The Hybrid.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FIAT Panda Serie-4 (2020)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWat is serie 4? 'Facelift' ontbreekt eigenlijk in de titel want dat is het toch ook maar.
Dus van een facelift kan je niet echt spreken, al ziet het er nu wel beter en sportiever uit, Serie-4 is dat het de 4 implementatie van de Panda is, 141A, 169, 319, en nu 319 serie-4.
Hier een link met meer foto's : https://www.carscoops.com/2020/10/20...inment-system/There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenHier een link met meer foto's : https://www.carscoops.com/2020/10/20...inment-system/
Fiat is celebrating the Panda’s 40th anniversary by unveiling a facelifted model dubbed the New Panda.
Nuja, het is hoe je het bekijkt natuurlijk
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
In de eerste zin van uw link staat toch dat het een facelift is:
Fiat is celebrating the Panda’s 40th anniversary by unveiling a facelifted model dubbed the New Panda.
Nuja, het is hoe je het bekijkt natuurlijkThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
FIAT Panda model jaar 2022.
De prijslijsten, de configurator zijn nog niet bijgewerkt en er is nog geen officiële informatie, maar Fiat heeft deze twee foto's vrijgegeven die suggereren dat er een update van de Fiat Panda-reeks aankomt.
Wat op dit moment te zien is, is dat de City Cross de zijbeschermers niet meer heeft,
terwijl de City Life nieuwe velgen heeft. (ik zeg wieldoppen)
Zoals eerder vermeld, is er geen officiële informatie, dus het is niet duidelijk of er wijzigingen zijn in termen van kleuren of bereiklogica.
De komende dagen komt er meer informatie beschikbaar.
De Fiat Panda blijft in productie tot 2026 en voegt zich bij de nieuwe elektrische Panda als hybride voorstel.
Fiat gaat naar de elektrische.
Daarom moet er op een later tijdstip een restyling gepland worden.
https://www.passioneautoitaliane.com...anda-my22.htmlThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
De prijslijsten, de configurator zijn nog niet bijgewerkt en er is nog geen officiële informatie, maar Fiat heeft enkele foto's vrijgegeven die suggereren dat er een update van de Fiat Panda-reeks aankomt.
Hoogstwaarschijnlijk zien we het vanaf volgende week of in ieder geval in de volgende maand april.
Wat op dit moment te zien is, is dat de City Cross de zijbeschermers niet meer heeft, terwijl de City Life en de Cross nieuwe velgen hebben.
Zoals eerder vermeld, is er geen officiële informatie, dus het is niet duidelijk of er ander nieuws is, maar qua kleuren zou er in ieder geval een nieuw blauw zijn.
Het Sport-uitrustingsniveau zal niet langer beschikbaar zijn, dus de logica van het bereik verandert.
We zullen zien of de LPG- en methaanmotoren op de lijst blijven staan.
Fiat Panda blijft in productie tot 2026.
Er moet dus op een later tijdstip een restyling gepland zijn.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
De Panda "Sport" uitvoering is al uit het programma genomen, en nu is ook de bestelbaarheid van de 2022 Panda 4x4 opgeschort.
De vraag is wat gaat er gebeuren.
FIAT heeft officieel aangekondigd dat de Panda MY'22 met 4x4-aandrijving tijdelijk niet leverbaar is.
Het is dus een tijdelijke schorsing, maar FIAT geeft niet aan wat de reden is.
Bedenk dat bij de MY 22 de 4x4-versie alleen verkrijgbaar is met de uitrustingsniveaus City Cross en Cross, dus met de Cross-carrosserie.
De motor is nog de 0,9ltr benzine. (TwinAir Turbo)
Denkbaar is dat er nu een overstap naar de 3T Firefly (90-120 pk) gemaakt gaat worden voor de Panda 4x4 modellen.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Panda wordt Pandina
OUDE FIAT PANDA LEEFT ALS PANDINA VOORT NÁÁST NIEUWE ELEKTRISCHE PANDA
PANDAATJE
Fiat presenteert binnenkort een geheel nieuwe en ook volledig elektrische generatie van de Panda. En de oude dan? Die blijft er nog zeker enkele jaren naast bestaan, maar dan wel met een andere naam. De Fiat Panda zoals je die nu kent, wordt namelijk omgedoopt tot Pandina. Pandaatje dus.
Het borrelt behoorlijk bij Fiat. Het bracht onlangs de Fiat 600 en de elektrische 600e uit en onlangs trokken de Italianen een blik virtuele studiemodellen open waarmee het in grote lijnen weergaf wat je de komende drie jaar van het merk kunt verwachten. In juli dit jaar presenteert Fiat een volledig nieuwe generatie van de Panda. Dat wordt een technisch zustermodel van de Citroën (ë-)C3. Dat betekent onder meer dat die nieuwe Panda net als de Citroën leverbaar wordt met mild-hybride én volledig elektrische aandrijflijnen, maar ook dat hij voor een Panda ongekend groot wordt. En de inmiddels dertien jaar oude Fiat Panda dan? Die blijft er nog jaren naast bestaan. Tot zeker 2027, maar misschien nog wel langer. Niet meer als Panda, maar als Pandina. Leuk weetje: Fiat heeft 29 februari als datum gekozen om de Pandina te presenteren, omdat de oer-Panda op diezelfde dag in 1980 werd gelanceerd.
Als de nog te onthullen volledig nieuwe en ook elektrische Fiat Panda ongeveer net zo groot wordt als zijn Franse zustermodel betekent dit dat je een hatchback kunt verwachten die iets langer dan 4 meter is. Dat is voor een Fiat Panda ongekend groot. Voor een duidelijk onderscheid tussen de twee Panda-lijnen mag het nieuwe model Panda heten, de oude en met zijn lengte van 3,7 meter aanzienlijk kleinere Panda wordt omgedoopt tot Pandina. Pandaatje dus. Dat de Panda en de Pandina niets met elkaar delen, blijkt ook uit de geboorteplaatsen van het model. De Fiat Pandina zal gewoon in het in Italië gelegen Pomigliano d'Arco van de band blijven lopen, terwijl de Panda straks uit Servië komt.
Moderne systemen
Toch gebeurt er meer in het leefgebied van de Fiat Pandina. Zo blijft het niet bij een naamswijziging van het in 2011 gepresenteerde model. De General Safety Regulation-verordening (GSR) die auto's als de Suzuki Ignis al nekte, hing lang als een zwaard van Damocles boven de nu Pandina geheten Panda. In die door de Europese Unie in het leven geroepen verordening worden strengere veiligheidseisen gesteld aan auto's die in de EU worden verkocht. De Panda moest opgewaardeerd worden en beschikt nu dan ook over voor het model nieuwe veiligheidssystemen als het Advanced Emergency Braking System, Lane Keeping Assist en een systeem dat de bestuurder waarschuwt voor mogelijke vermoeidheid. Ook is verkeersbordherkenning voortaan van de partij. De Pandina is daarbij leverbaar met een vernieuwde cruisecontrol en parkeersensoren en automatisch grootlicht.
Vrolijke details
Meer nieuws? Zeker. De Pandina heeft een nieuw stuurwiel én heeft voortaan een digitaal instrumentarium. Het display heeft een diagonaal van 7 inch en kent drie instelbare thema's. Het dashboard zelf is – ongetwijfeld verwijzend naar de Panda die in plaats van benzine enkel bamboe lust – altijd in een zwart-witte kleurstelling uitgevoerd. Ook nieuw is het infotainmentsysteem met een 7-inch display. Het interieur is net als het uiterlijk bezaaid met vrolijke Panda-details. De modelnaam Pandina kom je zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant tegen, onder meer op de stoelen. Ook standaard op de Pandina: Panda-gezichtjes op de wieldoppen, gele zijspiegelkappen en Pandina-opschriften onder aan de portieren. Fiat introduceert verder nieuwe kleuren. Zo is de Pandina niet alleen leverbaar in de bestaande kleuren Gelato White, Cinema Black, Passione Red en Italia Blue, maar ook in de nieuwe kleur Positano Yellow én in nieuwe two-tone-kleurstellingen met een in het zwart uitgevoerd dak.
Het is overigens niet voor het eerst dat er twee Panda's naast elkaar bestaan. Nadat de nu Pandina gedoopte Panda in 2011 werd gepresenteerd, bleef zijn in Polen gebouwde voorganger er nog even als Panda Classic naast bestaan. Sinds de introductie van de eerste generatie Fiat Panda in 1980 zijn er wereldwijd meer dan acht miljoen exemplaren van verkocht. De marktintroductie van de Fiat Pandina vindt in de zomer plaats. Prijzen zijn er daarom ook nog niet.
Geen zin een een elektrische Panda? Geen nood, want de bestaande Fiat blijft nog enkele jaren in het gamma. Weliswaar onder een nieuwe naam, want Panda wordt Pandina.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment