Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda Civic

    Waar is de tijd gebleven dat dit één van de populairste auto's in Europa was ? Onbekend is onbemind. Honda heeft zichzelf volledig uit de Europese markt gezet.

    4 modellen voor Europa en momenteel geen enkele hybride of EV meer in het aanbod. En dit misschien wel voor één van de meest technologisch vooruitstrevende constructeurs.

    In alle geval: De volledig nieuwe Honda Civic. Gewoon exact hetzelfde als de US-versie, maar wel gebouwd in Swindon (UK).

    De tiende generatie van de Civic grijpt terug naar de charme van de Honda's van weleer, namelijk dynamisme en sportiviteit.

  • #2
    Awel, dan vind ik het eerste 'space ship' model nog altijd knapper dan de huidige en toekomstige.. Die Civic blijft maar groeien? En die geforceerde lijnen...

    Als ze nu eens terug een Civic maken die terug dichter bij de EJ9 eind jaren '90 staat, dan zou hij misschien terug wat populairder zijn.. Gisteren nog een break zien rijden. Als ze die 'karakter' lijnen (die hem in dit geval een enorm plastiekerige look geven) eens wat deftiger vorm gaven ipv de windtunnel te laten designen...

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      Civic EJ9 was mijn eerste wagen, geweldig karretje, imho de leukste civic die ze ooit gemaakt hebben, niet kapot te krijgen ook. Van toen af ging het downhill .. de eerste 'space ship' was idd ook nog wel leuk, maar dit..

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Civic EJ9 was mijn eerste wagen, geweldig karretje, imho de leukste civic die ze ooit gemaakt hebben, niet kapot te krijgen ook. Van toen af ging het downhill .. de eerste 'space ship' was idd ook nog wel leuk, maar dit..
        Heb ook eventjes met een EJ9 gereden (1.4is). Had 366k km toen ik 'm kocht en iets van 377k km toen ik 'm verkocht. Reed op LPG. Op 't internet is er nog een artikel terug te vinden van een Nederlander die ruim een miljoen km op z'n Civic EJ9 1.4is (ook op LPG) gezet heeft.

        Was een leuke auto. Ideale daily want optisch was ie niet meer perfect, en goedkoop rijden op de LPG. Er waren wel wat dingen aan vervanging toe (uitlaat), en heb 'm voor peanuts moeten verkopen (hoge km-stand en ambetante aandringerige Walen). Achteraf gezien wat spijt van gehad (wou per sé met een Benz S124 rijden, en dat ding heeft me uiteindelijk veel geld gekost), maarja!

        E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

        Comment


        • #5
          New Civic 2017

          De nieuwe Civic die voorjaar 2017 uitkomt ziet er best potent uit vind ik. Verkrijgbaar met 1.0 driecilinder en 1.5 viercilinder Turbo. De 1.5 zal 180 pk hebben. Op de mazoutversie moet nog iets langer gewacht worden. Mooie wagen, de achterkant vind ik wat minder, maar voor de rest kan ik 'm wel smaken.
          Ik zou wel eens willen testrijden als deze uitkomt

          New Swift Sport:
          Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy

          Top Gear

          Comment


          • #6
            Persoonlijk vind ik'em echt lelijk, spijtig want Honda is voor de rest echt wel top....

            Comment


            • #7
              De type r prototype zag er best goed uit!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door OPC-Belgium Bekijk Berichten
                De type r prototype zag er best goed uit!
                Inderdaad, die was prachtig....

                Comment


                • #9






                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Rij-impressie:


                      Voorbij zijn de designexperimenten met extravagante lijnen: de nieuwe Civic oogt opvallend braaf. Dat neemt niet weg dat hij sportiever rijdt dan ooit – en de nieuwe turbomotoren zijn absoluut een aanwinst.

                      Waar zijn de Magic Seats gebleven? De rechtop te plaatsen achterbank die uniek was in dit segment, schittert in de nieuwe Civic door afwezigheid. Het handige zitmeubilair is wegbezuinigd. Wat ook verdwenen is, is het futuristische uiterlijk dat zijn voorgangers kenmerkte. Het is niet langer een compacte, sportief gelijnde hatchback, de compacte Honda is langer en lager geworden. Het nieuwe design is op zijn zachtst gezegd even wennen, maar het vloeit voort uit het feit dat de Amerikanen naast de sedan nu ook de Civic met vijfde deur voorgeschoteld gaan krijgen.
                      Onderhuids is er ook een hoop gebeurd bij de tiende generatie van Honda's compacte middenklasser. De techniek is voor een groot deel vernieuwd. Zo werd de wielbasis drie centimeter langer, om de achterpassagiers meer ruimte te bieden. Achterin kunnen nu ook langere mensen goed zitten. In dat opzicht doet de Honda niet onder voor de Audi A3, die voor de Honda-ingenieurs als maatstaf diende. De bagageruimte heeft dankzij de langgerekte achterzijde een inhoud gekregen van maar liefst 478 liter, waarmee hij tal van concurrenten achter zich laat. De bestuurder zit minder op de bok dan voorheen: de stoel is 3,5 centimeter lager geplaatst doordat de benzinetank, die vroeger onder de voorstoelen zat, nu op meer gebruikelijke wijze voor de achteras is geplaatst. Ook het dashboard met zijn instelbare display voor de weergave van onder meer de snelheid oogt conventioneel, wat als voordeel heeft dat de ergonomie een stuk beter is dan voorheen omdat de knoppen nu daar zitten waar je ze verwacht. Wat overigens niet beter is geworden, is het zicht schuin naar achteren toe. Door de schuin geplaatste achterruit is daar zelfs nauwelijks sprake van.

