Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SAAB Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Help Saab om Antonov goedgekeurd te krijgen als aandeelhouder:

    Comment


    • Is de Saab 9-3 aero (MY '03) een goede en betrouwbare kar? Goed op lpi te leggen?
      My GTI

      http://rijkevorsel.myminicity.com/

      Comment


      • hier zit iemand op 't forum met 'n '03 aero dacht ik, zie even in het scandinavisch subforum

        check: http://autoforum.be/showthread.php?t...ight=saab+aero
        Last edited by Hans; 22/06/2011, 18:27.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
          Is de Saab 9-3 aero (MY '03) een goede en betrouwbare kar? Goed op lpi te leggen?

          Is het eerste modeljaar he, al zullen de kinderziekten na 8 jaar al opgelost zijn neem ik aan.
          Goede motor maar geen echt sportieve wagen wegens de FWD (nogal wat koppelreacties in het stuur en tractie-issues bij nat weer).
          Forumlid Winter heeft er zo ene als ik me niet vergis.
          Saab en lpi gaan goed samen maar denk dat het in verhouding tot de waarde van de wagen een hoge kost zal zijn.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

          Comment




          • ter info
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
              Is de Saab 9-3 aero (MY '03) een goede en betrouwbare kar? Goed op lpi te leggen?
              Je droomt er nu al jaren van om een Aero te kopen, ga er eens één testrijden en koop hem dan

              Ik kan er weinig slecht van zeggen - ik ben ook niet objectief - ik heb altijd al met Saab gereden. Als je graag een goed uitgeruste wagen wil met veel vermogen dan moet je niet twijfelen. Saab verkoopt wel voor geen meter meer, maar met een verouderde 9-3 en een Amerikaans aandoende 9-5 is het nog niet meer dan logisch. De 9-4 en 9-3X heb ik zelf nog nooit op de openbare weg gezien. De 9-3 voor volgend jaar wordt er op of er onder vermoed ik.
              Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
              Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
              2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Is het eerste modeljaar he, al zullen de kinderziekten na 8 jaar al opgelost zijn neem ik aan.
                Goede motor maar geen echt sportieve wagen wegens de FWD (nogal wat koppelreacties in het stuur en tractie-issues bij nat weer).
                Forumlid Winter heeft er zo ene als ik me niet vergis.
                Saab en lpi gaan goed samen maar denk dat het in verhouding tot de waarde van de wagen een hoge kost zal zijn.
                Ja Winter zen topic ben ik al een paar keer gepasseerd.

                Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Thx!

                Oorspronkelijk geplaatst door Winter Bekijk Berichten
                Je droomt er nu al jaren van om een Aero te kopen, ga er eens één testrijden en koop hem dan

                Ik kan er weinig slecht van zeggen - ik ben ook niet objectief - ik heb altijd al met Saab gereden. Als je graag een goed uitgeruste wagen wil met veel vermogen dan moet je niet twijfelen. Saab verkoopt wel voor geen meter meer, maar met een verouderde 9-3 en een Amerikaans aandoende 9-5 is het nog niet meer dan logisch. De 9-4 en 9-3X heb ik zelf nog nooit op de openbare weg gezien. De 9-3 voor volgend jaar wordt er op of er onder vermoed ik.
                Ja ik weet het . Moest er nu iemand een deftige prijs voor de golf willen geven, koop ik die kar denk ik wel. Maar ik wacht toch liefst af tot de golf effectief verkocht is. Maar vroeg mij gewoon af hoe betrouwbaar deze was icm met lpg... Dat ie wat "verouderd" is, interesseert mij niet zoveel. Die kar boeit mij nu al zoveel jaar. Diegene die ik op het oog heb, heeft trouwens al wat extra peper
                My GTI

                http://rijkevorsel.myminicity.com/

                Comment


                • Laat me eens raden, het gaat om deze zeker? Als die effectief in orde staat is dat een goede prijs.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
                    Is de Saab 9-3 aero (MY '03) een goede en betrouwbare kar? Goed op lpi te leggen?
                    Saab's staan erom bekend goed met LPI te zijn, daar zou ik me geen zorgen over maken
                    Wij hebben met de onze (1.8t 2003) nooit problemen gehad (nu die van Walter) en dat ding reed erg goed. Heb eens met de Aero van Winter meegereden en ik was echt onder de indruk, lekkere duw in de rug en die ging best wel strak door bochten (al vond ik de onze vrij snel ondersturen, maar dat lag misschien aan de cheape banden). Stiekem ook wel zin in zo'n Aero, geweldige auto's en toch wat heimwee naar de onze (ik reed liever met dat ding dan de 120d). Gewoon doen, je staat er al zo lang gek van

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Laat me eens raden, het gaat om deze zeker? Als die effectief in orde staat is dat een goede prijs.
                      Klopt!

