Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X1 - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Gisteren mocht ik nog eens uit mijn kot voor mijn wekelijks ritje naar het werk. Eerste keer dat ik de X1 eens in de regen reed. Ik moet zeggen, de grip is toch geenszins te vergelijken met die van de XC60. Op een grote rotonde,( die ik misschien wel iets té enthousiast nam), had ik toch even een momentje. Onderstuur all over en er lagen van die grote biggenruggen aan de buitenkant. Ik dacht, daar gaat mijn velg....
    Ik heb er natuurlijk nu door de omstandigheden nog zeer weinig in gereden, maar hij boezemt mij nog niet echt vertrouwen in. Ook in een lange bocht, op mijn woon-werk verkeer, die ik altijd zo'n beetje als bench mark neem in mijn auto's, had ik veel meer vertrouwen in de Volvo dan in de BMW.

Als ik de tests hoor en lees, hoor ik steevast dat de X1 voor een SUV zo direct en zeker stuurt, maar dat gevoel heb ik er eigenlijk voorlopig nog helemaal niet in. Kan een kwestie van wennen zijn. Wait and see. Het voelt gewoon allemaal veel lichtvoetiger aan dan in de Volvo, zeg maar, ook het stuur vind ik zeer licht.
    Mss was de weg nu ook wel extra glad gisteren na zoveel weken zonder regen, maar toch.

Misschien had ik ook voor het M stuurtje moeten kiezen, want de stuurvelg van de sportline vind ik ook redelijk dun.

Voor de rest, zitcomfort, en motor/versnellingscombinatie, echt wel tevreden over. De 150PK voldoet ook ruimschoots voor mij. Rolgeluid op slechter wegdek is ook wel duidelijker aanwezig dan bij de Volvo.
    Ik had dt probleem ook eerst met de standaardbanden. Ondertussen nieuwe voorbanden gekregen en sindsdien is het veeeel beter en heb ik er eigenlijk niet zoveel last van.
    Blijft wel dat dit een auto is die ontworpen is voor comfort en niet om bochten zo snel mogelijk te nemen

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

• Nog eens een kleine update.

Ondertussen toch al 5K gedaan, en de auto begint wel een beetje te wennen.
      Je moet hem een beetje rijden waarvoor hij gemaakt is, en dan valt het al bij al allemaal wel mee.
      Om één of andere reden rijd ik met deze toch een stuk rustiger dan met de Volvo.
      Al heb ik nog niet de kans gekregen om eens een echt lange snelwegrit te doen.
      En ook de snelheidsbeperking op de snelweg in NL naar 100 kmh, helpt niet echt

Voor de BMW kenners hier, heb ik een vraagje.
      Ik heb het business navigatie pakket, en mijn smartphone is perfect geconnecteerd.
      Maar als mijn vrouw de hare wil connecteren, vindt hij de BMW gewoon niet.
      Zijn beide toestellen die wel in de BMW lijst van te connecteren voorkomen.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen valt?

Comment

• BMW X1 xDrive25e, een X1 Plug-in Hybrid (2020)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• BMW X1 XDrive25e - Rij-Impressie

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            BMW X1 xDrive25e, een X1 Plug-in Hybrid (2020)

Jammer dat je toch een pak ruimte verliest in de koffer. Nu voldoet de X1 perfect als gezinswage', maar in hybride versie zal dit net onvoldoende blijken.
            Dan moet je al bijna naar een X3 gaan om voldoende ruimte te moeten hebben. Die kost natuurlijk weer veeeel meer.
            Ik zou niet goed weten welke SUV je in plug in hybride je nu kan bestellen die toch min 500l bagageruimte heeft. Iemand?

Comment

• BMW X1 Facelift 25e xDrive PHEV FULL REVIEW

Comment

• Ter info: ik verwacht een levering van de X1 25e xDrive en deze is uitgesteld door een recall.
                Er zouden problemen zijn met het opladen van de batterij wist de garage me te vertellen.
                Meer info hadden ze zelf niet en ook niet hoe lang het ging duren.
                Ik zou mijn wagen initieel eind volgende week hebben. Nu geen ETA
                BMW 320D - F30 (2013)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                  Jammer dat je toch een pak ruimte verliest in de koffer. Nu voldoet de X1 perfect als gezinswage', maar in hybride versie zal dit net onvoldoende blijken.
                  Dan moet je al bijna naar een X3 gaan om voldoende ruimte te moeten hebben. Die kost natuurlijk weer veeeel meer.
                  Ik zou niet goed weten welke SUV je in plug in hybride je nu kan bestellen die toch min 500l bagageruimte heeft. Iemand?

