Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
    ik ga er geen apart topic aan wijden ( nog niet ) maar ik wou het hier toch even kwijt .
    Mijn vader is klant bij Claes in Tienen en heeft momenteel een R en een GL klasse lopen . De R werd reeds vorig jaar voorzien van een wintersetje en de GL gaat nu zijn eerste winter in en dus werden er eind september ( bij het uitkomen van de folder van de wintersets) een setje besteld .
    Nu tot zover geen vuiltje aan de lucht , vorige week moest de GL toch even binnen en gingen ze de set monteren . Plots telefoon : " we zitten verveeld maar we vinden enkel de velgen terug en niet de banden ..." ja natuurlijk wij niet blij .. even duidelijk gemaakt , en dagje later hadden ze ze gevonden ( lagen verkeerd...) maar dat is nog niks .... vader gaat zijn wagen afhalen en wat blijkt , er staan niet de bestelde Michelin banden op maar Minerva toestanden ( nog nooit van gehoord en made in Russia ) Hij komt thuis en belt daarover met de dealer ..." o ja goed , dan zullen we de prijs aanpassen ..." ... tot daar zou mijn vader misschien nog kunnen volgen ( bij gebrek aan andere) maar dan ga ik naar de maten kijken en blijken die kutdingen ook nog eens een verkeerde maat te hebben ( de maat van de ML en R 255/50/19)
    De juiste maat is 265/55/19..dus dat komt helemaal niet overeen ... en als het zo simpel zou zijn dan konden we de winterset van de R ook wel even over steken gedurende die 14 dagen dat vader ermee gaat skieen ...


    Nu ben ik direkt op internet beginnen zoeken en heb vrij snel nog twee merken gevonden die volgens de stocklist op voorraad zouden zijn ..
    nu heb ik zojuist de links doorgepast naar de verkoper ( want vader wil er niet voor rondrijden en vind dat dat de taak is van de dealer !)
    en ik vind ook wel dat hij daar gelijk in heeft , enkel twijfel ik eraan of het dan wel in orde gaat komen ..

    dus nu wachten we af ...benieuwd eigenlijk wel dat als we niks moesten hebben gezegd , welke prijs ze dan zouden gefactureerd hebben ( de setprijs met de michelin banden op??!!)

    ik vind dit dus "niet" kunnen !!!
    Jammerlijke zaak, blijkbaar een bewijs dat bij je bandencentrale moet zijn voor goed advies en correcte plaatsing. Maar als je zoals u pa velgen besteld bij de dealer zou je wel verwachten dat de banden ook inorde zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Ik vermoed omdat de uitlaatlucht op hogere druk staat dan de inlaatlucht (gecomprimeerd tov gewoon inlaten)?
      klopt ongv, is te wijten aan het feit dat de lucht een paar 100°C warmer is en daardoor ook veel groter is in volume. de energie van de lucht op te warmen wordt zo deels gerecupereerd ipv rechtstreeks door de uitlaat weg te gooien

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Ohja, maar die motoren zijn beresterk hoor.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
          Zouden die dan gewoon een distributieriem krijgen?
          Ik hoop van niet

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
            ik ga er geen apart topic aan wijden ( nog niet ) maar ik wou het hier toch even kwijt .
            Mijn vader is klant bij Claes in Tienen en heeft momenteel een R en een GL klasse lopen . De R werd reeds vorig jaar voorzien van een wintersetje en de GL gaat nu zijn eerste winter in en dus werden er eind september ( bij het uitkomen van de folder van de wintersets) een setje besteld .
            Nu tot zover geen vuiltje aan de lucht , vorige week moest de GL toch even binnen en gingen ze de set monteren . Plots telefoon : " we zitten verveeld maar we vinden enkel de velgen terug en niet de banden ..." ja natuurlijk wij niet blij .. even duidelijk gemaakt , en dagje later hadden ze ze gevonden ( lagen verkeerd...) maar dat is nog niks .... vader gaat zijn wagen afhalen en wat blijkt , er staan niet de bestelde Michelin banden op maar Minerva toestanden ( nog nooit van gehoord en made in Russia ) Hij komt thuis en belt daarover met de dealer ..." o ja goed , dan zullen we de prijs aanpassen ..." ... tot daar zou mijn vader misschien nog kunnen volgen ( bij gebrek aan andere) maar dan ga ik naar de maten kijken en blijken die kutdingen ook nog eens een verkeerde maat te hebben ( de maat van de ML en R 255/50/19)
            De juiste maat is 265/55/19..dus dat komt helemaal niet overeen ... en als het zo simpel zou zijn dan konden we de winterset van de R ook wel even over steken gedurende die 14 dagen dat vader ermee gaat skieen ...


