Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Citigo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Citigo

De Skoda-variant van de Volkswagen Up!

Comment

Sympathiek karretje al vind ik de UP wel mooier ... ben benieuwd naar deze zijn prijs ! ...
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Vooraan vind ik het voorlopig maar niets. Zou perfect een Daewoo-badge kunnen dragen me dunkt.

Comment

Zowel de Up als dit zijn niet echt mijn ding, maar dit moet toch gevolgen hebben voor de Up ?
          Ik ben benieuwd naar de prijzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
            Sympathiek karretje al vind ik de UP wel mooier ... ben benieuwd naar deze zijn prijs ! ...
            Das zo'n beetje hetzelfde gelijk de Lupo vs. Arosa destijds.

De Lupo was leuk terwijl zo'n Arosa eerder dom was.

Vind wel raar dat ze die Up! al aan het uitmelken zijn als Skoda en Seat, nog voor dat hij er zelf is :s

Comment

Euh, krijgt nu elk VAG merk een Up?

Comment

om de kritiek op de hoge aanvangprijs te counteren tov een c1

arosa had wel leukere achterlichten dan lupo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                  Porsche Up, Audi Up,..

Ik vind hem niet mis, behalve de grille dan, en de naam.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Porsche Up,

.
                    Als concurrent voor de Aston Martin IQ

Comment

Benieuwd wat het prijsverschil gaat zijn. Enkele afwerkingsdetails zullen ook wel gaan verschillen.

Comment

Zoals beloofd komt ook Skoda met zijn eigen versie van de Volkswagen Up. Dit is ‘m dan: de Citigo, die vanaf volgende zomer het voordelige broertje moet zijn van de VW.

De Volkswagen Groep is tamelijk afwezig in het A-segment dat druk bevochten wordt door modellen als de Aygo, Twingo en Picanto. Dat wordt de komende tijd ruim goedgemaakt. De Up is vanaf heden de troef van VW in het A-segment, Seat en Skoda volgen met hun eigen variant op die stadsauto. Die komen beide volgend voorjaar op de markt. Dit is de versie van Skoda, die Citigo is gedoopt. Alle drie de auto’s komen uit de fabriek in het Slowaakse Bratislava.
                        Vanzelfsprekend is de Citigo grotendeels gelijk aan de Up. Beide hebben ze een lengte van 3,56 meter en komen ze als drie- en vijfdeurs. Ook de wielbasis is met 2,51 meter gelijk en de bagageruimte van 251 liter. Met een neergeklapte achterbank is dat 951 liter. Het motorenaanbod is eveneens gelijk: ook hier maakt de 1,0-liter driecilinder zijn opwachting met vermogens van 60 en 75 pk. Skoda geeft daarvoor een CO2-uitstoot op van 105 en 108 gram. Een sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 14,4 of 13,2 seconden en de Citigo weegt 929 kg. De topsnelheid van het stadsautootje is afhankelijk van de motor 160 of 171 km/u.
                        Een diesel komt er niet; wel wordt er gewerkt aan een CNG-versie (aardgas) waarvoor een uitstoot van 79 gr/km wordt beloofd. Verder is er nog de Greentec-versie die wat aanpassingen heeft om de auto zuiniger te maken. De dorst van de driepitter wordt teruggebracht tot 4,2 en 4,3 liter per 100 km voor de 60 en 75 pk en dat betekent een CO2-uitstoot van 97 en 99 gr/km.
                        Ook op andere vlakken lijkt de Citigo op de Up. Het City Safe Drive, dat de auto vanaf 30 km/u kan afremmen tot stilstand in noodsituaties, zien we ook op de optielijst van deze Tsjech. Standaard is de Citigo echter wat kaler uitgerust. ESP is bijvoorbeeld niet standaard en dit tweekleurige dashboard is er pas in de hogere uitrustingsniveaus. Een prijs voor de Citigo geeft Skoda pas vrij als de komst van het model dichterbij is. Vast staat natuurlijk dat hij goedkoper zal zijn dan een Up. “De Citigo wordt echter geen goedkope auto, maar wel voordelig,” aldus Skoda.

Bron: autoweek
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                          Alleen Seat nog. Kijk daarvoor Hierr

Comment

< 100 CO2 voor een stads - turbonaft

Comment

Precies een stadswagentje van 20 jaar geleden. Zo inspiratieloos... De up ziet er wat beter uit langs buiten, (het interieur is even triestig) . Ik heb een hekel aan interieurs waar je op koetswerk moet kijken, dat is iets van 20 jaar geleden. Renault bijvoorbeeld toont met de twingo dat het ook deftig kan zijn zonder massa's zichtbaar koetswerk in het interieur... Een interieur met een massa aan koetswerk vanbinnen is natuurlijk supergoedkoop om te produceren. En dat is natuurlijk waar het vw om te doen is. Een auto zo goedkoop mogelijk bouwen en hem zo duur mogelijk verkopen. Dit autootje straalt armoede uit, zowel vanbuiten als vanbinnen. Echt mottig.

Comment

Vergelijking met de Up!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                                    En dat is natuurlijk waar het vw om te doen is. Een auto zo goedkoop mogelijk bouwen en hem zo duur mogelijk verkopen. Dit autootje straalt armoede uit, zowel vanbuiten als vanbinnen. Echt mottig.
                                    Skoda's zijn daarentegen minder duur he
                                    je mag de doelgroep niet vergeten

Comment

iedereen is doelgroep, zelfs de s-klasse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        iedereen is doelgroep, zelfs de s-klasse
                                        not .... quite .... sure ..... what?

de s - klasse is zelf toch geen doelgroep?

Comment

Working...
                                        X