Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennessey Venom F5 (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hennessey Venom F5 (2021)

1842 pk en 1617 Nm

Designed to celebrate the company’s 30th anniversary, the Venom GT successor is named after F5 tornados which have wind speeds of up to 318 mph (512 km/h). That wasn’t an arbitrary decision as it hints at the car’s targeted top speed of more than 311 mph (500 km/h). n order to hit that impressive number, the car has been equipped with a specially developed 6.6-liter V8 engine known as the Fury. It’s hand-built and features a cast iron block, aluminum cylinder heads and a dry sump lubrication system. The engine has also been equipped with two turbochargers which enable it to be the “most powerful production road car engine ever made. n terms of raw numbers, the engine develops 1,817 hp (1,355 kW / 1,842 PS) and 1,193 lb-ft (1,617 Nm) of torque. It’s connected to a seven-speed semi-automatic transmission which sends power to the rear wheels. This enables the car to rocket from 0-62 mph (100 km/h) in less than three seconds and 0-124 mph (200 km/h) in under five seconds. Sticking with the performance theme, the Venom F5 has a bespoke carbon fiber monocoque which only weighs 190 lbs (86 kg). This helps the car to tip the scales at 2,998 lbs (1,360 kg) and allows for a power-to-weight ratio “well in excess of any road car on sale today.”

Production will be limited to 24 units and pricing starts at $2.1 million – excluding taxes and shipping. The first deliveries are slated to begin next year and the company has big plans for 2021.

Bron: [www.carscoops.com]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Zit er eigenlijk nog iemand op een nieuwe supercar te wachten, vraag ik me af.

In zijn soort is deze toch zeker niet moeders mooiste wat mij betreft, maar dat was bij Henessey al nooit het geval.

Comment

NEW Hennessey Venom F5: America's Latest Hypercar Sounds Like THUNDER

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Check Out the HENNESSEY VENOM F5! | FIRST LOOK

Comment

KASSA!

MACHTIGE VENON F5 HELEMAAL UITVERKOCHT

De Venom F5 van Hennessey Performance is een compromisloze hypercar met een compleet gestoorde ruim 1.840 pk sterke 6.6 V8 achter de voorstoelen. De eigenwijze Amerikaanse autobouwer meldt trots dat alle exemplaren van de Venom F5 zijn vergeven. Wie er nog eentje op zijn shortlist had staan, moeten we dan ook teleurstellen.

Hennessey Performance vult zijn werkweken over het algemeen op door auto's als de FordF-150, Chevrolet Silverado en Ram 1500 te injecteren met 800 pk en 1.000 pk sterke krachtkuurtjes, maar het bedrijf maakt ook zijn eigen auto's. Zo introduceerde Hennessey pak 'm beet zeven jaar geleden de op de Lotus Exige gebaseerde Venom GT, die eind 2020 werd opgevolgd door de minstens zo extreme Venom F5. Alle te bouwen exemplaren zijn al uitverkocht, meldt Hennessey Performance.

Tijdens de Monterey Car Week in de Verenigde Staten heeft Hennessey Performance de twee laatste van de in totaal 24 te produceren Venom's F5 verkocht. Elk exemplaar heeft een kale vanafprijs van, schrik niet, omgerekend zo'n € 1,8 miljoen. Achter de voorstoelen van de Venom F5 ligt een tot 1.843 pk en 1.618 Nm opgefokte 6.6 V8, die dat vermogen onder meer dankzij twee jetsers van turbo's weet te halen. Hennessey Performance moet de Venom F5 naar eigen zeggen nog fijnslijpen, maar zegt dat de hypercar uiteindelijk een topsnelheid van 500 km/h moet kunnen halen.

De eerste exemplaren van de Venom F5 worden dit jaar uitgeleverd, de laatste moeten in 2023 bij hun eigenaar worden afgeleverd. Hennessey geeft aan dat het ook nog een Track Pack voor de auto in petto heeft, maar er is meer. Zo zegt de goedgebekte oprichter van het bedrijf, John Hennessey, dat het met "nog iets anders voor de Venom F5 komt dat helemaal niet van deze wereld is." Hennssey Performance kennende wordt dat mysterieuze nieuwtje al helemaal een volledig gestoord apparaat.

Comment

Nu ook dakloos:

HENNESSEY VENOM F5 ROADSTER: SNELSTE ROADSTER TER WERELD

KAPSELKILLER VAN €3 MILJOEN

Het Amerikaanse Hennssey Performance komt met de allergrootste automobiele vijand voor je haardracht. Dit is de Hennessey Venom F5 Roadster, een open tweezitter die volgens zijn scheppers de snelste en sterkste roadster ter wereld is.

Geheel zoals de naam van de auto al weggeeft is de Venom F5 Roadster natuurlijk de open versie van de Venom F5, die Hennessey Performance in 2020 presenteerde. Die Venom F5 fungeerde als opvolger van de op de Lotus Exige gebaseerde Venom GT. Die Venom GT was meer dan bloedsnel en dus moest Hennessey van de Venom F5 wel iets heel bijzonders maken om het ding te overtreffen. Dat lukte, onder meer dankzij een volslagen gestoorde 1.842 pk en 1.618 Nm sterke 6.6 V8 met twee turbo's. Nu heeft Hennessey het dak van de Venom F5 geknipt om er de sterkste en snelste roadster ter wereld van te maken.

De Venom F5 Roadster heeft hetzelfde vermogen als de dichte Venom F5. Dat betekent dat ook deze nieuwe en slechts 1.405 kilo wegende roadster bijna 1.850 pk via een zeventraps transmissie op de achterwielen ontketent. De 4,66 meter lange en slechts 1,13 meter hoge Venom F5 moet een topsnelheid van 'meer dan 483 km/h' kunnen halen. Jawel: met het dak open. Uit uitneembare dakpaneel is aan de binnenzijde afgewerkt met alcantara en weegt 8 kilo. Het dakdeel valt op te bergen in een met wol beklede tas, al kun je het hem ook thuis op een door Hennessey geleverd sokkeltje kwijt.

Hennessey Venom F5

Hennessey Performance gaat slechts 30 exemplaren van de Venom F5 Roadster produceren. De vanafprijs bedraagt een bepaald niet kinderachtige $ 3 miljoen, omgerekend zo'n €2.97 miljoen euro.

Comment

Hennessey Venom F5 Review: World's FASTEST Car?

Comment

Working...
              X