Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ROVER Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
    een 15 tal mischien. Is geen slechte auto hé. Rijdt mischien zelfs beter dan een Mercedes C250.
    Zegt genoeg. Dankje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
      Daar moet ik u eigenlijk gelijk in geven, er zijn hier nu enkele E36 M3's op het forum gekomen en iedereen is daar wild van. Ik vind dat eerlijk gezegd lelijke shoarmabakken En nu mijn mond met zeep spoelen om ambras te vermijden
      over smaken en kleuren ...je weet wel

maar om een rover te verkiezen boven een E92 ......

maar ja ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
        Daar moet ik u eigenlijk gelijk in geven, er zijn hier nu enkele E36 M3's op het forum gekomen en iedereen is daar wild van. Ik vind dat eerlijk gezegd lelijke shoarmabakken En nu mijn mond met zeep spoelen om ambras te vermijden
        tja eigenlijk is het erg dat je zo moet denken maar het is zo.

Bij ons in de buurt valt het allemaal nog goed mee. Daar staan enkele mooie niuewe MB's en BMW's. Maar als je gaat kijken in de noord-rand van Mechelen waar mijn grootouders wonen...

Tja,als je daar een Rover 75. (zelfs een 600 of een 45) of een MG ZT parkeert toorn je uit boven de massa. Als je daar een Mercedes,Audi,BMW of VW zet ben je precies één van hen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46 Bekijk Berichten
          over smaken en kleuren ...je weet wel

maar om een rover te verkiezen boven een E92 ......

maar ja ...
          Op gebied van rijden zal de E92 wel boven de Rover uitsteken. Dat weet ik ook.

Maar het totaalpakket van de Rover was interssanter. (even betrouwbaar,even degelijk,rijkelijker uitgerust en goedkoper).

Comment

Op gebied van rijden zal de E92 wel boven de Rover uitsteken. Dat weet ik ook.

Maar het totaalpakket van de Rover was interssanter. (even betrouwbaar,even degelijk,rijkelijker uitgerust en goedkoper).
            Tuurlijk is em rijkelijker uitgerust en goedkoper, die dingen geraak je aan de straatstenen niet meer verkocht. Uwe garagist zal nogal eens in zijn handen wrijven als em u die kan aansmeren.

Over de betrouwbaarheid wil ik het niet eens hebben, hun reputatie hebben ze alvast niet mee

Comment

Tuurlijk is em rijkelijker uitgerust en goedkoper, die dingen geraak je aan de straatstenen niet meer verkocht. Uwe garagist zal nogal eens in zijn handen wrijven als em u die kan aansmeren.
              Cardoen heeft er ook nog een pak staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten

Tuurlijk, bij aankoop van een avensis krijg je een rover gratis bij.

Probleem is dat de meeste hem dan nog laten staan (vandaar den overstock bij Cardoen)

Comment

Over de betrouwbaarheid wil ik het niet eens hebben, hun reputatie hebben ze alvast niet mee
                  De betrouwbaarheid van een R40 durf ik zonder blozen één van de beste van Europa noemen.

Bij JD-power was de Rover 75 de beste europese wagens tussen allemaal Hondas en Toyotas.

Ook hier scoort Rover erg goed:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    tja,maar Cardoen is ook geen ex-Rover dealer hé. Het schijnt dat de wagens van Cardoen vaak aanpassingen ondergaan die niet door het merk toegestaan zijn. (alle merken)

Comment

Ook hier scoort Rover erg goed:

http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html
                      Ik zie ze nergens Rover vermelden, tenzij bij " betrouwbaarste merk" op plaats 10. Maar als die ' LADA ' rangschikken op plaats 8...dan begin ik zo mijn twijfels te hebben...alhoewel

Comment

Ik zie ze nergens Rover vermelden, tenzij bij " betrouwbaarste merk" op plaats 10. Maar als die ' LADA ' rangschikken op plaats 8...dan begin ik zo mijn twijfels te hebben...alhoewel
                        Tja,een Lada is nl zo simpel dat er niet stuk kan aan gaan

Comment

tja,maar Cardoen is ook geen ex-Rover dealer hé. Het schijnt dat de wagens van Cardoen vaak aanpassingen ondergaan die niet door het merk toegestaan zijn. (alle merken)
                          aanpassingen zoals?