                      Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Saab's staan erom bekend goed met LPI te zijn, daar zou ik me geen zorgen over maken
                      Wij hebben met de onze (1.8t 2003) nooit problemen gehad (nu die van Walter) en dat ding reed erg goed. Heb eens met de Aero van Winter meegereden en ik was echt onder de indruk, lekkere duw in de rug en die ging best wel strak door bochten (al vond ik de onze vrij snel ondersturen, maar dat lag misschien aan de cheape banden). Stiekem ook wel zin in zo'n Aero, geweldige auto's en toch wat heimwee naar de onze (ik reed liever met dat ding dan de 120d). Gewoon doen, je staat er al zo lang gek van
                      Jah maar de golf moet eerst weg . Anders krijg ik last met de vriendin
                      My GTI

                      http://rijkevorsel.myminicity.com/

                      Comment


                      • dat is echt geen geld he voor zo'n ding heb 4 jaar geleden nog bijna zoveel betaald voor mijn Saab
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

                        Comment


                        • Saab kan lonen personeel niet langer betalen

                          De Zweedse autobouwer Saab is niet langer in staat om de lonen van het personeel uit te betalen. Dat meldt het Nederlandse moederbedrijf Swedish Automobile vanochtend.
                          Het begint er echt slecht uit te zien

                          Comment


                          • Zal voor een prikje opgekocht worden als de nood het allerhoogst is en vervolgens onder de vleugels van een of andere Aziatische constructeur terechtkomen.
                            Dit zag je al van ver aankomen.
                            Het is niet de eerste kleine Europese constructeur die dit lot beschoren is en het zal niet de laatste zijn.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • Een vraagje voor de kenners en de liefhebbers:
                              Ik heb een collega die haar eerste wagen wil kopen. Supercool, ze wilt een SAAB!
                              Ik heb dan maar besloten om haar met raad en daad bij te staan, dergelijke initiatieven mogen we niet laten wegebben.
                              Kunnen jullie eens even wat helpen, en wat do's en don'ts meegeven?

                              Budget: tussen de 6 a 8000 euro.
                              Eisen: 't moet een mooie zijn.
                              En in W-Vl te koop, uiteraard betrouwbaar.
                              Jammer genoeg geen cabrio.
                              En een benzine, manueel.
                              Niet te veel taks en verzekering als het kan, dus een 2.3t wat mijden. Een 2.0 moet haalbaar zijn denk ik. Ze snapt nog niets van BIV en wegenbelasting, die uitleg geef ik haar nog wel als ik concrete voorbeelden heb.
                              Liefst aankopen bij een dealer of een zeer betrouwbare via via via. Zeker niet bij een opkoper / handelaar.

                              Kunnen jullie wat raad geven? Ik had al een pm gestuurd naar NC.002 maar die komt niet zo vaak meer op het forum ....
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Een vraagje voor de kenners en de liefhebbers:
                                Ik heb een collega die haar eerste wagen wil kopen. Supercool, ze wilt een SAAB!
                                Ik heb dan maar besloten om haar met raad en daad bij te staan, dergelijke initiatieven mogen we niet laten wegebben.
                                Kunnen jullie eens even wat helpen, en wat do's en don'ts meegeven?

                                Budget: tussen de 6 a 8000 euro.
                                Eisen: 't moet een mooie zijn.
                                En in W-Vl te koop, uiteraard betrouwbaar.
                                Jammer genoeg geen cabrio.
                                En een benzine, manueel.
                                Niet te veel taks en verzekering als het kan, dus een 2.3t wat mijden. Een 2.0 moet haalbaar zijn denk ik. Ze snapt nog niets van BIV en wegenbelasting, die uitleg geef ik haar nog wel als ik concrete voorbeelden heb.
                                Liefst aankopen bij een dealer of een zeer betrouwbare via via via. Zeker niet bij een opkoper / handelaar.

                                Kunnen jullie wat raad geven? Ik had al een pm gestuurd naar NC.002 maar die komt niet zo vaak meer op het forum ....
                                Eens kijken naar een 9-3SS of als ze wat meer plaats nodig heeft een SH.
                                In benzine kiest ze misschien best voor een 1.8t, das een 2 liter lagedrukturbo. Die hebben 150pk/240Nm daar kom je al behoorlijk vlot met weg in het verkeer. Reken op een verbruik in stedelijk verkeer op 9,7l/100.
                                Qua interieur, smaken verschillen natuurlijk, maar probeer er toch ééntje te vinden met het 150W/7LS systeem. Dat is nog aanvaardbaar qua geluidskwaliteit. Je hebt er ook met 70W/4LS maar die is echt om bij te huilen. En al topper heb je het 300W/11LS systeem, maar die komen niet vaak voor.
                                Als er nog vragen zijn, laat maar komen. Voor een goed bod mag ze de mijne ook komen halen

                                Comment


                                • Vakbonden dreigen Saab failliet te laten verklaren

                                  23/06/11, 13u05

                                  © afp
                                  Het uitblijven van de loonbetalingen aan fabrieksarbeiders van Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, kan ertoe leiden dat Zweedse vakbonden het faillissement van het Zweedse automerk aanvragen. Saab heeft waarschijnlijk ruim een week de tijd om zijn loonbetalingen op orde te brengen, voor het echt in bankroetgevaar komt.

