Komend weekend gaan we onze "nieuwe" wagen ophalen, een Ford S-max van 2017. Standaard staat deze op 17" wintervelgen en 19" zomervelgen. De zomervelgen zijn een heel pak mooier en we hebben met onze wagens eigenlijk nog nooit gewisseld tussen zomer- en wintervelgen/banden. Op mijn wagen hebben er bv. nooit anders dan zomerbanden gelegen (9 jaar reeds) maar ik rijd dan ook maar een goede 10.000 km per jaar. Mijn vrouw rijdt jaarlijks ongeveer 23.000 km. We hebben het idee om all-season banden te leggen op de 19" velgen (maat 245/45).
Het lijkt alsof de Michelin cross climate 2 wel een goede keuze is. Met die bandenmaat zijn ze echter wel niet goedkoop.
Het is niet de bedoeling om te gaan "raggen" met de wagen, er zal mee gereden worden als een echte familiewagen ?
Mensen die kunnen bevestigen als dit voor ons de meest rationele keuze is? De levensduur van dit type band is ook goed?
Of valt een zomerband te overwegen in onze Belgenland i.v.m. een all season?
Het lijkt alsof de Michelin cross climate 2 wel een goede keuze is. Met die bandenmaat zijn ze echter wel niet goedkoop.
Het is niet de bedoeling om te gaan "raggen" met de wagen, er zal mee gereden worden als een echte familiewagen ?
Mensen die kunnen bevestigen als dit voor ons de meest rationele keuze is? De levensduur van dit type band is ook goed?
Of valt een zomerband te overwegen in onze Belgenland i.v.m. een all season?
Comment