Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS 7 Crossback (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nee, daarvoor moet je wachten tot ik mijn definitieve heb.
    Want dit is een inferieure versie ... :-)

    ikke wachten, iedereen wachten

    Comment


    • Gisteren nog ne zwarte gespot op de E313. Dus sommigen hebben em al.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stri Bekijk Berichten
        Ik heb ook naar de 5008 gekeken, die is natuurlijk groter dan de DS7 maar qua luxe en uitrusting toch een antal maten kleiner.

        vandaag trouwens mijn voorlopige DS7 gaan ophalen, eindelijk terug een automaat en adaptieve cruisecontrol, zalig
        Ervaringen van de PSA adaptieve CC? Want blijkbaar werkt dat bij elk merk wel wat anders. Zo ben ik enorm tevreden van de ACC op mijne Tiguan die voor 98% naar mijn verwachtingen werkt. Maar daarentegen heeft mijne baas een X5 en die gebruikt het nooit omdat het compleet tegen zijn verwachtingen in werkt.

        Is dat op de DS7 ook met 'follow to stop'? Nadat hij gestopt is, kunt ge hem opnieuw laten vertrekken via de knop of tikje op het gaspedaal? Of werkt hij gewoon totaal niet onder de 30km/u?

        Comment


        • Uit test in Autogids blijkt dit te werken van 0 tot 180 km/u. Dit was wat ze ervan vonden:
          Met het Pack Ds Connect Pilot wordt de adaptieve snelheidsregelaar gekoppeld aan een actieve spoorassistent, zodat de auto semi-autonoom kan rijden in files of om het verkeer te volgen (weliswaar nog altijd met je handen op het stuur). De functie werkt tussen 0 en 180 km/u en blijkt even efficiënt als bij de Duitse premiumrivalen, zonder te overijverig of bruusk te gaan corrigeren zoals bij sommige mainstreammodellen.
          Ook in ander testen al gelezen dat het systeem erg goed zou werken en tot de betere in zijn soort zou behoren.

          Comment


          • ACC werkt heel goed. Je kan hem instellen vanaf 30km per uur (wat voor zover ik weet lang niet bij alle merken het geval is, meeste is de minimum 50km per uur). Hij gaat helemaal tot nul, in de file als je maar heel even stil staat gaat hij vanzelf terug verder. Als je langer dan een fractie stil staat dan moet je op de knop of op het gaspedaal drukken. Als je dan echt kort wil volgen dan moet je wel gas bij geven maar dat is op zich geen probleem want zoals bij de meeste merken is hij dan nog steeds actief als je het gas terug los laat.
            Ook goed is dat als je ingesteld staat op 50 en je rijd de autostrade op dat je hem dan met 2 drukjes op een knop op 120 kan zetten of omgekeerd.
            Het is ook goed dat hij de ingestelde afstand (3 keuzes) altijd onthoud, je moet deze dus niet telkens opnieuw instellen als je de auto opnieuw start.

            Het enige merk dat ik al mee gereden heb dat op 1 gebied beter doet is Audi. Want als je daar alle opties neemt dan vertraagt en versneld hij automatisch bij een rond punt of zelfs als je GPS actief is en je moet afslaan.

            Maar in elk geval de ACC en ALA staat bij mij bijna continu op. Hij werkt zeer intuïtief.
            Het enige waar je mee moet oppassen is als je aan een kruispunt komt waar de auto's al stil stonden. Dat herkend hij niet maar ook Audi en andere merken herkennen dat niet.

            Comment


            • Als ik het zo lees, bijna identiek als ik nu op de Tiguan heb. Enige verschil dat ik lees is dat ik geen voorgeprogrammeerde snelheden heb. Ik heb + en - om telkens 10km/u omhoog of omlaag te gaan. En dan heb ik nog de 'res' en 'set' die enerzijds dienen voor hoe ze noemen, maar anderzijds als de ACC actief is, dienen deze voor 1km/u omhoog of omlaag.
              Lane Assist heb ik ook altijd opstaan. Mijn vrouw moet er telkens aan wennen als ze er eens mee rijdt.

              Comment


              • Het zijn geen voorgeprogrameerde snelheden, dat zou ook wel mooi zijn.
                Op basis van de informatie van de GPS en de automatische herkenning van snelheidsborden gaat hij de dan geldende maximum snelheid voorstellen. Je moet dan op de knop "mem" drukken om over te nemen en nog een tweede keer om te bevestigen.
                Je kan natuurlijk ook gewoon op de min of plus drukken om per 1 of per 5 als je blijft drukken omhoog of omlaag te gaan.

                Wat ik nog niet eerder vermeld heb is dat je geen hold functie hebt zoals bij andere merken zoals Audi,BMW en Mercedes. Als je in een file staat aan te schuiven geen probleem zoals in mijn vorige post beschreven dan doet hij het prima. Sta je als eerste, bijvoorbeeld aan een rood licht, dan blijft hij niet stilstaan als je de rem terug loslaat. Je moet dus ofwel op de rem blijven duwen ofwel naar neutraal schakelen als je wil blijven stilstaan. Dat is een jammere, ik weet niet hoe dat zit bij andere merken van de PSA groep maar de Duitsers doen dat dus wel beter. Maar ja, niemand is perfect en ik had dat ook al opgemerkt met de proefritten.

                Comment


                • Die Auto Hold is idd wel fijn. Maar denk dat ook mensen dat liever niet hebben. Bij mij is dat gewoon een knop naast de pook waar ik het kan uitzetten.

                  Dit is mijn derde automaat, en bij de C5 was het een EGMV en die bleef gewoon staan totdat ge gas gaf. Die in de DS5 die vertrok als ge de rem los liet. Bij de tiguan kan ik dus tussen beide systemen kiezen. Als ik het uitzet, rijdt hij als een klassieke automaat. Dus als ik aan een rood licht kom, rem ik, en zodra ik stil sta, gaat de (P) groen oplichten en staat hij in hold.

                  Zo zal het bij elk merk iets zijn hé.

                  Comment


                  • Is gewoon hoe de ontwerper het ziet, net zoals de chef in de keuken .
                    Bij onze Ds4 ook voet op de rem en dan gaat ook stop/start in werking vervolgens voet eraf en starten en rijden, stop/start werkt trouwens erg snel en feilloos. Ik vind dat in feite best handig, misschien als je langere tijd moet stilstaan dat een holdfunctie leuk is maar zou er absoluut niet over vallen.

                    Comment


                    • Dat de wagen « kruipt » als men de rem los laat is m.i. wel een voordeel als men manoeuvreert. Dan dan kan men de wagen op de millimeter plaatsen enkel met de druk op de rempedaal.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                        Is gewoon hoe de ontwerper het ziet, net zoals de chef in de keuken .
                        Bij onze Ds4 ook voet op de rem en dan gaat ook stop/start in werking vervolgens voet eraf en starten en rijden, stop/start werkt trouwens erg snel en feilloos. Ik vind dat in feite best handig, misschien als je langere tijd moet stilstaan dat een holdfunctie leuk is maar zou er absoluut niet over vallen.
                        Nu dat ik het gewoon ben, zou ik er wel over vallen. Het verschil is dat mijn wagen niet start bij het lossen van de rem, maar gewoon bij gas geven. En gas geven moet ge sowizo tenzij ge wilt kruipen. En dan geef ik gewoon een klein tikje op het pedaal en start hij ook. Dat enkel en alleen als ik als eerste ergens sta. Zodra dat er een voertuig voor mij staat, start de wagen automatisch als mijn voorligger vertrekt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Dat de wagen « kruipt » als men de rem los laat is m.i. wel een voordeel als men manoeuvreert. Dan dan kan men de wagen op de millimeter plaatsen enkel met de druk op de rempedaal.
                          Ik heb het nog niet als handicap ondervonden. Ik geef een tikje op het pedaal en dan gaat hij ook kruipen. En daarnaast, 1 druk op de knop en die auto hold staat af.

                          Comment


                          • De mijne zal je nog niet onmiddellijk zien kruipen of rijden.

