Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucid Air (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

The Lucid Air is a time machine — Full Review and Track Test

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

'LUCID BEGINT EUROPESE VERKOOP IN JUNI'

HOGE VERWACHTINGEN

Het Amerikaanse Lucid Motors maakt over twee maanden eindelijk echt de oversteek naar Europa. Dan zal de Air hier worden aangeboden, een futuristisch vormgegeven EV met veelbelovende prestatiecijfers.

Het heeft even geduurd, maar het lijkt er nu echt op dat de Europese marktintroductie van de Lucid Air aanstaande is. Het Britse Autocar begrijpt van Lucid Motors dat in juni het Europese startschot gegeven wordt en de eerste auto's geleverd worden. Het is nog niet helemaal duidelijk in welke landen vanaf dat moment de Air leverbaar wordt, maar wel is helder dat Lucid ook naar Nederland komt. Mogelijk moeten we hier nog wel iets langer wachten. Overigens is Lucid Motors Europe in Nederland gevestigd.

Nederland krijgt vooralsnog drie versies van de Air voorgeschoteld: de Pure, Touring en Grand Touring. De Air Pure is 480 pk sterk en heeft een verwacht rijbereik van 653 km, de Air Touring schopt het tot 680 pk en komt even ver. De Air Grand Touring is de voorlopige topversie. Die is maar liefst 1.050 pk sterk en komt naar verwachting zo'n 830 km ver met een volle accu. Lucid werkt overigens ook nog aan een sportieve topversie die mogelijk zelfs ruim 1.500 pk sterk wordt. Nederlandse prijzen zijn er nog niet, maar eerder berekenden we al dat de Amerikaanse indicatieprijzen zich vertaalden naar een vanafprijs van zo'n €65.000. De Air Touring zou dan €81.000 kosten en de Grand Touring €118.000.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Heel benieuwd naar de prijzen. Je gaat mij niet vertellen dat een Grand Touring slechts 118.00 euro hier gaat kosten.
        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Da zal wel, 118 euro is wel heel weinig

Comment

PRIMEUR: rijden in de LUCID AIR! | De betere Tesla? | Eerste review van NL

Comment

Ik heb, zoals al eerder gezegd hier, eentje in bestelling staan. Mijn order werd geplaatst op 15 oktober 2020. Dat was de dag na de launch in Europa. Ik hoop met andere woorden bij de eerste in België te zijn die eentje in ontvangst kan nemen. Maar er is momenteel bitter weinig bekend. Ik heb al een paar keer gesproken met de EU-verantwoordelijke en die kan mij niets vertellen over prijzen noch leveringstermijn. Ik weet wel dat ze een soort van EU-hub gaan openen in Berlijn met showroom. Dat terwijl het EU-hoofdkwartier momenteel vanuit NL opereert. We'll see...

Ik heb een bedrijf in 2dehands wagens. Bedoeling is om deze aan te kopen op mijn zaak, er een paar 1000 km op te zetten en dan terug te verpatsen aan een klant die geen wachttijd wil. Nuja we zien wel hoe 't loopt. Zo'n reservatie is niet bindend en kan ook nog geannuleerd worden als de prijzen (of invoertaksen in de US bv.) te hoog oplopen.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Echt één van de coolste auto's die de laatste jaren op de markt zijn gebracht, wat mij betreft.

Benieuwd wanneer je hem zal hebben.

Comment

LUCID AIR: OOK ALS 1.126 PK STERKE TOPVERSIE NAAR NEDERLAND

EUROPESE PLANNEN

Lucid Motors verkoopt zijn veelbesproken Air al in de Verenigde Staten, maar de jonge fabrikant heeft ook plannen om zijn elektrische topsedan naar Europa te halen. De Lucid Air komt ook naar ons deel van de wereld en het merk geeft nu meer details vrij over zijn Europese expansiedrift.

Lucid Motors opent over enkele dagen zijn eerste Europese verkooppunt. In het Duitse München slaat op 13 mei de eerste Lucid Studio zijn deuren open. Natuurlijk blijft het niet bij één verkooplocatie, Lucid geeft aan dat het later dit jaar ook dergelijke verkooppunten opent in onder meer Noorwegen en Zwitserland, maar ook in Nederland. Later strijkt Lucid Motors ook in andere Europese landen neer.

