Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 8-serie (2018)
Collapse
X
-
BMW M8 en M8 Competition!
BMW heeft eindelijk het doek gehaald van zijn sportieve vlaggenschip, de M8. Die is er meteen als Cabrio én als Competition, maar brengt geen verrassingen met zich mee.40 foto's
Overzicht :
De teasercampagne van de BMW M8 is eindelijk voorbij, we mogen het model in volle glorie. En we moeten zeggen: het ziet er niet slecht uit. Verwacht evenwel geen verrassingen onderhuids, de M8 doet het met dezelfde 4.4 V8 met twee turbo’s uit de M5. In standaardtrim goed voor 600 pk (bij 6.000 tpm) en 750 Nm (bij 1.800-5.600 tpm), als Competition levert het blok 625 pk en houdt hij zijn piekkoppel 200 toeren langer vast. Het resultaat? 0 tot 100 km/u in 3,3 seconden voor de Coupé, in 3,4 seconden voor de Cabrio. De Competition snoept er telkens een tiende van af.
Een tikkeltje meer
Met de M850i was er natuurlijk al een soort lightversie van deze M8, maar de verschillen zitten in de details. Het meest opvallende zijn natuurlijk de vier dikke uitlaatpijpen die onder de diffusor uitsteken. Iets hoger is er een subtiele ducktail-spoiler in het zwart. Maar ook de specifieke 20-duimers geven het weg, net als de kieuwen. Binnenin krijg je een M-sportstuur, een speciale (en best coole) versnellingspook en M-sportstoelen met verlichte M8-badges.
Dynamisch fijngeslepen
Heel wat testkilometers op de Nürburgring, het testcircuit van BMW in Miramas (Zuid-Frankrijk) en de ijspiste in Arjeplog (Zweden) hebben ervoor gezorgd dat de M8 op dynamisch niveau wel uitstijgt boven de M850i. Zo is de ophanging herzien voor een dynamischer karakter, krijgt de M8 Competition stijvere motorsteunen en kan je zelfs het remgevoel instellen naar wens. Ook interessant: er is een extra oliekoeler aanwezig om de motor optimaal te kunnen koelen voor circuitgebruik. De BMW M8 is voor het eerst te zien op het #NextGen-evenement van BMW in München van 25 tot 27 juni, de marktintroductie staat gepland voor september.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenMooi! Ik zou persoonlijk voor ander interieur kiezen, maar daar moet je door kijken. Prachtige wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk zie een en dezelfde dus een paar keer per maand omdat een onderaannemer er eentje heeft. Toch wel ne ferme bak. Dikke bak, maar wel geen €500 op zijn rekening hebben staanEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Da's de kunst tegenwoordig
Om niet teveel off-topic te gaan: zeker in een sportieve kleur (het was denk ik die oranje/rode/bruine tint die je vaak op foto's ziet) komt hij wel erg agressief over maar ook een pak kleiner dan je zou verwachten van een auto van dat formaat.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
En de overtreffende trap is de groep die jaren grote sier en kosten maken, en dan hun zaak failliet laten gaan...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Da's de kunst tegenwoordig
Die mannen leven alleen voor de auto.
Comment
-
UITERAARD: M PERFORMANCE-SPULLEN VOOR BMW M8
Het is inmiddels vaste prik: kort na de onthulling van een BMW verschijnt het aankleed-aanbod van M Performance online. Vandaag is het de beurt aan de gisteren gepresenteerde M8.
We zagen het bij de nieuwe 1-serie, bij de X3 M en X4 M en de M8 vergaat het niet anders. M Performance maakt geen onderscheid tussen échte M-modellen en reguliere BMW’s en voorziet ze allemaal volgens hetzelfde recept van sportieve opsmuk.
Ook in het geval van de 600 pk sterke M8 krijgen we een witte auto met sterk contrasterende, koolstofvezel aankleding te zien. Onder meer de grille en de spiegelkappen zijn in het lichtgewicht materiaal uitgevoerd en blijven onbespoten om dat punt zoveel mogelijk te onderstrepen. Het interieur wordt opgeluisterd door een M Performance Pro-stuurwiel met –uiteraard- carbon en Alcantara.