                            Gisterenavond om 19:20 een mail van de leasingmaatschappij.
                            Oude leveringsdatum 20/07 (vandaag dus), nieuwe leveringsdatum 10/08.
                            opmerking: De wagen is nog niet in de garage toegekomen.

                            Precies of ze wisten gisterenavond pas dat de wagen de dag erna niet klaar zou zijn ... echt dommeriken.
                            Weer 3 weken uitstel.

                            Ik rij nu sinds 21/06 met een voorlopige DS7 van de garage.
                            Maar ook vanuit de garage niks, nul, nadda communicatie of opvolging. Heb hen sinds dat ik de wagen ben gaan ophalen niet meer gehoord.
                            Precies of het interesseert hen allemaal niet.
                            Tjsa, hun probleem natuurlijk. Ik ga hen niet bellen en blijf dus gewoon met hun wagen rondrijden.
                            Alhoewel ik natuurlijk liefst zo snel mogelijk de mijne in ontvangst zou willen nemen.

                            Comment


                            • Of toch wel, bericht gekregen dat hij effectief is binnengekomen bij de dealer, volgende week gaan ophalen. Kan natuurlijk nog vanalles mis mee zijn ... ik ben benieuwd.

                              Comment


                              • Het kan verkeren hé. Tot nu heb ik bij Citroën steeds een 8-tal weken moeten wachten.

                                Bij de Tiguan heb ik weken zitten mailen met een richting en konden ze me niet echt zeggen. Ze hoopten rond kerstmis. Maar dan ineens een mailtje eind november dat hij binnen was.

                                Ik zie dat uw bericht van 4 dagen terug is. Al opgehaald.

                                Comment


                                • Testje: DS 7 CROSSBACK BLUEHDI 180 SOCHIC

                                  Natuurlijk is een middelgrote Duitse SUV heel fijn, maar je leeft maar één keer. Dus waarom niet eens de stoute schoenen aantrekken en voor iets heel anders kiezen? De nieuwe DS 7 Crossback bijvoorbeeld.


                                  Alsof je rondrijdt in een sportwagen van het kaliber McLaren, Ferrari of Porsche. Zoveel aandacht valt je ten deel wanneer je onderweg bent met de nieuwe DS 7 Crossback. Het eerste echt nieuwe model sinds DS zichzelf heeft losgeweekt van Citroën, slaat in als een bom. De stylingafdeling mocht duidelijk helemaal losgaan op het design en heeft die mogelijkheid met beide handen aangegrepen om iets bijzonders neer te zetten en daarmee een naam te maken voor het merk DS. In Azië gaat het namelijk heel aardig met de Franse premiumtak van Citroën, hoewel in Europa en vooral Nederland de klanten nog niet de showroomdeur plat lopen. De combinatie van een fikse prijs en een relatieve naamsonbekendheid maakt klanten behoedzaam en jezelf tussen de bestaande premiummerken vechten, vergt dan ook het nodige geduld en onderscheidend vermogen.

                                  De Fransen positioneren hem nadrukkelijk als cross-over en niet als een echte SUV. Vierwielaandrijving staat dus niet op de optielijst; zelfs de 180 pk topdiesel waarmee wij rijden, kan er niet mee worden uitgerust. In plaats daarvan stuurt de viercilinder 2,0-liter HDI-motor zijn vermogen altijd naar de voorwielen. De transmissie ertussen is nieuw voor het PSA-concern. Dat is een achttraps Aisin-bak die ook andere fabrikanten gebruiken in modellen met dwarsgeplaatste motor. Op zich levert die automaat keurig werk. Schakelmomenten gaan bliksemsnel en bijna onmerkbaar voorbij, wat een comfortabele aandrijflijn oplevert. Alleen de schakelmomenten die de automaat kiest, zouden nog beter kunnen. Vooral de eerste en tweede versnelling worden wel eens lang vastgehouden, terwijl de motor genoeg koppel onderin produceert om een hogere versnelling mogelijk te maken. Dat valt vooral vlak na de start op, als de HDI ook nog niet helemaal kan verhullen dat het een diesel is. Dat geluid verdwijnt gelukkig snel naar de achtergrond, waarna de motor voldoende souplesse biedt om de forse DS 7 rap en gemakkelijk op gang te helpen en te houden. De viercilinder doet het voornamelijk op koppel en dat past prima bij het karakter van de 7.

