel groot 600liter. Een sedan is kiet altijk even praktisch maar ik pas men spullen wel aan ipv men auto.

Comment

Talisman zou ik misschien ook wel verkiezen boven CLA of B.
                    Een Megane... als daar even mottige, veel te korte, zetels insteken als in een Kadjar, een even wispelturige automaat, en een interieur dat even hard kraakt en piept...
                    No, thank you.
                    Ik heb dinsdag de Amalfi-kustroute met een huur-Kadjar gedaan: laat ons zeggen dat we niet meteen vriendjes geworden zijn .
                    Eerst het centrum van Napels uit (19” en keihard afgeveerd, komt niet goed op de pokdalige straten), de snelweg op (motorkap golft in de rijwind, buitenspiegels fluiten, extreem zijwindgevoelig), en dan de kronkelige en smalle kustbaan op (schakelt op de meest vreemde momenten, kraakt en piept bij elke bocht of oneffenheid) en in Sorrento bleef de gps ons maar in rondjes sturen.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...