            Nu ben ik direkt op internet beginnen zoeken en heb vrij snel nog twee merken gevonden die volgens de stocklist op voorraad zouden zijn ..
            nu heb ik zojuist de links doorgepast naar de verkoper ( want vader wil er niet voor rondrijden en vind dat dat de taak is van de dealer !)
            en ik vind ook wel dat hij daar gelijk in heeft , enkel twijfel ik eraan of het dan wel in orde gaat komen ..

            dus nu wachten we af ...benieuwd eigenlijk wel dat als we niks moesten hebben gezegd , welke prijs ze dan zouden gefactureerd hebben ( de setprijs met de michelin banden op??!!)

            ik vind dit dus "niet" kunnen !!!
            Dit gaat nu ongeloofwaardig klinken: maar zo'n dingen gebeuren bij ons dus niet he.

            Oke, banden zijn op dit moment zeer moeilijk te krijgen, ook in de maat van de GL, maar gewoon verkeerde banden monteren? Nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.
            Wel dat er verkeerde banden besteld worden, maar dat wordt dan niet gemonteerd uiteraard.

            En als je als klant 2.400 euro neertelt voor een GL-winterset heb je wel minstens wat recht op service.
            Zo rijdt er bij ons nu een klant rond met de winterset die besteld was voor de GL van onze zaakvoerder, omdat de klant anders te lang zou moeten wachten hebben.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Dit gaat nu ongeloofwaardig klinken: maar zo'n dingen gebeuren bij ons dus niet he.

              Oke, banden zijn op dit moment zeer moeilijk te krijgen, ook in de maat van de GL, maar gewoon verkeerde banden monteren? Nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.
              Wel dat er verkeerde banden besteld worden, maar dat wordt dan niet gemonteerd uiteraard.

              En als je als klant 2.400 euro neertelt voor een GL-winterset heb je wel minstens wat recht op service.
              Zo rijdt er bij ons nu een klant rond met de winterset die besteld was voor de GL van onze zaakvoerder, omdat de klant anders te lang zou moeten wachten hebben.
              En zo zou het moeten zijn.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                En zo zou het moeten zijn.
                ²²²²²

                Comment


                • Zotjes. Net even de prijs berekend van de lelijke B-klasse die we als vervangwagen gekregen hebben ...

                  Een zilveren B 180 CDI met plastieken wieldoppen en zonder elektrische ruiten vanachter ... Wel met CVT, en radio (optie!) en snelheidsregelaar. Meer dan 29.000 euro :o

                  Zijn er echt mensen die dat daarvoor geven? (Behalve opaatjes die de Renault Latitude nog niet ontdekt hebben?)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                    Zotjes. Net even de prijs berekend van de lelijke B-klasse die we als vervangwagen gekregen hebben ...

                    Een zilveren B 180 CDI met plastieken wieldoppen en zonder elektrische ruiten vanachter ... Wel met CVT, en radio (optie!) en snelheidsregelaar. Meer dan 29.000 euro :o

                    Zijn er echt mensen die dat daarvoor geven? (Behalve opaatjes die de Renault Latitude nog niet ontdekt hebben?)
                    zou je het aan een C geven...?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                      Zotjes. Net even de prijs berekend van de lelijke B-klasse die we als vervangwagen gekregen hebben ...