Een jonge 2dehands X5 40e?
                  Plaats genoeg en vooral meer waar voor je geld (imho)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                    Ter info: ik verwacht een levering van de X1 25e xDrive en deze is uitgesteld door een recall.
                    Er zouden problemen zijn met het opladen van de batterij wist de garage me te vertellen.
                    Collega van mij verwacht de hare eind september, maar nog niets van gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                      Ter info: ik verwacht een levering van de X1 25e xDrive en deze is uitgesteld door een recall.
                      is zelfde hybride module als de 225xe en Countryman, je zou nu toch mogen verwachten dat dit na al die tijd op punt staat
                      2.0 JTDm

Comment

• Was precies hetzelfde aan het denken eigenlijk. Duurt trouwens écht wel lang eer BMW de X1 naar Hybride heeft kunnen omvormen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

Een jonge 2dehands X5 40e?
                          Plaats genoeg en vooral meer waar voor je geld (imho)
                          Il krijg een leasewagen. 2de hands dus geen optie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            Il krijg een leasewagen. 2de hands dus geen optie

In dat geval niet neen, maar voor een particulier vind ik zoiets wel een interessant alternatief voor een nieuwe, kleinere hybrid (voor wie de plaats kan gebruiken natuurlijk). Omdat die 40e niet meer volledig aftrekbaar is voor de bedrijven heb je ze nu na 4 jaar voor minder dan de helft van de nieuwprijs in Premium Selection met 2j. garantie

Comment

• Vandaag eerste tripje Polen met mijn 18D achter de rug. Over het algemeen toch wel super tevreden over de rit. Verbruik was 6,4 gemiddeld, terwijl ik hem echt wel geplankt heb waar mogelijk. 220 op de teller als max gehaald.
                              De stabiliteit van mijn XC60 heeft hij zeker niet, maar het viel me toch beter mee dan verwacht. Automaat schakelt ook perfect, zeker in sport stand.
                              De sportzetels zijn ook meer dan ok, niets van rugpijn bij aankomst.

Op de terugweg ga ik het eens wat kalmer aan doen en kijken wat het verbruik dan zegt.

Was te hard aan het regenen, om een foto te nemen, maar een tijdje met een ID3 gespart in de buurt van Berlijn. Die ziet er in't echt super uit, vind ik. En is verdorie best wel snel.

Comment

• Altijd klote op een nieuwe auto, maar ik heb nu al op twee deuren parkeerschade.
                                Eentje lijkt een echt deukje te zijn, door deur van de langs geparkeerde auto veroorzaakt.
                                Andere een kras, die ik zelf heb veroorzaakt door mijn deur iets te enthousiast open te doen bij een stofzuiger ad carwash

Ik heb de indruk dat de lak kwaliteit van deze ook een stuk minder is, dan die van de Volvo.
                                Die heb ik bij 170K kunnen inleveren met echt geen enkel krasje op.
                                Dat gaat me bij deze niet lukken, vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

is zelfde hybride module als de 225xe en Countryman, je zou nu toch mogen verwachten dat dit na al die tijd op punt staat
                                  De Hybride van mijn collega staat blijkbaar al 14d bij de dealer ondertussen, maar wordt niet uitgeleverd omdat er inderdaad een software update moet komen.

Comment

• Vanmorgen 12K aangetikt, dus even een update.

Vraagje voor de BMW kenners.

Ik heb geen adaptieve ophanging, maar toch heb ik de indruk, dat als ik de bak in S stand zet, dat hij dan iets harder in veert. Kan dit of is het een idee fix van mij?

Kleine dingetjes die mij storen :

Als de bak in de normale stand staat, zie je enkel "D" afgebeeld op het dashboard, dus niet de versnelling waar je in rijdt. Ik vind dat zeer enerverend. Ik weet gewoon altijd graag in welk verzet ik sta.

Business multimedia is op zich best OK, maar heeft tijdens de vakantie toch een paar steekjes laten vallen. GPS gaf in Polen zelfs een afrit aan, die blijkbaar nog moet gebouwd worden ;-). Stom genoeg heb ik geen Android connect genomen. Dat komt er op mijn volgende zeker. Zelfs de Arona van mijn vrouw heeft dat standaard... cheap ass BMW optie policy uiteraard.

De betere eigenschappen :

Verbruik blijft toch één van zijn sterke kanten. Met normaal gebruik in België, kom ik vlot aan 5,5l of lager. De snelle rit naar Polen, waar ik op de A2 geplankt heb waar mogelijk, kwam ik aan 6,4l.

Ik was vooraf redelijk sceptisch over de zetels, maar deze blijken in de praktijk zeer goed mee te vallen. Zelfs op lange afstand zijn ze voldoende comfortabel. Ze halen zeker niet het Volvo niveau, maar veel beter dan verwacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

De Hybride van mijn collega staat blijkbaar al 14d bij de dealer ondertussen, maar wordt niet uitgeleverd omdat er inderdaad een software update moet komen.
                                      Het is overal iets precies met die Phev versies, blijkbaar mogen mensen met een kuga deze voorlopig ook niet meer opladen.
                                      Onze xc40 heeft ondertussen ook al een maand vertraging en staat nu voorlopig voor oktober als het niet weer verschoven gaat worden.

Comment

• Geeft al niet veel vertrouwen vanaf het begin, in ieder geval.

Ik ben ondertussen al lang blij dat ik nog 4 jaartjes mag/moet dieselen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten

Het is overal iets precies met die Phev versies, blijkbaar mogen mensen met een kuga deze voorlopig ook niet meer opladen.
                                          Klopt, maar ze mogen niet opladen als de buitentemperatuur boven de 30 graden is.

Comment

Working...
                                          X