                                  De belangrijkste vakbond, IF Metall, meldde vandaag dat ze een betalingsaanmaning aan Saab voorbereidt. Zodra die vordering bij de autoproducent binnen is, heeft het bedrijf bij wet zeven dagen om erop te reageren en alsnog de lonen uit te betalen. "Blijft het stil, dan zullen we ons beraden over het aanvragen van het faillissement voor Saab", aldus een woordvoerder van de vakbond. (belga/anp/eb)

                                  Comment


                                  • Saab-topman Muller zoekt geld in VS

                                    24/06/11, 13u20

                                    Victor Muller. © reuters
                                    De noodlijdende Zweedse autobouwer Saab hoopt op het laatste moment hulp te vinden in de Verenigde Staten. De woordvoerder van de onderneming zei op tv-zender SVT dat Victor Muller, de Nederlandse baas en hoofdeigenaar van Saab, onder andere met General Motors over dringende hulp onderhandelt. Saab deelde gisteren mee dat de lonen van de 3.700 werknemers van het moederbedrijf in Trollhättan niet meer betaald kunnen worden.

                                    De Saab-woordvoerder wou geen verdere details geven. Hij zei dat een insolventie- of faillissementsaanvraag door de onderneming zelf "niet actueel" is. De Zweedse metaalvakbond zal mogelijk een faillissementsaanvraag eind volgende week indienen, als de lonen van zijn 1.500 leden niet uitbetaald zijn.

                                    De Zweedse media schatten de overlevingskansen van de onderneming als minimaal in. De regering in Stockholm wees dringende hulp af. (dpa/svm) demorgen.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                      Saab-topman Muller zoekt geld in VS

                                      24/06/11, 13u20

                                      Victor Muller. © reuters
                                      De noodlijdende Zweedse autobouwer Saab hoopt op het laatste moment hulp te vinden in de Verenigde Staten. De woordvoerder van de onderneming zei op tv-zender SVT dat Victor Muller, de Nederlandse baas en hoofdeigenaar van Saab, onder andere met General Motors over dringende hulp onderhandelt. Saab deelde gisteren mee dat de lonen van de 3.700 werknemers van het moederbedrijf in Trollhättan niet meer betaald kunnen worden.

                                      De Saab-woordvoerder wou geen verdere details geven. Hij zei dat een insolventie- of faillissementsaanvraag door de onderneming zelf "niet actueel" is. De Zweedse metaalvakbond zal mogelijk een faillissementsaanvraag eind volgende week indienen, als de lonen van zijn 1.500 leden niet uitbetaald zijn.

                                      De Zweedse media schatten de overlevingskansen van de onderneming als minimaal in. De regering in Stockholm wees dringende hulp af. (dpa/svm) demorgen.be
                                      Het ziet er echt donker uit in de toekomst van Saab
                                      Ironisch dat ze hulp verwachten uit de hoek van GM, de merkverkrachters...

                                      Comment



                                      • © epa
                                        Het Amerikaanse General Motors (GM) zou op korte termijn zijn aandeel van 326 miljoen dollar in automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, willen verkopen. Beoogd koper is de Russische investeerder Vladimir Antonov. Dat meldden meerdere Zweedse bronnen. "De beoogde koop moet zo snel mogelijk plaatsvinden", stelt Saab-woordvoerder Eric Geers. "Er zijn nu te veel kapiteins op een schip."
                                        Volgens Zweedse media geeft GM een flinke korting aan Antonov. Sommige bronnen noemen zelfs 80 tot 90 miljoen euro als koopsom. Noch Saab noch GM gaven hierop commentaar. Antonov zelf zal donderdag toelichting geven.

                                        Voorman Stefan Löfven van IF Metall, de belangrijkste vakbond bij Saab, maande de Zweedse regering vandaag aan snel akkoord te gaan met Antonov als deeleigenaar van het automerk. "De Riksgälden (National Debt Office) ging al op 28 april met Antonov akkoord, dus ik snap niet waarom premier Reinfeldt ze opnieuw naar 'het vraagstuk Antonov' wil laten kijken."

                                        Ook General Motors gaf in april aan dat de aanvankelijke bedenkingen tegen Vladimir Antonov als deeleigenaar niet langer bestaan. Als GM zijn aandeel in Saab inderdaad aan Antonov verkoopt, blijft het Amerikaanse concern wel een belangrijke toeleverancier. (anp/lpb)(demorgen.be)

                                        Comment


                                        • Overeenkomst Saab en Chinezen wordt bindend

                                          04/07/11, 09u36

                                          © reuters
                                          De overeenkomst tussen Saab en moederbedrijf Swedish Automobile (SWAN) en de Chinese investeerders Pang Da en Youngman is omgezet van niet-bindend naar bindend. Dat meldt Swedish Automobile, het voormalige Spyke.
                                          De overeenkomst, waarbij de bedrijven een investering doen van in totaal 245 miljoen euro, is wel nog afhankelijk van toestemming van regelgevers en "andere partijen".

                                          Op 13 juni werd de niet-bindendende overeenkomst tussen SWAN, Saab, Pang Da en Youngman in eerst instantie aangekondigd. De partijen werken nog aan een strategische samenwerking op het gebied van productie en distributie in China. (anp/sam)(demorgen.be)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X