Minder gangbaar is de reeks accessoires die BMW aanbiedt. Zo is er een autohoes die de M8 moet beschermen als er een tijdje niet mee wordt gereden, wat met coupés en cabrio’s van dit niveau zomaar kan gebeuren. Ook zijn er aparte hoezen voor wie graag zijn wielen separaat wil opslaan, bijvoorbeeld om plek te maken voor de winterwielen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
EEN ANDERE DAG, EEN ANDERE GELEKTE BMW
GELEKT: BMW 8-SERIE GRAN COUPÉ
De marketingafdeling van BMW lijkt niet helemaal zijn week te hebben, want voor de tweede keerdeze week belandt een nog te presenteren nieuw model vroegtijdig op het internet. Deze keer staan de schijnwerpers op de 8-serie Gran Coupé gericht.
Via een Franse blog belandden de drie foto’s van de gloednieuwe BMW op het wereldwijde web. Het lijken screenshots te zijn uit een video waarin iemand een rondje om de 8-serie Gran Coupé loopt. De beelden bevestigen ons vermoeden dat we met een smakelijke vierdeurs coupé kennis gaan maken. Hoewel de auto als een verlengde versie van de reeds gepresenteerde driedeurs coupé wordt gepositioneerd, weet BMW het ontwerp in evenwicht te houden. Het - waarschijnlijk optionele - panoramadak lijkt van voor naar achteren door te lopen, de 8-serie Gran Coupé krijgt net als de Coupé stijlloze deuren. De achterlichten lijken ongewijzigd.
Vorig jaar maakten we in Genève kennis met de Concept M8 Gran Coupé: de voorbode op deze productierijpe Gran Coupé. Die concept-auto blijkt nu een serieuze voorspelling te zijn geweest. We verwachten herkenbare versies op de prijslijst van de 8-serie Gran Coupé tegen te komen, waaronder de de M850i xDrive met de 530 pk en 750 Nm sterke V8 en de 840d xDrive diesel met 320 pk en 680 Nm koppel.
Na de ‘reguliere’ 8-serie Coupé volgde al snel de cabriolet. Recent nog trok BMW het doek van de sportiefste M-versies van deze twee carrosserievarianten. Dergelijk sportief geweld verwachten we ook voor de vierdeurs coupé.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
LANGER, BREDER, HOGER
DIT IS DE BMW 8-SERIE GRAN COUPÉ
BMW voegt een derde lid toe aan de familie van de 8-serie, want na de Coupé en Cabrio is het nu tijd voor de Gran Coupé. In vergelijking met de tweedeurs coupé groeit de vierdeurs proportioneel gezien in alle opzichten.
In die proporties zit dan ook eigenlijk het grootste nieuws. Zo groeide de wielbasis met 201 millimeter naar een totaal van 3,02 meter. Ook de koets groeide daardoor naar 5,08 meter (+231 millimeter). De breedte en hoogte kunnen op minder extra millimeters rekenen, maar groeien wel iets. Door de aanpassingen weegt de 8-serie ongeveer 70 kilogram meer dan de eerder gepresenteerde Coupé. Naast meer ruimte op de achterbank, waar voortaan een derde persoon ‘voor korte ritten’ kan plaatsnemen, slikt de kofferbak 20 extra liters aan bagage.
Het ontwerp van de Gran Coupé ligt in lijn met de overige modellen van de 8-serie. Het front blijft ongewijzigd, de achterkant veranderde ook amper. Het grootste verschil zit hem uiteraard in de zijkant, waar twee extra deuren worden gemonteerd. Het glazen panoramadak is nieuw op de optielijst van de 8-serie.
Tot de standaarduitrusting behoren de adaptieve led-koplampen, lichtmetalen 18-inch wielen (de M850i 20-inch), het instrumentarium en het 10,23-inch scherm voor het infotainment. De M-versie kan verder op standaard krachtige M Sport-remmen rekenen, die overigens optioneel ook leverbaar zijn voor de niet M-achtige uitvoeringen.
De lijst met motoren wordt met vier uit de 8-serie bekende aandrijflijnen gevuld. Zo komt de 840i zowel als twee- en vierwielaangedreven variant beschikbaar en moet hij zijn meerdere erkennen in de 530 pk sterke V8 uit de M850i. Dieselen kan met de zescilinder 840d xDrive met 320 pk. De laatstgenoemde benzineversie heeft 3,9 seconden nodig om vanuit stilstand op een snelheid van 100 km/h te zitten, de 840i xDrive 4,9 seconden. De reguliere 840i is 0,3 seconden langzamer. De diesel flikt het vergelijkbare kunstje in 5,1 seconden.
De Europese introductie van de BMW 8-serie Gran Coupé volgt in september.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment