Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfswagen familie met 5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Ja Andre, zo gaat dat hier in België blijkbaar
    Geen firmawagen hebben kan idd wel prikken bij bepaalde mensen. Maar geen familie is niet echt leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Collega van mij heeft hier ook een DS7 besteld, weliswaar de 1.5d. Zij is er zeer tevreden van. Moet ook zeggen dat die afwerkingskwaliteit best wel OK is.

Jammer genoeg zijn de PSA Hybride Suv's/Monovolumes idd zeer duur.
      Maar als je bedrijf al een TCO regeling toepast, kom je er mss wel uit.
      Belangrijkste in heel deze bijdrage is: 'zij'. Voor een vrouw is alles al goed. Hadden ze in die DS7 een 950cc met 65pk gestoken, was dat wss voor haar ook al goed geweest Merk dat ook aan mijn vrouw.

Comment

In het lijstje geen Ford S-Max? Is toch de meest ideale wagen voor met 3 vanachter te zitten en je hebt nog een geweldige kofferruimte. Wel geen hybride (weet niet of die voorzien zijn) maar met een diesel zit je nog 15 jaar gerust.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
          bedrijfswagen?..... familie?.....
          Vermits een bedrijfswagen in de meeste gevallen een stuk van je loon is, en je die ook privé mag gebruiken koop je die dus ook voor de familie.
          Niks mis mee vind ik. We betalen er tenslotte ook voor, en een pak meer dan 5 en 10 jaar geleden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Belangrijkste in heel deze bijdrage is: 'zij'. Voor een vrouw is alles al goed. Hadden ze in die DS7 een 950cc met 65pk gestoken, was dat wss voor haar ook al goed geweest Merk dat ook aan mijn vrouw.
            Dan ken je die vrouw toch niet goed... die is zelf petrolhead in hart en nieren ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              In het lijstje geen Ford S-Max? Is toch de meest ideale wagen voor met 3 vanachter te zitten en je hebt nog een geweldige kofferruimte. Wel geen hybride (weet niet of die voorzien zijn) maar met een diesel zit je nog 15 jaar gerust.
              S-max scoort bij mijn weten heel slecht op gebied van CO2, en daarom zit die bij veel bedrijven niet meer in de car policy.

Comment

Dan ken je die vrouw toch niet goed... die is zelf petrolhead in hart en nieren ;-)
                Dat geloof ik niet, want een 'echte' petrolhead zou geen DS kiezen Alez, degene die ik ken toch. Er ook al naar gekeken, maar enerzijds mijn afkeer voor DS wegens ervaring, maar ook anderzijds vind ik het 'alweer' een overroepen wagen. Enorm duur voor hetgeen ge krijgt. En herverkoopwaarde zakt nog rapper dan de onderbroek van een loops vrouwke

Comment

Dat geloof ik niet, want een 'echte' petrolhead zou geen DS kiezen Alez, degene die ik ken toch. Er ook al naar gekeken, maar enerzijds mijn afkeer voor DS wegens ervaring, maar ook anderzijds vind ik het 'alweer' een overroepen wagen. Enorm duur voor hetgeen ge krijgt. En herverkoopwaarde zakt nog rapper dan de onderbroek van een loops vrouwke
                  Geloof het toch maar... ;-)
                  We kennen jouw afkeer hier voor DS, maar ik zou'm ook nog hebben overwogen, als hij meer had mogen trekken hoor.
                  Het is binnen het SUV aanbod toch zo'n beetje minder 13 in een dozijn, en van wat ik er zelf al van gezien heb, vind ik'm best OK afgewerkt ook.
                  Zal er binnenkort zelf wel's een ritje me doen, dan kan ik beter oordelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

S-max scoort bij mijn weten heel slecht op gebied van CO2, en daarom zit die bij veel bedrijven niet meer in de car policy.
                    Klopt, is dan ook een totaal niet geüpdatet voertuig. Schrok er zelfs van dat ze die nog aanboden maar is wel o zó handig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Geloof het toch maar... ;-)
                      We kennen jouw afkeer hier voor DS, maar ik zou'm ook nog hebben overwogen, als hij meer had mogen trekken hoor.
                      Het is binnen het SUV aanbod toch zo'n beetje minder 13 in een dozijn, en van wat ik er zelf al van gezien heb, vind ik'm best OK afgewerkt ook.
                      Zal er binnenkort zelf wel's een ritje me doen, dan kan ik beter oordelen.
                      Als ze hun lesje geleerd hebben met de DS5, zal die DS7 wel beter moeten zijn. Qua afwerking binnenin viel die DS5 mee qua materialen. Bv wel 'echte' lederen zetels, maar ge kon wel tussen de naden door de binnenkant zien. Redelijk wat plastiek, maar vooral de crappy infotainment en crappy automaat waren het probleem. En qua infotainment zijn ze nu wel een heel stuk vooruit en geloof ook dat ze nu andere automaten gebruiken.

Ne maat van mij was ook prijs gaan laten maken voor de duurste versie en was verschoten van de prijs. Dat scheelde al niet meer veel van de Q5 plug in die hij eveneens overwoog. Uiteindelijk heeft hij een Model X besteld

Maar als ik zo rond kijk, breekt die DS7 hier geen potten. Als ik hier en daar de mensen hoor, blijft het een veredelde citroën in hun ogen en vinden ze hem in het algemeen wel veel te duur. In het buitenland hopelijk beter voor het merk. Ook geen idee hoe die het doet in de leasetarieven.

Geen idee wat de trekkrachten zijn, maar met die 180pk en 400nm zou die toch wel wat kunnen trekken hé?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Klopt, is dan ook een totaal niet geüpdatet voertuig. Schrok er zelfs van dat ze die nog aanboden maar is wel o zó handig.

De S-max is idd niet zo interessant qua co2, maar een update gaat er wss niet meer van komen. Had al eens ergens gelezen dat ze van plan waren om het model te stoppen.

Comment

S-max en Galaxy komen als hybride

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

spijtig, bij ons ook, dat je geen bus dubbel cabine lichte vracht moogt leasen, die zijn voor de firma trouwens nog 100% aftrekbaar dus daarmee niet per se duurder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Dan gaan ze toch nog door met de S-max. Zijn ze dan toch van gedacht veranderd. Maar goed ook, want monovolumes hebben niet meer zo een groot aanbod.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                spijtig, bij ons ook, dat je geen bus dubbel cabine lichte vracht moogt leasen, die zijn voor de firma trouwens nog 100% aftrekbaar dus daarmee niet per se duurder
                                Klopt, maar er is een grote MAAR. Wanneer de firmawagen een LV is, geldt de fortfait van privégebruik op 7500km niet meer. Ik heb daar een 4-tal jaar geleden eens voor gezien, en blijkbaar moet ge de werkelijke kms opgeven. Dus in principe een tabel in de auto leggen met Privé, woon-werk en professioneel. En dan vooraan van waar tot waar en in de juiste tabel de kms zetten. En dan moet ge uw werkelijk gereden woon-werk en privé kms doorgeven en wordt ge daarop belast ipv op een fortfait van 7500km.

En daar had ik geen zin in om elke dag tabellekes zitten in te vullen.

Comment

Klopt, maar er is een grote MAAR. Wanneer de firmawagen een LV is, geldt de fortfait van privégebruik op 7500km niet meer. Ik heb daar een 4-tal jaar geleden eens voor gezien, en blijkbaar moet ge de werkelijke kms opgeven. Dus in principe een tabel in de auto leggen met Privé, woon-werk en professioneel. En dan vooraan van waar tot waar en in de juiste tabel de kms zetten. En dan moet ge uw werkelijk gereden woon-werk en privé kms doorgeven en wordt ge daarop belast ipv op een fortfait van 7500km.

En daar had ik geen zin in om elke dag tabellekes zitten in te vullen.
                                  Volgens mij kan je daar gewoon VAA op betalen zoals bij een personenwagen. Maar de aftrekbaarheid kan je niet 100% houden en dat is waarom je met een rittenregistratie zou kunnen gaan werken.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Volgens mij kan je daar gewoon VAA op betalen zoals bij een personenwagen. Maar de aftrekbaarheid kan je niet 100% houden en dat is waarom je met een rittenregistratie zou kunnen gaan werken.

Dat bedoelde ik. Maar bobo vermeldde die 100% aftrekbaarheid en dan gaat ge nooit naar het fortfait kunnen gaan.

Comment

Wel dat zou feitelijk geen slecht idee zijn want beiden modellen liggen ver achterop wat betreft ecologisch vooruitstrevendheid.

Ik zou die S-Max zelfs liever full elektrisch willen zien uitkomen. Het concept van die wagen is niet overal fel onthaald geweest maar dat is toch een superhandig voertuig.

Comment

Ik heb ooit de Galaxy gehad...
                                        Was niet mijn beste auto, en het verschil met de S-Max was klein.

De afwerking van die auto was niet echt om naar huis te schrijven. Ik heb er 4 jaar en 160k mee gedaan, en echt, toen was de auto op. Je zag overal slijtage, en in de laatste week voor ik hem terug gaf is de turbo los gekomen van het blok. Reed nog maar veel rare geluiden. Ook waren er toen al 4 wiellagers vervangen, auto verbruikte olie en er rammelde van alles.
                                        Daarna had ik een Sharan, die zag er na 4 jaar nog uit als een auto van 3 maand oud.

Concept was OK, maar de robuustheid... net niet.

Comment

Ford heeft dat echt nodig, ik ken best wat mensen die daarom afgehaakt zijn.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X