Oorspronkelijk geplaatst door wannes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenIk vermoed omdat de uitlaatlucht op hogere druk staat dan de inlaatlucht (gecomprimeerd tov gewoon inlaten)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenZouden die dan gewoon een distributieriem krijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik ga er geen apart topic aan wijden ( nog niet) maar ik wou het hier toch even kwijt .
Mijn vader is klant bij Claes in Tienen en heeft momenteel een R en een GL klasse lopen . De R werd reeds vorig jaar voorzien van een wintersetje en de GL gaat nu zijn eerste winter in en dus werden er eind september ( bij het uitkomen van de folder van de wintersets) een setje besteld .
Nu tot zover geen vuiltje aan de lucht , vorige week moest de GL toch even binnen en gingen ze de set monteren . Plots telefoon : " we zitten verveeld maar we vinden enkel de velgen terug en niet de banden ..." ja natuurlijk wij niet blij .. even duidelijk gemaakt , en dagje later hadden ze ze gevonden ( lagen verkeerd...) maar dat is nog niks .... vader gaat zijn wagen afhalen en wat blijkt , er staan niet de bestelde Michelin banden op maar Minerva toestanden ( nog nooit van gehoord en made in Russia
) Hij komt thuis en belt daarover met de dealer ..." o ja goed , dan zullen we de prijs aanpassen ..." ... tot daar zou mijn vader misschien nog kunnen volgen ( bij gebrek aan andere) maar dan ga ik naar de maten kijken en blijken die kutdingen ook nog eens een verkeerde maat te hebben ( de maat van de ML en R 255/50/19)
De juiste maat is 265/55/19..dus dat komt helemaal niet overeen ... en als het zo simpel zou zijn dan konden we de winterset van de R ook wel even over steken gedurende die 14 dagen dat vader ermee gaat skieen ...
Nu ben ik direkt op internet beginnen zoeken en heb vrij snel nog twee merken gevonden die volgens de stocklist op voorraad zouden zijn ..
nu heb ik zojuist de links doorgepast naar de verkoper ( want vader wil er niet voor rondrijden en vind dat dat de taak is van de dealer !)
en ik vind ook wel dat hij daar gelijk in heeft , enkel twijfel ik eraan of het dan wel in orde gaat komen ..
dus nu wachten we af ...benieuwd eigenlijk wel dat als we niks moesten hebben gezegd , welke prijs ze dan zouden gefactureerd hebben ( de setprijs met de michelin banden op??!!)
ik vind dit dus "niet" kunnen !!!
Oke, banden zijn op dit moment zeer moeilijk te krijgen, ook in de maat van de GL, maar gewoon verkeerde banden monteren? Nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.
Wel dat er verkeerde banden besteld worden, maar dat wordt dan niet gemonteerd uiteraard.
En als je als klant 2.400 euro neertelt voor een GL-winterset heb je wel minstens wat recht op service.
Zo rijdt er bij ons nu een klant rond met de winterset die besteld was voor de GL van onze zaakvoerder, omdat de klant anders te lang zou moeten wachten hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDit gaat nu ongeloofwaardig klinken: maar zo'n dingen gebeuren bij ons dus niet he.
Oke, banden zijn op dit moment zeer moeilijk te krijgen, ook in de maat van de GL, maar gewoon verkeerde banden monteren? Nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.
Wel dat er verkeerde banden besteld worden, maar dat wordt dan niet gemonteerd uiteraard.
En als je als klant 2.400 euro neertelt voor een GL-winterset heb je wel minstens wat recht op service.
Zo rijdt er bij ons nu een klant rond met de winterset die besteld was voor de GL van onze zaakvoerder, omdat de klant anders te lang zou moeten wachten hebben.
Comment
-
-
Zotjes. Net even de prijs berekend van de lelijke B-klasse die we als vervangwagen gekregen hebben ...
Een zilveren B 180 CDI met plastieken wieldoppen en zonder elektrische ruiten vanachter ... Wel met CVT, en radio (optie!) en snelheidsregelaar. Meer dan 29.000 euro :o
Zijn er echt mensen die dat daarvoor geven?(Behalve opaatjes die de Renault Latitude nog niet ontdekt hebben?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenZotjes. Net even de prijs berekend van de lelijke B-klasse die we als vervangwagen gekregen hebben ...
Een zilveren B 180 CDI met plastieken wieldoppen en zonder elektrische ruiten vanachter ... Wel met CVT, en radio (optie!) en snelheidsregelaar. Meer dan 29.000 euro :o
Zijn er echt mensen die dat daarvoor geven?(Behalve opaatjes die de Renault Latitude nog niet ontdekt hebben?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenZotjes. Net even de prijs berekend van de lelijke B-klasse die we als vervangwagen gekregen hebben ...
Een zilveren B 180 CDI met plastieken wieldoppen en zonder elektrische ruiten vanachter ... Wel met CVT, en radio (optie!) en snelheidsregelaar. Meer dan 29.000 euro :o
Zijn er echt mensen die dat daarvoor geven?(Behalve opaatjes die de Renault Latitude nog niet ontdekt hebben?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenMijn broer ruilt morgen zijn Z4 2.5 in voor een E270 cdi uit 2002 (vraag mij niet waarom).
Valt er veel te zeggen over die wagens?
Goeie wagen op zich, motor- of andere problemen die vrij vaak voorkomen etc? Ik wacht op de kenners.
mercedesmotor = taaiste onderdeel van de wagen, ik merk het ook op mijn benz: ditjes en datjes na 209 000km, maar niet aan de motor.
daarenboven E270 cdi = taximotor.
Maar E tussen '96 en '03 ... grote kans op hardnekkige roest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten, ik merk het ook op mijn benz: ditjes en datjes na 209 000km, maar niet aan de motor.
Alleen blijven die dingen draaien en merk je er weinig van.
Het blok in mijn SL was ook goed zogezegd. Je merkte er niets aan als je het niet wist, maar als je begon te meten en beter op te letten waren er toch wel relatief wat problemen mee.
9/10 van de oude benzen die rondrijden zou in deze tijd al lang in noodloop zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtennormaalgezien
mercedesmotor = taaiste onderdeel van de wagen, ik merk het ook op mijn benz: ditjes en datjes na 209 000km, maar niet aan de motor.
daarenboven E270 cdi = taximotor.
Maar E tussen '96 en '03 ... grote kans op hardnekkige roest.
Elke wagen heeft wel zijn mankementen bij tijd, maar over de ganse lijn valt dit dus goed mee?
Deze is in zeer goede staat op het eerste zicht, enkel een krasje en blutsje aan de zijkant...
Bepaalde (verborgen) plekken waar men zeker moet opletten voor roest dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk BerichtenWas mij ook al opgevallen dat er veel te koop stonden met een pak meer kilometers dan dat. (deze heeft een 150 000km als ik mij niet vergis)
Elke wagen heeft wel zijn mankementen bij tijd, maar over de ganse lijn valt dit dus goed mee?
Deze is in zeer goede staat op het eerste zicht, enkel een krasje en blutsje aan de zijkant...
Bepaalde (verborgen) plekken waar men zeker moet opletten voor roest dan?
In principe is een 270CDI een redelijk sterk blok, als dat tenminste onderhouden geweest is in het verleden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIn principe is een 270CDI een redelijk sterk blok, als dat tenminste onderhouden geweest is in het verleden.
Zo'n lawaai en zoveel witte rook zeg
En de eigenaar maar gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand was
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIk heb al eentje gezien die reed op stoom!
Zo'n lawaai en zoveel witte rook zeg
En de eigenaar maar gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand was
Comment
Comment