Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ook al geef ik géén gas, zo'n e500 is toch 10 keer zo knap als een e200
    ...en knapper als 63

    Comment


    • 230.6 /8 (1973)

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Mercedes 250 (1984)













        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Dat waren nog eens karren.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment



          • En ze blijven bollen.
            Hopelijk binnenkort onder mijn carport
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Dat waren nog eens karren.
              zo'n 250 was een hopeloos verouderde motor, leve de downsizing 230e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                En ze blijven bollen.
                Hopelijk binnenkort onder mijn carport
                Nice! Heb je die gekocht?

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                  zo'n 250 was een hopeloos verouderde motor, leve de downsizing 230e
                  Toch niet, dat was de enige nieuwe motor bij introductie in 1976 maar was uiteraard een zes cilinder en verbruikte veel meer dan een 230E die in 1980 erbij kwam. De 230 E verving echter de verouderde 230 en niet de 250.


                  Sedan (W123)

                  Mercedes-Benz introduced the W123 four-door versions on 29 January 1976. While there were some technical similarities to their predecessors, the new models were larger in wheelbase and exterior dimensions. The styling was also updated, although stylistic links with the W114 / W115 were maintained. Initially, all models except 280/280E featured quad unequal-size round headlights and the latter large rectangular units. When facelifted, these units became standard across the range. All W115 engines were carried over, with the 3-litre 5-cylinder diesel model being renamed from "240D 3.0" to "300D" (as it had already been called before in North American markets). The only new engine was the 250's 2,525 cc inline-six (type M123), a single overhead camshaft design that took the place that the M130 had within the W114 series.


                  Technical data

                  W123.020 1976–1981 200 2.0 L M115 I4 94 PS (69 kW; 93 hp) at 4800 158 N⋅m (117 lb⋅ft) at 3000
                  W123.220 1979–1985 200 2.0 L M102 I4 109 PS (80 kW; 108 hp) at 5200 170 N⋅m (125 lb⋅ft) at 3000
                  W123.280 1980–1985 200T
                  W123.120 1976–1979 200D 2.0 L OM615 I4 diesel 55 PS (40 kW; 54 hp) at 4200 113 N⋅m (83 lb⋅ft) at 2400
                  W123.120 1979–1985 200D 60 PS (44 kW; 59 hp) at 4400 113 N⋅m (83 lb⋅ft) at 2400
                  W123.126 1976–1979 220D 2.2 L OM615 I4 diesel 60 PS (44 kW; 59 hp) at 4200 125 N⋅m (92 lb⋅ft) at 2400
                  W123.023 1976–1981 230 2.3 L M115 I4 109 PS (80 kW; 108 hp) at 4800 185 N⋅m (136 lb⋅ft) at 3000
                  W123.223 1979–1985 230E 2.3 L M102 I4 136 PS (100 kW; 134 hp) at 5100 201 N⋅m (148 lb⋅ft) at 3500
                  W123.043 1977–1980 230C 2.3 L M115 I4 109 PS (80 kW; 108 hp) at 4800 185 N⋅m (136 lb⋅ft) at 3000
                  W123.243 1980–1985 230CE 2.3 L M102 I4 136 PS (100 kW; 134 hp) at 5100 201 N⋅m (148 lb⋅ft) at 3500
                  W123.083 1978–1980 230T 2.3 L M115 I4 109 PS (80 kW; 108 hp) at 4800 185 N⋅m (136 lb⋅ft) at 3000
                  W123.283 1980–1985 230TE 2.3 L M102 I4 136 PS (100 kW; 134 hp) at 5100 201 N⋅m (148 lb⋅ft) at 3500
                  W123.123 1976–1985 240D 2.4 L OM616 I4 diesel 65 PS (48 kW; 64 hp) at 4200
                  from 02/79: 72 PS (53 kW; 71 hp) at 4400
                  137 N⋅m (101 lb⋅ft) at 2400
                  W123.125 1977–1985 240D Lang
                  W123.183 1978–1986 240TD
                  W123.026 1976–1985 250 2.5 L M123 I6 129 PS (95 kW; 127 hp) at 5500
                  from 09/79: 140 PS (100 kW; 140 hp) at 5500
                  192 N⋅m (142 lb⋅ft) at 3500
                  from 09/79: 196 N⋅m (145 lb⋅ft) at 3500
                  W123.028 1977–1985 250 Lang
                  W123.086 1978–1985 250T
                  W123.030 1976–1981 280 2.8 L M110 I6 156 PS (115 kW; 154 hp) at 5500 222 N⋅m (164 lb⋅ft) at 4000
                  W123.033 1976–1985 280E 177 PS (130 kW; 175 hp) at 6000
                  from 1978: 185 PS (136 kW; 182 hp) at 5800
                  229 N⋅m (169 lb⋅ft) at 4500
                  from 09/79: 235 N⋅m (173 lb⋅ft) at 4500
                  W123.050 1977–1980 280C 156 PS (115 kW; 154 hp) at 5500 222 N⋅m (164 lb⋅ft) at 4000
                  W123.053 1977–1985 280CE 177 PS (130 kW; 175 hp) at 6000
                  from 1978: 185 PS (136 kW; 182 hp) at 5800
                  229 N⋅m (169 lb⋅ft) at 4500
                  from 09/79: 235 N⋅m (173 lb⋅ft) at 4500
                  W123.093 1978–1985 280TE
                  W123.130 1976–1985 300D 3.0 L OM617 I5 diesel 80 PS (59 kW; 79 hp) at 4000
                  from 09/79: 88 PS (65 kW; 87 hp) at 4400
                  169 N⋅m (125 lb⋅ft) at 2400
                  W123.132 1977–1985 300D Lang
                  W123.133 1981–1985 300D Turbo 3.0 L OM617 A I5 turbodiesel 125 PS (92 kW; 123 hp) at 4350 245 N⋅m (181 lb⋅ft) at 2400
                  W123.150 1977–1981 300CD 3.0 L OM617 I5 diesel 80 PS (59 kW; 79 hp) at 4000
                  from 09/79: 88 PS (65 kW; 87 hp) at 4400
                  169 N⋅m (125 lb⋅ft) at 2400
                  W123.153 1981–1985 300CDTurbo 3.0 L OM617 A I5 turbodiesel 125 PS (92 kW; 123 hp) at 4350 245 N⋅m (181 lb⋅ft) at 2400
                  W123.190 1978–1985 300TD 3.0 L OM617 I5 diesel 80 PS (59 kW; 79 hp) at 4000
                  from 09/79: 88 PS (65 kW; 87 hp) at 4400
                  169 N⋅m (125 lb⋅ft) at 2400
                  W123.193 1980–1985 300TDTurbo 3.0 L OM617 A I5 turbodiesel 125 PS (92 kW; 123 hp) at 4350 245 N⋅m (181 lb⋅ft) at 2400
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Aan de koppelwaarden in het tabel ziet men welke vooruitgang geboekt werd...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Toch niet, dat was de enige nieuwe motor bij introductie in 1976 maar was uiteraard een zes cilinder en verbruikte veel meer dan een 230E die in 1980 erbij kwam. De 230 E verving echter de verouderde 230 en niet de 250.