Comment

Tja,een Lada is nl zo simpel dat er niet stuk kan aan gaan

Mag ik hieruit concluderen dat een Rover ook zo simpel is ?

Comment

aanpassingen zoals?
                              achteraf ingebouwde CC die de CAN-bus verstoord,slecht ingebouwde schuifdaken,tot zelfs een naar automaat omgebouwde wagen. (ik denk dat het Civic was.)

Comment

achteraf ingebouwde CC die de CAN-bus verstoord,slecht ingebouwde schuifdaken,tot zelfs een naar automaat omgebouwde wagen. (ik denk dat het Civic was.)

Mijn vraag: Geloof je dat zelf ?

Comment

Schijnt... Schijnt... De zon die schijnt (ja, zelfs nu met dit strontweer).

Cardoen doet inderdaad aanpassingen aan de voertuigen ja... Vaak beperkt zich dit echter tot andere handleidingen, stickers, etc... in de taal van de gebruiker. Dit omdat de auto's van Cardoen de ene keer uit land X komen, de andere keer uit land Y, etc... Vrije markteconomie remember De voertuigen van Cardoen komen trouwens uit Europa... Echt technische aanpassingen zijn dus niet noodzakelijk...

Btw: Moest je het nog niet weten... Rover is al een tijdje falliet De merknaam Rover is in handen van Ford, de fabrieken, concepten etc... in handen van het Chinese SAIC.

Denk hier eens aan als je je "nieuwe" Rover in ontvangst neemt
                                  Wie ga je aansprakelijk stellen als er "ooit" eens iets ernstig aan je voertuig is? De garage? Die gaat het probleem doorschuiven naar de constructeur... Vermits er echter geen constructeur meer is...

Comment

Mag ik hieruit concluderen dat een Rover ook zo simpel is ?
                                    tov de Duitse 3 zeker.

Rover maakte op het laatste gebruik van beproefde maar licht verouderde techniek.

Bv: de motor van een BMW 20d en een cdti van MGR is identiek. Echter monteerde Rover een turbo met vaste geometrie en BMW eentje met variabele geometrie. De BMW gaat een krachtigere motor hebben. (eerste instantie: 136pk vs 116 pk en vervolgens 150pk vs 131pk) maar de Rover heeft nooit turbo problemen gehad terwijl dat bij de BMW wel het geval is.

R

Comment

Mijn vraag: Geloof je dat zelf ?

Niet 100% Maar als je een wagen kan kopen in een garage waar je al bijna 15 tevreden bent of in een supermarkt waar over geroddeld wordt. Tja dan weet ik het toch zenne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                        Denk hier eens aan als je je "nieuwe" Rover in ontvangst neemt
                                        Wie ga je aansprakelijk stellen als er "ooit" eens iets ernstig aan je voertuig is? De garage? Die gaat het probleem doorschuiven naar de constructeur... Vermits er echter geen constructeur meer is...
                                        tja,de Rover 75 is een uitgerijpt model en we vertrouwen de wagen eigenlijk. Er zal minstens één jaar garantie op zitten.

Trouwens ik zal eens staven dat dat altijd kan tegen ziiten:

de Mercedes van mijn grootvader heeft een kappotte motor gehad (turbo op hol) 30 km na een groot nazicht. De garage is geen rooie duit tussen gekomen.

Comment

Niet 100% Maar als je een wagen kan kopen in een garage waar je al bijna 15 tevreden bent of in een supermarkt waar over geroddeld wordt. Tja dan weet ik het toch zenne
                                          Niet 100% ok

Comment

Working...
                                          X