Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DONKERVOORT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Mooi maar waar ik een beetje op afknap bij deze Lotus-7 afgeleiden dat je quasi op de achteras zit wat toch naar mijn gevoel veel onaangenamer rijden is dan met een meer centrale zitpositie.


    Maar dat dit spel vooruit zal gaan daar twijfel ik niet aan.

    Comment


    • #22
      Eerste resultaten en productiestart D8 GTO 12 Augustus 2012

      Sinds de Sneak Preview van de D8 GTO in december van afgelopen jaar heeft de verdere ontwikkeling van het nieuwste Donkervoort model zeker niet stilgestaan.
      Ondanks het geringe nieuws rondom de D8 GTO sinds die tijd zijn er inmiddels 19 van de 25 Premium GTO’s gereserveerd.
      Voorlopige testresultaten
      De D8 GTO is alweer vele maanden bij Audi AG (quattro GmbH) en R. Bosch GmbH voor grondig testwerk.
      Uit deze tests zijn ook al enkele – voorlopige – resultaten gekomen. De acceleratie van 100 naar 200 km/u doet de D8 GTO bijvoorbeeld in slechts 6,1 seconde.
      Daarmee behoort deze Donkervoort tot één van de snelst accelereerde sportauto’s van dit moment. En dat met de ‘standaard’ motor (340 pk) !



      Volgende stappen

      Volgend op bovengenoemde positieve resultaten zijn de keuringen ten behoeve van de officiële Europese klein-serie typegoedkeuring van start gegaan.
      Parallel hieraan wordt gewerkt aan een andere belangrijke ontwikkeling, namelijk de verplichte inbraakpreventie (Wegfahrsperre) in de GTO ; een uiterst geheim proces die via een door VW/Audi ingeschakelde instantie zal worden verricht.
      In september hoopt Donkervoort/quattro GmbH de testen met de GTO op de Nardò Ring (VW/Porsche testcircuit) in Italië af te kunnen sluiten.
      Productie D8 GTO begonnen
      Tevens is in de fabriek in Lelystad de productie van de eerste serie D8 GTO’s van start gegaan. Daarmee verloopt alles nog altijd volgens de oorspronkelijke planning en zal in het najaar de officiële (pers)introductie volgen.

      Last edited by ; 17/03/2013, 22:01.

      Comment


      • #23
        Donkervoort D8 GTO blijkt nog sneller dan verwacht 7 Oktober 2012

        Finale-testen op Nardò Ring (I) zeer succesvol afgerond
        Na de sneak preview van de D8 GTO in december 2011 zijn inmiddels 9 maanden van intensief testwerk verstreken.
        Voor de finale-testen van de GTO toog het Donkervoort Ontwikkelingsteam naar de Italiaanse Nardò Ring.
        De D8 GTO maakt gebruik van één van de meest sportieve (handgebouwde) motoren uit het Audi-programma; de R5 TFSI motor waarmee onder meer de Audi RS3 en Audi TTRS uitgevoerd worden.
        Zoals bekend maakt Audi sportieve automobielen van zeer hoge kwaliteit, waardoor zij ook van hun partners, waaronder Donkervoort, een hoge kwaliteit eisen.
        De testen in Nardò zouden dan ook dit kwaliteitsniveau van de D8 GTO moeten aantonen.



        Nardò Ring, Italië

        De Nardò Ring – eigendom van Porsche Engineering GmbH – is een zeer geliefd testcircuit voor vrijwel alle (sport-) autofabrikanten.
        Nardò ligt op het zuidelijkste puntje van Italië en is daardoor verzekerd van zeer warm en zonnig weer (zo lagen de temperaturen tijdens de Donkervoort testdagen rond 32 C°).
        Ideaal dus om de auto op temperatuurbestendigheid te testen.
        Buiten het zeer stabiele en warme klimaat beschikt Nardò ook over de meest uiteenlopende testcircuits.
        Zo is er een 4-baans cirkel van 13.5 km lang waarop snelheden van boven de 300km/h kunnen worden gereden, een racecircuit die enige gelijkenis vertoont met de befaamde Duitse Nürburgring, vele banen met allerhande plaveisel van asfalt, gravel, kinderhoofdjes, en een zandbaan voor rem/wegligging en tractie testwerk.
        Het is dan ook niet verwonderlijk dat Donkervoort tijdens haar testdagen vele andere (gecamoufleerde) prototypen van collega (sport-)automobielfabrikanten tegenkwam.
        De D8 GTO verkeerde dan ook in goed gezelschap om te laten zien wat ze waard was!

        Planning

        Gepland was om de eerste 2 à 3 dagen te gebruiken voor de Audi gerelateerde testen.
        Hierop volgend zou worden getest ten behoeve van de Europese homologatie eisen en als mogelijke toegift nog een laatste dag met een endurance test om onder zeer zware omstandigheden het uiterste uit de GTO te halen.
        Eventuele zwakke plekken zouden in de dagen daarop nog verbeterd en getest kunnen worden.
        Het totale testwerk zou daarmee in totaal een week in beslag nemen.
        Testdagen boven verwachting
        De eerste testdag werd afgetrapt met de hoge snelheidsbaan, waar gedurende meerdere rondes topsnelheid gereden moest worden.
        Direct hierna werd de GTO in een ommuurde ruimte geplaatst om hier – met de motor uit – gedurende 45 minuten verder op te warmen.
        Eenzelfde procedure gold voor de acceleratieproeven, de stationair-proeven en de circuitrondes op racesnelheid op het heetste en koudste gedeelte van de dag.
        De GTO gaf geen krimp; al op de eerste dag werden alle temperatuurtesten met succes afgesloten!
        Na de Europese homologatie-eisen, die op dag twee uitgevoerd werden, zag het Donkervoort Ontwikkelingsteam vooral uit naar de resultaten van de ruim twee-uur-durende endurance (race simulatie) test op het circuit op dag drie.
        Hoe zou de GTO dit, onder de hoge temperaturen doorstaan en zou er nog verbeterd kunnen worden?
        Ook deze endurance test verliep buitengewoon voorspoedig.
        Na enkele verbeteringen aan de wielophangingsafstelling te hebben aangebracht konden de tijden, gedurende 2 uur vrijwel continu rijden, ronde na ronde scherper gezet worden.
        Uiteindelijk werd een snelste rondetijd van ong. 2 min 29 geklokt.
        Een tijd welke menig testcoureur van de aanwezige concullega’s de wenkbrauwen deed fronsen wanneer dit met de eigen tijden werd vergeleken.
        Uiteindelijk nam het Donkervoort team twee dagen eerder dan gepland met een voldaan en trots gevoel afscheid van de Nardò Ring en richtte zich weer huiswaarts.
        Met deze prachtige resultaten en laatste verbeteringen liggen de kwaliteit en de prestaties van de nieuwe GTO daarmee definitief vast.

        Testresultaten

        0-100 km/h : Standaard 340 pk 3.3 sec – Premium 380 pk 2.8 sec
        0-200 km/h : Standaard 340 pk 9.4 sec. - Premium 380 pk 8.6 sec.
        Topsnelheid : Standaard 340 pk 255 km/h- Premium 380 pk 270 km/h
        Snelste rondecircuit : 2m 29,8sec
        Last edited by ; 17/03/2013, 22:02.

        Comment


        • #24
          Pan-Europese homologatie voor Donkervoort D8 GTO 11 Maart 2013

          Donkervoort verkrijgt nieuwe Europese kleine serie-typegoedkeuring
          Met gepaste trots mag Donkervoort Automobielen de nieuwe D8 GTO officieel ‘loslaten’ over geheel Europa en daarbuiten; de nieuwste Donkervoort telg heeft de nieuwe Europese kleine serie-typegoedkeuring weten te behalen.
          Deze wordt niet alleen in alle Europese lidstaten geaccepteerd, maar ook in Zwitserland, Rusland en de Golfstaten.
          Met ondersteuning van Audi AG (quattro GmbH), Donkervoorts vaste partner op het gebied van motoren, en Bosch AG heeft Donkervoort deze nieuwe European Community Small Series Type Approval (ECSSTA) verkregen.
          Niet alleen garandeert de goedkeuring nog hogere (technische) kwaliteitsnormen aan de auto, maar het geeft Donkervoort tevens toegang tot nieuwe markten in bijvoorbeeld Oost-Europa.



          In het verleden bestond nog altijd een mogelijkheid voor elke Europese lidstaat om een auto, ondanks een Europese kleine serie-typegoedkeuring, alsnog individueel te keuren.
          In de praktijk kwam dit neer op een individuele typegoedkeuring in iedere lidstaat ; niet alleen een tijdrovende, maar ook een kostbare aangelegenheid.
          Binnen de Europese Unie werd echter recentelijk een nieuw akkoord bereikt over de (aangescherpte) eisen waaraan een auto met een nieuwe Europese kleine serie-typegoedkeuring moet voldoen.
          Deze nieuwe typegoedkeuring moet dan ook door alle EU-lidstaten worden geaccepteerd.
          Deze grote verandering in de Europese wetgeving maakt de individuele typegoedkeuring per land overbodig.
          Dankzij het behalen van de nieuwe European Community Small Series Type Approval (ECSSTA) behoort een complex en kostbaar homologatie-traject daarmee tot het verleden.
          “De Europese kleine serie-typegoedkeuring geeft ons de mogelijkheid en vrijheid om verder te kunnen bouwen aan de voor ons zeer belangrijke export markten (red. bijna 70% van de verkochte Donkervoorts worden geëxporteerd)”, zegt Joop Donkervoort, oprichter van het sinds 1978 bestaande merk.
          “Wederom zijn wij Audi AG bijzonder dankbaar voor hun fantastische ondersteuning gedurende het gehele ontwikkelingsproces rondom de GTO.”
          Met het behalen van de Europese kleine serie-typegoedkeuring komt ook de officiële introductie van de D8 GTO snel dichterbij; de internationale introductie staat gepland voor dit voorjaar.
          In die periode zullen ook de eerste Premium GTO’s aan hun nieuwe eigenaren worden afgeleverd.
          Deze inmiddels vrijwel uitverkochte gelimiteerde serie van de eerste 25 full-options uitgevoerde GTO’s gaat vooraf aan de ‘normale’ productie GTO, welke vanaf 2014 zullen worden geleverd.
          Verdere details volgen bij de officiële introductie in april/mei van dit jaar.
          Last edited by ; 17/03/2013, 22:02.

          Comment


          • #25
            Eerste GTO op the Nordschleife.



            Comment


            • #26




              Comment


              • #27


                Fotos: Sytse Dijkstra Autovisie.

                Autovisie kreeg de eer de allereerste testkilometers te maken op de legendarische Nordschleife en werd daarbij talloze keren gespot. Testredacteur Thomas Bangma en fotograaf Sytse Dijkstra weten nu hoe het voelt om testrijder te zijn.

                Comment


                • #28

                  Comment


                  • #29
                    Officiële introductie Donkervoort D8 GTO van start. (17 Mei 2013)



                    Met de nieuwe Europese kleine serie-typegoedkeuring op zak en de productie van de D8 GTO in volle gang, is in de afgelopen weken ook de (pers)introductie officiële van start gegaan.
                    De komende tijd zal Donkervoort de genodigde nationale en internationale pers verwelkomen in Lelystad voor de eerste kennismaking met de GTO.
                    Houdt u de bekende (inter)nationale automagazines, televisieprogramma’s en radioshows dus goed in de gaten !
                    Vanzelfsprekend houden wij u van alle belangrijke ontwikkelingen op de hoogte.



                    Graag geven wij u voor die tijd alvast een eerste blik op de D8 GTO inclusief dak.
                    Veel aandacht is hierbij geschonken aan de continuering van de typisch Donkervoort-bekende styling elementen.
                    Bovendien bevat het nieuwe dak tal van nieuwe features, geheel in lijn met het extreme prestatieniveau van de GTO.

                    Comment


                    • #30
                      Movie: Donkervoort D8 GTO.

                      Comment


                      • #31

                        Comment


                        • #32




                          Comment


                          • #33




                            Comment


                            • #34

                              Comment


                              • #35


                                Comment


                                • #36
                                  Donkervoort GTO in een weergaloos kleurtje.

                                  Last edited by ; 02/05/2014, 17:43.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Donkervoort Lovers.

                                    Ik dacht dat de D10 enkel in het rood zijn gemaakt. Weet iemand hier iets meer over?
                                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt



                                    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Hippus Bekijk Berichten
                                      Ik dacht dat de D10 enkel in het rood zijn gemaakt. Weet iemand hier iets meer over?
                                      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt



                                      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
                                      Officieel zijn er maar 10 stuks gemaakt, maar of die allemaal rood zijn weet ik niet.

                                      Comment


                                      • #39

                                        Comment


                                        • #40
                                          Donkervoort D8 Cosworth by poolhaas1, on Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X