Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • FEEST IN SILICON VALLEY

    TESLA PASSEERT TOYOTA OP DE BEURS

    Tesla is sinds woensdag de meest waardevolle automaker ter wereld. Na de opening van de aandelenbeurs op Wall Street passeerde de marktwaarde van Elon Musks autobedrijf namelijk die van van de Japanse branchegenoot Toyota.

    Het aandeel van de bouwer van elektrische auto's schoot bij de start van de aandelenhandel zo'n 4 procent omhoog, waardoor de marktwaarde uitkwam op een kleine 209 miljard dollar (185,7 miljard euro). Hiermee is Tesla zo'n 5 miljard euro meer waard dan de Japanse branchegenoot.

    Met de stijging van woensdag is de aandelenkoers van Elon Musks autobouwer dit jaar al met zo'n 160 procent gestegen, ondanks de coronapandemie. De stijging laat zien hoeveel vertrouwen investeerders hebben in de toekomst van elektrische auto's en dat Tesla inmiddels wordt gezien als één van de leidende bedrijven in de industrie.

    Tesla heeft de afgelopen drie kwartalen winst gedraaid, na jaren met flinke verliezen. Ook tijdens de coronapandemie lijkt het de automaker vooralsnog voor de wind te gaan: het bedrijf wist in de afgelopen maanden het aantal leveringen op peil te houden, terwijl er veel minder werd gereden.

    Toyota is misschien niet langer de grootste als het gaat om marktwaarde, maar als het gaat om productie is de Japanse automaker nog altijd flink groter dan Tesla. Toyota produceerde in de eerste drie maanden van 2020 2,4 miljoen voertuigen, tegenover 'slechts' 103.000 Tesla-auto's.

    Ook uit een eerder onderzoek blijkt dat Toyota op andere economische vlakken nog voorloopt op Tesla. Volgens cijfers van marktonderzoeker Kantar voor Global BrandZ heeft Toyota nog steeds meer merkwaarde. Toyota spant zoals gebruikelijk de kroon met een geschatte waarde van $ 28,39 miljard, gevolgd door Mercedes-Benz ($ 21,34 miljard). Op de vierde plaats staat Tesla. Dat is een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar met 22 procent. Tesla wordt geschat op een waarde van $ 11,35 miljard.

    Bron: Autoweek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • WELK VIRUS?

      TESLA LEVERT ONVERWACHT VEEL AUTO’S AF

      Ondanks het coronavirus heeft Tesla in het tweede kwartaal dan 2020 fors meer auto’s afgeleverd dan voorspeld.

      In totaal werden er in het tweede kwartaal 90.650 auto’s afgeleverd, terwijl er volgens Reuters eerder werd uitgegaan van zo’n 74.000 exemplaren. De 90.650 afgeleverde auto’s worden door Tesla niet onderverdeeld naar model, maar wel naar productlijnen. De grotere en oudere Model S en Model X waren goed voor 10.600 exemplaren, wat 80.050 stuks overhoudt voor de kleinere, minder dure en actuelere Model 3 en Model Y.

      Veel gedetailleerder dan dit worden de cijfers op dit moment nog niet, al komt daar ongetwijfeld verandering in als Tesla z’n uitgebreide kwartaalrapportage publiceert. Overigens is het tweede kwartaal van 2020 geen recordperiode voor Tesla, want een jaar geleden werden er nog meer auto’s afgeleverd.

      Lagere productiecijfers

      In het eerste kwartaal van dit jaar werden er nog 88.400 auto’s afgeleverd. Dat dat aantal dit kwartaal werd overtroffen is opmerkelijk, aangezien hele staten en complete landen door de coronacrisis maanden stil lagen. Dat de fabriek in het Californische Fremont tot groot ongenoegen van CEO Musk zes weken moest sluiten, leidt wel tot zo’n 20 procent lagere productiecijfers. In totaal rolden er nu 82.272 auto’s van de band.

      Voor de duidelijkheid: het nieuws over de afleveringen komt ná het bericht dat Tesla Toyota inmiddels heeft ingehaald als het gaat om beurswaarde. De innovatieve Amerikanen hebben de wind momenteel lekker in de zeilen.

      Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Comment


        • HEET MYSTERIE UIT SILICON VALLEY

          PROJECT PALLADIUM: NIEUWE TESLA MODEL S EN MODEL X OP KOMST

          De Tesla Model S is niet bepaald jong meer en dat betekent dat Elon Musk en zijn kornuiten al enige tijd bezig zijn met de ontwikkeling van een vernieuwd exemplaar. De normaliter goed geïnformeerde website Electrek claimt de eerste informatie over de nieuwe Model S én de nieuwe Model X te hebben.