                                  Hoewel luchtvering niet tot de mogelijkheden behoort, beschikt DS wel over een andere troef in de vorm van Active Scan Suspension. Een camera achter de voorruit leest daarmee het wegdek en past de adaptieve schokdempers aan op wat er wordt waargenomen. Dat werkt in de praktijk erg goed. De 7 richt zich vooral op comfort, maar vangt de klappen goed op als dat nodig is. Bovendien werkt de besturing nauwkeurig en hoewel alle kracht alleen naar de voorwielen gaat, worden die niet makkelijk overmeesterd.

                                  De DS laat het wat liggen op het vlak van de ergonomie binnenin en dan vooral die van de touchscreen­bediening. Het ziet er keurig uit, maar het duurt soms simpelweg te lang voordat er iets gebeurt. Daardoor wordt het bedienen van alle functies die in het scherm verstopt zitten onnodig afleidend. En afleiding krijg je sowieso al in overvloed, want de binnenzijde van de DS gaat nog verder dan de buitenkant. Dat maakt hem smaakgevoelig, maar ook gedurfd. Het digitale instrumentarium voor de neus van de bestuurder is goed uitgevoerd en volledig naar eigen inzicht in te delen. Op sommige delen kan de afwerking nog beter, maar dit komt al heel aardig in de buurt. Ook blijkt de DS heel praktisch. Zowel de achterbank als de bagageruimte is riant, terwijl bij concurrenten doorgaans een deel van het één wordt ingeleverd voor het ander.

                                  SPECIFICATIES

                                  Brandstof Diesel
                                  Motor 4-cil. in lijn
                                  Cilinderinhoud 1.997 cc
                                  Maximaal vermogen 133 kW / 180 pk bij 3.750 tpm
                                  Maximaal koppel 400 Nm bij 2.000 tpm
                                  Lengte / breedte / hoogte 4.573 mm / 1.906 mm / 1.625 mm
                                  Wielbasis 2.738 mm
                                  Massa leeg 1.510 kg
                                  Laadvermogen 605 kg
                                  Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.850 kg / 750 kg
                                  Banden 235/55R18
                                  Topsnelheid 215 km/h
                                  Acceleratie 0-100 km/h gemeten 9,2s (9,4s)
                                  Acceleratie 50-80 km/h in D 3,2s
                                  Acceleratie 80-120 km/h in D 6,6s
                                  Brandstofverbruik gemeten 6,9 l/100km
                                  (fabrieksopgave: 4,9 l/100km)
                                  CO2-uitstoot 128 g/km

                                  EINDOORDEEL

                                  4/5
                                  Het PSA-concern heeft nog nooit zó dicht bij de premiummerken in de buurt gezeten. De nieuwe DS 7 mist alleen technologisch en ergonomisch nog de laatste puntjes op de i.






                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Volledig mee eens, gisteren de mijne gaan ophalen. Schakelen merk je niet en met de optie gelaagd glas hoor je amper iets tenzij je het gaspedaal door de bodem probeert te drukken.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stri Bekijk Berichten
                                      Volledig mee eens, gisteren de mijne gaan ophalen. Schakelen merk je niet en met de optie gelaagd glas hoor je amper iets tenzij je het gaspedaal door de bodem probeert te drukken.
                                      Dan is het deze keer goed glas dan, want dat akkoestisch glas in de DS5 was weinig van te merken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Pictures please
                                        8 new items · Album by Wim Vanhove


                                        Versie So Chic, BlueHDI 180
                                        exterieur Byzantium goud (oranje) moet je voor zijn natuurlijk maar ik rij graag met iets anders dan wit, grijs, zwart of donker blauw
                                        19" velgen, bewust geen 20" voor beter comfort
                                        panoramisch dak
                                        interieur Opera

                                        Comment


                                        • Dat goud is zowat de enige kleur waarin hij mooi is. Dus goede keuze. Is dat met de 8-trapsautomaat?

                                          Comment

                                          Working...