                      Fijnbesnaarde loopeigenschappen

                      De tegen meerprijs leverbare demperverstelling is nieuw, maar de rijprogramma's die je in menig concurrent kunt selecteren, tref je aan boord van de Civic niet aan. Dat maakt het rijden er overigens niet minder prettig op, want de besturing is nauwkeurig en harmonieus, terwijl het onderstel met de dempers in de stand 'normal' zelfs als de auto is voorzien van 17-inchwielen voldoende comfort biedt. Het is geen liefde op het eerste gezicht met de Civic, maar tijdens het rijden weet hij ons steeds meer voor zich te winnen. De 1,5 liter benzinemotor met turbo maakt ook indruk, hij weet tot 6.600 toeren per minuut te overtuigen met fijnbesnaarde loopeigenschappen. De versnellingsbak laat evenmin steken vallen, hij schakelt soepeler dan voorheen. Volgens de fabrikant moet de Civic met deze aandrijflijn een verbruik van 6,0 liter per 100 kilometer kunnen realiseren (1 op 16,7), maar wij kwamen tijdens onze eerste testronde op een gemiddeld verbruik van 9,3 liter/100 km (1 op 10,8 ). Daarbij moeten we toegeven dat de gretige motor ons wel heeft weten te verleiden om het gaspedaal wat dieper in te trappen.
                      Vanaf begin 2017 levert Honda de Civic niet alleen met deze plezierige 1.5, maar ook met een meer op zuinigheid gerichte 1,0 litermotor met drie cilinders. In een later stadium volgen een 120 pk sterke dieselversie, net als de razendsnelle Type R. De Tourer wordt pas in 2018 vervangen door een nieuwe generatie.

                      Dat de Civic normaler is geworden, heeft eigenlijk alleen maar voordelen. De storende zaken zijn verdwenen. Zo is de ergonomie van het dashboard vele malen beter, terwijl de Honda sportiever rijdt dan ooit. Dat de Magic Seats zijn verdwenen, is dan wel weer jammer.

                      Oordeel:
                      • +Exacte, harmonieus afgestelde besturing
                      • +Gretige turbomotor
                      • -Geen Magic Seats meer
                      • -Zicht schuin naar achteren is belabberd
                      Last edited by Jocar; 15/01/2017, 11:41.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12






                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          De civic word iedere generatie lelijker .

                          Comment


                          • #14
                            Lees net dat er van de nieuwe Civic geen break meer komt.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                HONDA CIVIC KRIJGT NIEUWE DIESELMOTOR

                                HERZIENE 1.6 I-DTEC VOOR CIVIC

                                Honda breidt het motorenaanbod van de Civic uit met een dieselversie. Het blok kennen we uit de vorige generatie Civic, al is hij volgens Honda gemoderniseerd.

                                Het motorenpalet van de nieuwe Civic bestaat tot op heden alleen uit benzineblokken. We kennen al een 129 pk sterke 1,0-liter grote driecilinder en een 1,5-liter vierpitter met 182 pk. Bovenaan de voedselketen domineert de 320 pk sterke 2,0-liter viercilinder die in de Civic Type-R een plek heeft gekregen. De Civic moest het even zonder dieselmotor stellen, maar daar komt binnenkort verandering in.

                                Honda brengt een 120 pk en 300 Nm sterke 1.6 i-DTEC viercilinder naar de Civic, een blok dat we in de basis kennen uit de vorige generatie Civic waarin hij hetzelfde vermogen leverde. Wel is het blok, dat vanaf maart volgend jaar op de bestellijsten verschijnt, aangepast. Zo moet de interne wrijving zijn afgenomen en genereert het blok minder trillingen. Wie het gaspedaal volledig intrapt, moet in 10,4 tellen een snelheid van 100 km/h kunnen bereiken.

                                Honda levert direct verbruikscijfers die volgens de WLTP-cyclus zijn gemeten. Het gemiddeld verbruik moet volgens die 'nieuwe' methode liggen op 3,7 l/100 km. Deze waarde ligt hoger dan wanneer de auto middels de NEDC-cyclus is gemeten. De voorganger slurpte 3,6 l/100 km, al was dat dus een verbruik volgens de NEDC-cyclus.

                                Honda laat verder weten dat medio volgend jaar een nieuwe negentrapsautomaat naar de Civic komt.







                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  De lijn op zich vind ik nog wel OK, maar die grote kunststoffen "luchtinlaten"...No go
                                  Wat doen die trouwens op de achterkant ook???

                                  Comment


                                  • #18
                                    Veel te groot geworden.Het eerste civicje was een heerlijk autootje om te rijden toen

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij alle merken zijn de auto's door de jaren heen gegroeid.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bij de civic is de groeispurt toch wel extreem. Wss omdat ze geen accord meer voeren in Europa...

                                        Comment

                                        Working...