In september opende Lucid Motors in Nederland al de orderboeken voor de Air. Wie een aanbetaling van €900 deed, kon de elektrische Lucid Air al als naamloze standaardversie, als Touring of als Grand Touring reserveren. Wie al een reservering heeft staan, kan van Lucid Motors een bijzonder aanbod verwachten. Het merk biedt aan reserveringhouders namelijk de heftige Dream Edition P en Dream Edition R aan. De Dream Edition P - voluit Dream Edition Performance - is de maar liefst 1.126 pk en 1.390 Nm sterke ultieme variant. In die topversie beuk je in 2,7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 270 km/h. De Lucid Air Dream Edition R - voluit Dream Edition Range - is met een vermogen van 946 pk en 1.390 Nm minder buitenissig potent, maar nog altijd beresterk. In die variant zoem je in 2,9 tellen naar de 100 km/h.

Reserveringhouders krijgen de mogelijkheid hun bestelde Air op te waarderen naar een van de Dream Editions. Er komt slechts een beperkt gelimiteerd aantal van de Dream Editions beschikbaar voor de Europese markt. In de Verenigde Staten ging het eerder om slechts 520 exemplaren.

Bron: Autoweek

Comment

Volgens Autoblog zal de prijs van de Lucid Air 222.000 euro bedragen in Nederland. De Model S Plaid is plots een koopje...
                    Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                    Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                    (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten
                      Volgens Autoblog zal de prijs van de Lucid Air 222.000 euro bedragen in Nederland. De Model S Plaid is plots een koopje...
                      Geef mij qua design en interieur maar deze Lucid ipv een Tesla...

Maar aan die ridicule prijs zullen we er niet veel zien. Als je er dan ook nog eens de Amerikaanse kinderziekten moet bij nemen, dan ben ik benieuwd wie de job bij Lucid Air gaat willen voeren van klantendienst

Comment

Eindelijk een elektrische auto voor de gewone werkmens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                          Eindelijk een elektrische auto voor de gewone werkmens!
                          Hahaha, wat hebben we daar op gewacht

Comment

Dat is dan ook meteen 't topmodel in hun gamma. Dat type is nog niet zo heel lang te reserveren zelfs. Een wagen die in de US ook al $170.000 kost... De goedkoopste versie van de Lucid start aan $77.400. NL zal sowieso voor België aan de beurt zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                              Dat is dan ook meteen 't topmodel in hun gamma. Dat type is nog niet zo heel lang te reserveren zelfs. Een wagen die in de US ook al $170.000 kost... De goedkoopste versie van de Lucid start aan $77.400. NL zal sowieso voor België aan de beurt zijn.
                              Ha, dat verklaart al veel.
                              Als dezelfde verhouding qua prijszetting behouden blijft, komt de basisversie dus op ongeveer een goei 100.000 euro.
                              Zo komt hij dus meteen in het bereik van de lagere arbeidsklasse en de minderbedeelden.

Comment

Je kan de prijssetting in NL onmogelijk doortrekken naar België. Ik verwacht hier een goedkoopste Lucid (de Air Pure) onder de 100k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Je kan de prijssetting in NL onmogelijk doortrekken naar België. Ik verwacht hier een goedkoopste Lucid (de Air Pure) onder de 100k.
                                  Neen? Voor elektrische auto’s is het toch zeer gelijklopend, in veel gevallen zijn die in NL zelfs een ietsiepietsie goedkoper.

Comment

Krankzinnige prijs Lucid Air voor Nederland bekend.

• Lucid Air Dream Edition P | € 222.000
                                    • Lucid Air Dream Edition R | € 222.000

De krankzinnige prijs van de Lucid Air is bekend. Zijn makers willen er graag meer dan twee ton voor hebben. Duurder dan de duurste Taycan.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Lucid Air driving REVIEW Dream Edition - is it the best EV in the world?

Comment

Lucid Air (2022) | Brachial, sparsam und elektrisch! | Erste Fahrt

Comment

edit.

Comment

Working...
                                          X