Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik dacht dat de uitlaatkleppen altijd openstonden als je op de Sport knop duwde .
Maar dat is dus niet .
Non Sport mode:
exhaust flaps stay shut until 5,000k rpm in 1st, 2nd, 3rd gear.
exhaust flaps stay shut until 4,500k rpm in 4th, 5th, 6st gear.
throttle 50-60 % open till 5,500 rpm in 1st, 2nd, 3rd
throttle 100% open 0-8,250 rpm in 4th, 5th, 6th
Sport mode:
exhaust flaps open at idling 760rpm
exhaust flaps shut from 1,000k rpm until 3,700k rpm in 1st, 2nd, 3rd
exhaust flaps open ALL the time from 0-8250rpm in 4th, 5th, 6st gear.
throttle 50-60 % open till 5,500 rpm in 1st, 2nd, 3rd
throttle 100% open 0-8,250 rpm in 4th, 5th, 6th
Maar als je de kleppen altijd open wil kan je aan de "vacuumpotjes" aan de uitlaat het zwarte buisje afkoppelen en dan staan de kleppen altijd open .
Dit is dat "potje"
Hier hebben ze het zwarte buisje eraf gedaan en een vijsje ingestoken .
Ik denk dat ik dat eens ga proberen want altijd in sport mode rijden is ook niet alles .
idd, daarom ook dat je zo'n extra duw voelt aan 5500 toeren
kleppen open all the time, klinkt natuurlijker dan.
Het 1 heeft toch niks met het ander te maken ?
Kleppen = uitlaat
Throttle gaat toch niet van 60 naar 100% als je die mod doet ? Toch enkel invloed op de uitlaat ?
En waarom is het "niet alles van in sport mode te rijden" Flow ? Ik rijd daar continu in, het is een automatisme : sleutel omdraaien, sportknop, startknop en weg...
Ik rij ook altijd in sport mode hoor , dat is het eerste dat ik doe als ik de sleutel omdraai .
Maar eigenlijk vind ik de wagen dan soms te zenuwachtig reageren op het gaspedaal .
In druk verkeer rij ik dan liever zonder de sport mode , maar dan klinkt de wagen minder goed hé
En de wagen is zuiniger als je gewoon rijd , maarja dat gaat niet veel uitmaken .
Ik rij ook altijd in sport mode hoor , dat is het eerste dat ik doe als ik de sleutel omdraai .
Maar eigenlijk vind ik de wagen dan soms te zenuwachtig reageren op het gaspedaal .
In druk verkeer rij ik dan liever zonder de sport mode , maar dan klinkt de wagen minder goed hé
En de wagen is zuiniger als je gewoon rijd , maarja dat gaat niet veel uitmaken .
Ik vind persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt qua gasrespons én qua verbruik, heb het in het begin getest op cruise control en ik merkte geen enkel verschil. Die zenuwachtigheid is gewoon eigen aan de gretige V8
Persoonlijk vind ik dat er wel veel verschil is tussen de sport en non sport mode .
Het is nu niet dacht en nacht verschil , maar ik voel zeker het verschil met of zonder .
Niet qua PK's maar wel aan het gedrag van de motor .
Bij JD hebben ze het verschil eens getest en sport mode geeft de volle 10nm koppel meer
Ik vind persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt qua gasrespons én qua verbruik, heb het in het begin getest op cruise control en ik merkte geen enkel verschil. Die zenuwachtigheid is gewoon eigen aan de gretige V8
Is dat niet gewoon een agressievere mapping van gaspedaal naar motor ?
Comment