Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McLaren Senna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • McLaren Senna

    MCLAREN SENNA ONTKETEND!

    De McLaren P1 is met pensioen en de leegte die die hypercar in McLarens Ultimate Series achterlaat wordt opgevuld door deze nieuwe extremist: de Senna.

    McLaren heeft na een korte teasercampagne het doek getrokken van de Senna, een hypercar die tot op zekere hoogte als opvolger van de P1 gezien kan worden. Tot op zekere hoogte, want deze Senna zal niet de enige auto zijn waaruit de Ultimate Series, waar tot op heden alleen de P1 onder viel, blijft bestaan. Op termijn voegt McLaren namelijk de 'BP23' aan de line-up toe, een driezitter waarbij het kopje 'comfort' bij de ontwikkeling meer aandacht heeft gekregen.

    Comfort lijkt op deze Senna in ieder geval niet van toepassing. De naar de Braziliaanse racelegende Ayrton Senna vernoemde McLaren is de meest extreme auto die ooit uit McLarens thuisbasis is komen rollen. De vormgeving van deze van actieve aerodynamica voorziene Senna is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Elke lijn en vouw in de koets dient een doel. We zien een gigantische achterspoiler, een dubbele diffuser aan de achterzijde, forse luchtopeningen en een zo op het oog onwaarschijnlijk grote overhang aan de voorzijde. Vorm volgt functie, al lijkt die omschrijving niet op te gaan voor het glaswerk in de portieren.

    Het rijkelijk van koolstofvezel voorziene interieur draagt een minimalistisch ontwerp, al ontbreken zaken als een infotainmentsysteem, een wegklapbaar digitaal instrumentarium als in de 720S, en een achteruitrijcamera niet. De bestuurdersstoel wordt door McLaren naar het lichaam van de eigenaar gevormd.

    Achter de stoelen monteert McLaren een 4,0-liter grote biturbo V8, een blok dat we kennen van de al genoemde 720S. De achtcilinder is 800 pk en 800 Nm sterk, krachtiger dus dan de 720 pk en 770 Nm sterke 720S. Dan het gewicht. Met 1.189 kilo is de Senna de lichtste McLaren ooit sinds de F1.

    Wie er eentje wil, vist nu al achter het net. McLaren gaat 500 exemplaren bouwen die allen al zijn vergeven. Het prijskaartje? 750.000 pond, omgerekend bijna 855.000 euro.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #3


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #4
        855.000 €
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #5
          Ze doen er Senna zeker geen plezier mee , zo’n kermiskot.

          Comment


          • #6
            MCLAREN GEEFT MEER SENNA-INFO

            ZO SNEL IS DE TOP-MCLAREN!

            In december presenteerde McLaren de Senna, een ietwat opmerkelijk gelijnd topmodel uit de zogenaamde ‘Ultimate Series’, de allersnelste en allerduurste McLarens. Een deel van de informatie kwam meteen vrij, maar nu wordt pas duidelijk hoe snel het heftig bespoilerde apparaat écht is.

            Een dubbelgeblazen 4,0-liter V8 met 800 pk en 800 Nm op een gewicht van 1.189 kg. Dat is wat we al wél weten over de P1-opvolger Senna. Wat deze verhouding echter teweegbrengt op het gebied van acceleratie en topsnelheid, was echter nog niet bekend. Nu wel! McLaren onthoudt zich van overdreven bescheidenheid en komt meteen met een 0-200-tijd. In 6,8 seconden (!) moet dat klusje geklaard zijn. Wie toch bij 100 km/h de handdoek in de ring gooit, is al na 2,8 tellen klaar. Daarbij verdient het feit dat de zevenversnellingsbak met dubbele koppeling al het vermogen naar de achterwielen stuurt een aparte opmerking. De met name voor Amerikanen belangrijke 'quarter mile' (402 meter) wordt in 9,9 tellen afgewerkt, waarmee dit een echte 'ten second car' is. De topsnelheid ligt op 340 km/h en wordt ongetwijfeld stevig beperkt door de hoeveelheid downforce die de gigantische achtervleugel en dito voorspoilers genereren. Bij 250 km/h genereren de forse toevoegingen een neerwaartse druk van maar liefst 800 kg.

            De prijs van al dat moois is overigens ook al bekend: ruim een miljoen euro, al zijn potentiële kopers al te laat. De McLaren Senna verschijnt in een oplage van 500 stuks en ieder exemplaar vraagt 300 uur werk van de fabrieksmedewerkers in Woking. Voor wie de Senna te 'hardcore' vindt, maar wel graag een zo duur en snel mogelijke McLaren op z'n oprit parkeert, voegt McLaren overigens op termijn een meer GT-achtige driezitter toe aan de Ultimate Series. Van die 'BP23' komen er slechts 106 en die zijn allemaal al verkocht.







            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #7
              wat een wagen !

              ik vindt hem mooi !
              Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
              Klikerdeklikhier
              Car name: Octavius Rsus

              Comment


              • #8
                Meer dan een miljoen euro... Da's prijzig natuurlijk, maar ging de F40 begin de jaren '90 een korte tijd na zijn lancering ook al geen 40 mio Belgische franken verkocht door speculanten ?

                Of ik deze echt mooi vind weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat er mooiere supersports bestaan. Vooral in profiel heb ik mijn twijfels. Dat hij er wel heel bruut zal uitzien, is zeker. Zal ook eerder weer een verzamelobject worden ipv een effectieve rijmachine ?

                Comment


                • #9
                   
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • #10


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #11
                      Miljaarde, weer achter het net gevist.

                      Comment


                      • #12










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #13






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #14
                            Exterieur top, interieur flop.

                            Comment


                            • #15
                              McLaren is de laatste jaren goed bezig. Ook de Senna ligt uitstekend op het netvlies.

                              Comment


                              • #16
                                MCLAREN SENNA GTR

                                De McLaren Senna GTR is namelijk een echt trackday-speeltje, een auto die is bedoeld voor het circuit, maar niet wordt beperkt door de regels van een bepaalde raceklasse. Omdat de auto ook niet straatlegaal is, zijn de gebruiksmogelijkheden nogal beperkt. McLaren had wel de vrije hand bij het ontwikkelen van het bijzonder snelle speeltje.

                                De standaard Senna is al een bizarre auto, maar bij de GTR gaat het merk in alle opzichten nog een stapje verder. McLaren is erin geslaagd om de auto nog 10 kg lichter te maken dan een straat-exemplaar, wat extra knap is als je bedenkt dat er ook nog wat zaken zijn toegevoegd die op het circuit van pas kunnen komen. Ondanks die brandblusser, ‘air jacks’ en datalogger weegt de auto slechts 1.188 kg. Dat wordt gecombineerd met een V8 die 25 pk meer levert dan het exemplaar in de straat-Senna, zodat het totaal nu op 825 pk komt. De pk-gewichtsverhouding komt daarmee op een bizarre 694 paarden per 1.000 kg.










                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • #19
                                      McLaren Senna met vleugje Ayrton Senna

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • #20
                                        Over deze Senna LM doet McLaren heel geheimzinnig
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment

                                        Working...