          Elke digitale scheet van Tesla kan op heftige reacties rekenen, positief dan wel negatief. Ditmaal hebben we echter een interessant gerucht te pakken dat de wereld in is geholpen door Electrek. Onder de projectnaam Palladium zou Tesla momenteel namelijk werken aan grondige vernieuwing voor zowel de Model S als Model X, maar wat we precies verwachten kunnen, is nog onduidelijk.

          Of Tesla werkt aan een volledig nieuwe generatie van zowel de Model S als de Model X, of dat het merk een grondige moderniseringsronde op het tweetal gaat doorvoeren, is dan ook niet helder. Tesla zou in ieder geval werken aan nieuwe productielijnen voor het elektrische tweetal. Electrek zegt van bronnen te hebben vernomen dat de Model S en Model X nieuwe accu's en aanstuurmodules krijgen, die onder meer de komst van de zogenoemde 'Plaid'-versies van het tweetal mogelijk moet maken. Versies met niet twee, maar drie elektromotoren dus. Het is daarbij niet ondenkbaar dat Tesla ook uiterlijke aanpassingen doorvoert. Vooral voor de Model S zou dat niet gek zijn. Hoewel Tesla het model de afgelopen jaren altijd technisch heeft aangescherpt, stamt die in beginsel al uit 2012.

          Bron: Autoweek




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Nederlanders




            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment




            • De campingcar van de tesla

              Knap !


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • als ge een X kunt kopen, zal dit er ook wel af gaan zeker?
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Koppel 70-ers
                  Gezond jaloers hiero


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • 5 keer bijgeladen, 29kw/h per 100 km bij 100 km/u met de aanhanger erachter


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • Compenseren




                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        als ge een X kunt kopen, zal dit er ook wel af gaan zeker?
                        20k... als je bedenkt hoe veel hotelnachten je daarmee kan betalen.
                        En een campingplaats is ook niet gratis.

                        Comment


                        • ...maar eigenlijk gaat het daar niet over he, of je gruwelt ervan of je houdt ervan, campingleven is apart en onvergelijkbaar

                          Comment





                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Net terug van 2 weken Friesland. De hoeveelheid Tesla's ik gedurende die tijd gezien heb ... ongelofelijk, het leek wel of iedereen zijn\haar Golf had ingeruild voor een Tesla.

                              Comment


                              • In Holland gaat het idd snel momenteel:


                                BIJNA 16 PROCENT IN JULI

                                13 PROCENT VAN VERKOCHTE AUTO'S TOT AUGUSTUS WAS ELEKTRISCH

                                15,9 procent van alle auto's die in juli werden verkocht was volledig elektrisch of een plug-in hybride. Gemeten tot en met juli komt het aandeel uit op 13 procent, zo laat de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland weten.

                                Een jaar eerder lag het aandeel van elektrische voertuigen in de eerste zeven maanden van het jaar nog op 8,6 procent. In juli zat met name het aantal registraties van volledig elektrische auto's in de lift vanwege de beschikbare aanschafsubsidie van de overheid.

                                Er werden uiteindelijk 3.877 volledig elektrische modellen op kenteken gezet, 1.762 meer dan in dezelfde maand een jaar eerder. Volledig elektrische auto's hadden daardoor een aandeel van 11,1 procent in de verkoop. Het aantal voertuigen met een plug-in hybride-aandrijflijn nam met 1.389 stuks toe ten opzichte van een jaar eerder en kwam uit op 1.668 exemplaren, goed voor een aandeel van 4,8 procent in juli.

                                Het aantal beschikbare (semi-)publieke laadpunten stijgt nog altijd met de verkoop mee en staat nu op 61.397 stuks, waaronder 1.462 snelladers.

                                Bron: Autoweek

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • TESLA KNIPT AANDELEN: ZO ZIT DAT

                                  Tesla’s aandelenkoers is niet te stoppen. Wie één aandeel wil kopen, is daarvoor op het moment van schrijven zo’n 2.277 dollar kwijt. Dat maakt het aandeel minder bereikbaar voor jonge beleggers, dus wordt het opgesplitst. Hoe dat werkt, legt Nu.nl uit.

                                  De waarde van een Tesla-aandeel zal vrijdagavond in één klap met 80 procent dalen. Niet omdat het bedrijf in de problemen zit. Integendeel, het gaat juist goed en de koerswaarde gaat door het dak. De waarde-daling is puur het gevolg van het besluit van Tesla om zijn aandelen te splitsen. Voor elk aandeel krijgen beleggers er vrijdagavond vier bij. Waarom doet topman Elon Musk dit? En kan de beslissing ook negatief uitpakken?

                                  Je aandelen in vijf stukken hakken; waarom doet Tesla dit?

                                  Eerder deze maand steeg de koers van het aandeel Tesla tot boven de 2.000 dollar, een ongebruikelijk hoge prijs voor een aandeel. Inmiddels staat de koers nóg hoger, op een bedrag van ongeveer 2.200 dollar (zo'n 1.680 euro). "Daardoor is het aandeel voor steeds minder beleggers betaalbaar", zegt beleggingsstrateeg Judith Sanders van ABN AMRO.

                                  "Tesla is ook populair onder de wat jongere belegger. Maar die heeft vaak minder diepe zakken dan de wat oudere belegger. 2.000 dollar voor een aandeel is best een flink bedrag voor veel mensen. Om ervoor te zorgen dat de minder kapitaalkrachtige belegger toch nog aandelen Tesla kan kopen, heeft het bedrijf besloten om de aandelen te splitsen."

                                  Dat beaamt Bob Homan van ING. Hij ziet het bovendien als een gebaar dat sympathie oproept in de markt en bij de kleinere belegger. "Op sommige platforms kun je fracties van aandelen kopen. Maar op de meeste plekken is één aandeel het minimum en dan is 2.000 dollar een flink bedrag. En je wil toch dat je aandeel voor een relatief breed publiek aantrekkelijk blijft. Anders stijgt de koers zó hoog dat er weinig beleggers overblijven die jouw aandeel nog kunnen kopen. Dat zet ook weer druk op de koers."

                                  Tevens is het prettig voor bedrijven als er variatie is onder de eigenaren van hun aandeel, denkt hij. "Als je aandelen in handen zijn van een paar grote beleggers en eentje stapt eruit, zie je meteen dat dit een drukkend effect heeft op de koers."

                                  Is Tesla het eerste bedrijf dat een dergelijke stap zet?

                                  Nee, Tesla is zeker niet het eerste bedrijf dat besluit om zijn aandelen te splitsen. Apple heeft dit in het verleden al meerdere keren gedaan en kondigde vorige maand aan om voor de vijfde keer zijn aandelen in stukken te hakken. Die splitsing vond eerder deze week plaats.

                                  "Ook in de tijd van de internetbubbel aan het begin van deze eeuw kwam het regelmatig voor dat bedrijven hun aandelen splitsten", zegt Sanders. Helemaal ongebruikelijk is het dus niet. Voor Tesla is het echter wel de eerste keer dat het zijn aandelen in stukken hakt.

                                  Kan de beslissing ook negatief uitpakken voor Tesla?

                                  Dat is niet de verwachting. Zoals eerder al gemeld, neemt het aantal beleggers dat nu een aandeel kan kopen alleen maar toe. "Dit kan de vraag naar het aandeel laten stijgen en het stuwt de prijs op", legt Sanders uit.

                                  Toch zorgt dit waarschijnlijk niet voor een al te grote koerssprong in de komende week. Op het moment dat een splitsing wordt aangekondigd, wordt de vraag naar het aandeel al groter. Een belangrijk deel van de koerswinst van het Tesla-aandeel is dus waarschijnlijk al kort na de aankondiging op 11 augustus geboekt. Dat denkt ook Homan. "Na vrijdag zal de koers het weer op eigen kracht moeten doen."

                                  De koers van Tesla trekt de laatste maanden veel aandacht. In juni schreven we nog dat de waarde van het aandeel de 1.000 dollar had bereikt, maar nu is het al meer dan het dubbele waard.

                                  Bron: Autoweek
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment





                                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment




                                    • Comment


                                      • MODEL Y OP DE SCHOP

                                        TESLA GAAT 'AANGEPASTE' MODEL Y BOUWEN IN BERLIJN

                                        Tesla gaat in de eerste Europese fabriek bij Berlijn een nieuwe versie van de Model Y maken. Dat zei topman Elon Musk donderdag tijdens een bezoek aan de fabriek in aanbouw.

                                        "We gaan niet zomaar een kopie van de Model Y bouwen, we hebben de basis van het productieproces helemaal opnieuw ingericht", tekent Bloomberg op. Later deze maand, tijdens Tesla's 'Battery Day', geeft Musk meer details vrij over de aanpassingen. "Het is voor het eerst dat ons platform-ontwerp op de schop gaat", zei hij ook. Musk gaf al eens aan dat de Europese Model Y hierdoor 'aanzienlijk makkelijker te produceren wordt'.

                                        De Model Y werd in maart 2019 gepresenteerd en wordt sinds de lente geleverd. In Nederland moeten klanten nog even geduld hebben voor de Model Y. De introductie staat onveranderd voor begin 2021 in de planning.

                                        De fabriek bij Berlijn is over ongeveer een jaar klaar en kan dan starten met de productie van auto's. Er kunnen er per jaar ongeveer 500.000 van de band rollen. Tesla wilde sinds 2017 al een fabriek in Europa bouwen en vond eind vorig jaar eindelijk de geschikte locatie in Grünheide.

                                        Bron: Autoweek

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X