                      nieuwe motor, verouderde voeding....maar met de lage compressie een wereldmotor die op lage octaan naft kon draaien, daarom zong hij het nog heel de tijd uit, prijs was overigens niet veel hoger als de 230e...toch koos de klant massaal voor het zuiniger alternatief

                      met de c- klasse 202 gaf benz de klant opnieuw zelf de keuze tss de downsizemotor 230 kompressor en de 6-in-lijn 280, zelfde vermogen voor ong zelfde prijs, de 230 kompressor verkocht veel vlotter

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        met de c- klasse 202 gaf benz de klant opnieuw zelf de keuze tss de downsizemotor 230 kompressor en de 6-in-lijn 280, zelfde vermogen voor ong zelfde prijs, de 230 kompressor verkocht veel vlotter
                        Maar dat was bijna 10 jaar later hé Die 6 cilinders waren nooit zuinig en daarom was de 230 een mooi alternatief, hoewel de 260 nog meeviel vond ik.

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Die kompressormotoren waren toch ook niet van de zuinigsten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Die kompressormotoren waren toch ook niet van de zuinigsten.
                            Met zuinig bedoel ik minder dorstig. Excuus!
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Mercedes 600 SEL (V12)













                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Die kompressormotoren waren toch ook niet van de zuinigsten.
                                ik ben een zuinige rijder, met een 200 zonder kompressor reed ik krek even zuinig als een 200 met, ik bleef met beiden onder de 8.5 liter, wat redelijk was voor een turbomotor uit 2000 gekoppeld aan een automaat, vergeleken met de even karchtige en in gewicht zware a200 uit 2018 is dat veel

                                als je gaat gassen, drinken ze graag maar dat was met elke geblazen motor in die tijd (en das in 2018 wrs nog steeds zo)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Maar dat was bijna 10 jaar later hé Die 6 cilinders waren nooit zuinig en daarom was de 230 een mooi alternatief, hoewel de 260 nog meeviel vond ik.
                                  doelde vooral op het feit dat ook in die tijd 250 carburateur meer zoop dan een 280 injectie
                                  ik ben aan't zagen,

                                  Comment


                                  • de EQSL
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      de EQSL
                                      Ik krijg jouw linkje niet open maar ik vermoed dat het over deze impressie gaat

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • kont en heupen van iridium's sl

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          kont en heupen van iridium's sl
                                          Uiteraard, goed gezien! Dit was de originele foto voor bewerking hieronder

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X