                      Een zilveren B 180 CDI met plastieken wieldoppen en zonder elektrische ruiten vanachter ... Wel met CVT, en radio (optie!) en snelheidsregelaar. Meer dan 29.000 euro :o

                      Zijn er echt mensen die dat daarvoor geven? (Behalve opaatjes die de Renault Latitude nog niet ontdekt hebben?)
                      Als je ziet hoeveel B-klasses er rondrijden: Ja.

                      Comment


                      • Mijn broer ruilt morgen zijn Z4 2.5 in voor een E270 cdi uit 2002 (vraag mij niet waarom ).
                        Valt er veel te zeggen over die wagens?

                        Goeie wagen op zich, motor- of andere problemen die vrij vaak voorkomen etc? Ik wacht op de kenners.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Mijn broer ruilt morgen zijn Z4 2.5 in voor een E270 cdi uit 2002 (vraag mij niet waarom ).
                          Valt er veel te zeggen over die wagens?

                          Goeie wagen op zich, motor- of andere problemen die vrij vaak voorkomen etc? Ik wacht op de kenners.
                          normaalgezien
                          mercedesmotor = taaiste onderdeel van de wagen, ik merk het ook op mijn benz: ditjes en datjes na 209 000km, maar niet aan de motor.
                          daarenboven E270 cdi = taximotor.

                          Maar E tussen '96 en '03 ... grote kans op hardnekkige roest.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            , ik merk het ook op mijn benz: ditjes en datjes na 209 000km, maar niet aan de motor.
                            Oh jawel.

                            Alleen blijven die dingen draaien en merk je er weinig van.

                            Het blok in mijn SL was ook goed zogezegd. Je merkte er niets aan als je het niet wist, maar als je begon te meten en beter op te letten waren er toch wel relatief wat problemen mee.
                            9/10 van de oude benzen die rondrijden zou in deze tijd al lang in noodloop zitten.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              normaalgezien
                              mercedesmotor = taaiste onderdeel van de wagen, ik merk het ook op mijn benz: ditjes en datjes na 209 000km, maar niet aan de motor.
                              daarenboven E270 cdi = taximotor.

                              Maar E tussen '96 en '03 ... grote kans op hardnekkige roest.
                              Was mij ook al opgevallen dat er veel te koop stonden met een pak meer kilometers dan dat. (deze heeft een 150 000km als ik mij niet vergis)
                              Elke wagen heeft wel zijn mankementen bij tijd, maar over de ganse lijn valt dit dus goed mee?

                              Deze is in zeer goede staat op het eerste zicht, enkel een krasje en blutsje aan de zijkant...
                              Bepaalde (verborgen) plekken waar men zeker moet opletten voor roest dan?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                Was mij ook al opgevallen dat er veel te koop stonden met een pak meer kilometers dan dat. (deze heeft een 150 000km als ik mij niet vergis)
                                Elke wagen heeft wel zijn mankementen bij tijd, maar over de ganse lijn valt dit dus goed mee?

                                Deze is in zeer goede staat op het eerste zicht, enkel een krasje en blutsje aan de zijkant...
                                Bepaalde (verborgen) plekken waar men zeker moet opletten voor roest dan?
                                Wielkasten, onderkant deuren, randen bij bumpers V+A.

                                In principe is een 270CDI een redelijk sterk blok, als dat tenminste onderhouden geweest is in het verleden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  In principe is een 270CDI een redelijk sterk blok, als dat tenminste onderhouden geweest is in het verleden.
                                  Ik heb al eentje gezien die reed op stoom!

                                  Zo'n lawaai en zoveel witte rook zeg
                                  En de eigenaar maar gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand was

                                  Comment


                                  • Welk type is het? w210 of w211?
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Ik heb al eentje gezien die reed op stoom!

                                      Zo'n lawaai en zoveel witte rook zeg
                                      En de eigenaar maar gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand was
                                      Das dus een voorbeeld van niet onderhouden zijn

                                      Comment

                                      Working...
                                      X