Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fiat 500 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichtenprima foto spia della fiat 500 trepiuno.
FIAT 500 MET EXTRA PORTIER GESNAPT
Vind je de instap naar achteren in de huidige 500 erg onhandig en vrees je daarom voor de nieuwe Fiat 500? Niet getreurd, Fiat komt met een versie van de 500 met een achterportier. Die nieuwe 500-uitvoering is nu voor het eerst in beeld verschenen!
Op internet circuleert een eerste afbeelding van wat zeer waarschijnlijk een Fiat 500 met een extra portier is. Inderdaad, één extra portier. De Fiat 500 krijgt namelijk een variant waarbij het merk aan de passagierskant, aan de rechterzijde dus, een portier toevoegt. Een handgreep is niet zichtbaar, wat erop wijst dat het achterportiertje 'verkeerd' opent. Een zogeheten suicide door dus.
Volgens eerdere geruchten leidt de komst van het extra portiertje tot een gewichtstoename van zo'n 30 kilo ten opzichte van de gewone nieuwe 500. Het lijkt er verder op dat de 500 met-extra-portier de naam Trepiùno op zich krijgt geplakt. Trepiùno laat zich vertalen naar iets als 'drie plus één', wat zou verwijzen naar het aantal portieren. Overigens gebruikte Fiat de naam Trepiùno in 2004 al voor een concept-car waarmee het vooruitblikte op de eerste herboren 500. Op termijn wordt het 500-gamma nog uitgebreid met een Gardiniera-variant, een kleine 'stationwagon'. Daarover is echter al enige tijd niets meer vernomen.
De 500 'Trepiùno' is natuurlijk niet de eerste auto met twee portieren aan één kant en slechts een enkel exemplaar aan de andere kant. Zo is de Hyundai Veloster een treffend voorbeeld. Opvallend daarbij: Hyundai was zo vriendelijk het 'extra' portier naar de linkerkant te verplaatsen in rechtsgestuurde markten. Een stevige investering om een nichemodel klaar te stomen voor een select aantal markten. Ook is de vorige generatie Mini Clubman een voorbeeld van een model met een asymmetrische deurverdeling. Die auto had, net als de 500 op deze foto, ook een klein portiertje dat andersom opende. Naar verluidt stelt Fiat de nieuwe variant van de 500 zeer binnenkort aan de wereld voor.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FIAT 500E 3+1 HEEFT DEURTJE EXTRA
Fiat completeert de modelfamilie van de elektrische 500e met een nieuwe variant die de reeds bestaande Berlina en 500e Cabrio komt vergezellen.
Fiat trok begin dit jaar het doek van de volledig nieuwe 500e, een compacte elektrische stadsrakker die net als de oudere 500 waarnaast het model in de showrooms staat, tot op de kleinste vezel is gelardeerd met retrodesign. De nieuwe elektrische Fiat 500e is er als reguliere driedeurs Berlina én als dakloze 500e Cabrio, maar er zit meer in het 500e-vat. Fiat presenteert namelijk de 500e 3+1, een elektrische 500 met een extra portiertje aan de passagierskant.
De Fiat 500e 3+1 wordt door de Italianen aangeprezen als een praktischer variant van de 500e Berlina, onder meer bedoeld voor jonge gezinnen. Het extra portiertje aan de bijrijderskant moet de instap naar achterin namelijk eenvoudiger maken. Met het korte portiertje is overigens iets bijzonders aan de hand. Wie de 500e 3+1 op deze foto's goed bekijkt, ziet namelijk ongetwijfeld dat een gewone portiergreep ontbreekt. Het achterportiertje laat zich dan ook enkel openen als de gewone deur aan de passagierskant is geopend. Het achterdeurtje opent vervolgens 'verkeerd' en laat zich daarmee classificeren als een ware suicide door. In een recent verleden was het de vorige generatie Mini Clubman die aan de passagierskant een vergelijkbaar extra portiertje had. De 500e 3+1 is verder niet langer dan de normale nieuwe 500e's en is dus ook 3,63 meter kort. Bepaald geen grote hatchback dus, maar de nieuwe 500e is wel bijna tien centimeter langer dan z'n oudere naamgenoot met (mild-hybrid) verbrandingsmotoren. De komst van het extra portiertje heeft een gewichtstoename van 30 kilo tot gevolg ten opzichte van de gewone elektrische 500's.
500e 3+1 La Prima
Net als de eerder gepresenteerde carrosserievarianten van de nieuwe 500e debuteert ook de 500e 3+1 als riant aangeklede en chic uitgevoerde La Prima. Die introductieversie is leverbaar in de kleuren Rose Gold, Glacier Blue en Onyx Black en heeft onder meer full-ledkoplampen, speciaal 17-inch lichtmetaal en diverse chroomkleurige accenten. De stoelen, het stuurwiel een een deel van het dashboard zijn bekleed met kunstleer. Meer verwennerij komt in de vorm van zesvoudig verstelbare voorstoelen en een 360-graden camera. Ook moet de 500e 3+1 La Prima dankzij een uitgebreid pakket veiligheidssystemen zichzelf op de snelweg zelfstandig tussen de lijntjes kunnen houden. Ook standaard: het 10,25-inch grote infotainmentsysteem en een inductielader voor je telefoon. Net als de gewone nieuwe elektrische 500e's komt ook de 500e 3+1 beschikbaar in de uitvoeringen Passion en Icon.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment