Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Na vergelijk met foto's van een gewone A3 zie ik het echt niet. Zal dan toch wel héél subtiel moeten zijn...
voor wel denk ik.. maar achter ziet er volgens mij net hetzelfde uit hoor..
is al ergens een soundtrack te vinden van die productie uitlaten ? ben benieuwd of de zelfde gruwelijk sound eruit komt.. !
EDIT : iemand sterk in photosoep ? om es een sprintblauw versietje te maken met zwarte RS4 velgen eronder en de alu accenten in het zwart thanks !
Kijk anders eens even in het RS3-topic van Scoops & Prototypes, daar is duidelijk te zien dat de RS3 wel degelijk verbrede wielkasten heeft tov de A3. RL foto's geven altijd nét wat een beter beeld.
Audi is bezig met de uitbreiding van hun RS segment, na de RS5 komt nu de RS3 op het toneel!
Maar we mogen ook niet de TT-RS vergeten, want de RS3 heeft een pak gemeenschappelijk met deze über-TT. Ze gebruiken dezelfde 2.5 TFSI 5 cilinder en deze produceert in allebei de modellen dezelfde waarden; namelijk 335pk en 450Nm aan koppel.
De RS3 is wel geen lichtgewicht. Met zijn 1575kg is hij een 125kg zwaarder dan de TT RS, waardoor die laatste iets sneller is. Al zijn de 0 tot 100 cijfers van 4,6 seconden nu ook niet traag te noemen. De RS3 zal enkel te verkrijgen zijn met een S-Tronic, wel met launch control systeem.
Voor de rest is de rijhoogte met 22mm verlaagd ten opzichte van een standaard A3 en is het waarschijnlijk één van de enigste auto's met bredere banden vooraan dan achteraan (235/35 ZR19 versus 225/35 ZR19). Dit zal naar alle waarschijnlijkheid het rijgedrag een stuk speelser maken. De in titanium gekleurde 19" velgen zijn standaard, net zoals de quattro vierwielaandrijving. Hoe kan het anders...
Gimme more!
Zou je ook eens (als je tijd en zin hebt) de alu-optie kunnen wegshoppen?
net geprobeerd, de kleurenvelden in de alu-accenten zijn een ramp... lukt niet mooi om velden te verkleuren, de betere photoshopper moet hier aan beginnen,
@caoimhin : heb een foto met de RS4 velgen er onder, zijn er niet zo mooi onder, mss de RS4 style velgen van de A3 wel omdat het hart van de velg mooi vlak is, van de B7 RS4 zit die een stuk naar binnen..
waar ik ook nar benieuwd ben ofdat ABT een links/rechts dubbele uitlaat zou leveren incl diffusor'tje.. zou ik direct nemen als optie..
De tipjes van een uitlaat zijn helemaal niet zo bepalend voor de sound. De dempers in eerste plaats (hoeveel, plaatsing en dichtheid van 't dempend/reinigend materiaal) bepalen dat.
Mocht 't wel zo zijn, dan zou je door je tipjes af te zagen en er kanonsbuizen op te lassen, een monstersound bekomen. Zou wel leuk zijn. Maar dan zouden die uitlaatbouwers niet veel werk meer hebben lijkt me. 't Is dus helaas zo niet.
Ik ook En dan zeker de kuipzeteltjes en pano dak. De rest moet maar goed zijn zoals het is
Zou zo'n panoramisch dak ook bij de RS3 een optie worden?
Leuk, ... maar vloekt een beetje met het RS concept, daar een glazen dak het gewicht (en hier ook het zwaartepunt) de hoogte injaagt.
Ik snap echt niet wat het voordeel is aan een panoramisch dak, als bestuurder of voorste passagier heb je er in de praktijk helemaal niets aan... of kijk jij naar boven als je aan het rijden bent? :p
Meer lichtinval is het enige wat ik als positiever zou kunnen beschouwen, maar in de zomer als de zon er vollebak opzit is dat weer een nadeel, dan kan je lastige reflecties hebben.
Comment