Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zoals bij alle PHEV is verbruik afhankelijk van het traject
Je kunt maar onderling gaan vergelijken als dat identiek is anders heeft het geen zin.
Bij mijn buur 'draait' de motor maar 1 keer per week als ze h/t naar Schiphol gaan, voor de rest alle ritjes rond de kerktoren, boodschappen, kinderen afzetten aan de hobby etc. allemaal volledig op batterij.
Zuiver om even het vergelijk te maken met een diesel plug-in (gle 350de)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
als ge louter elektrisch rijdt, dan kan je geen hoog verbruik hebben. enfin, qua brandstof toch niet. Elektrisch pompt die er wel stevig door:+26kwh...
Blijft toch wel een knappe auto, vind ik, maar hybride, da’s écht wel noch vis noch vlees eigenlijk hé?
Ik kan dus nét mijn woon-werk traject van 48km afleggen op EV, als ik niet te zot doe. Gisteren had ik nog 8km over. Weliswaar vrij dicht bij de opgegeven WLPT, maar dan nog.
Qua rijden vind ik hem dik OK. Zeker niet te hard, zoals overal in de pers aangegeven wordt.
Je voelt natuurlijk op verkeersdrempels ed, dat je met een zware auto onderweg bent.
Alleen geeft het stuur zo’n beetje een raar gevoel. Als je vanuit het dode punt begint in te sturen, moet je zo precies altijd even een drempeltje over. Zal wsl iets met die lane assist te maken hebben vermoed ik. Heb al zoveel mogelijk afgezet, maar ergens blijft het kunstmatig aanvoelen.
Blijft toch wel een knappe auto, vind ik, maar hybride, da’s écht wel noch vis noch vlees eigenlijk hé?
Ik kan dus nét mijn woon-werk traject van 48km afleggen op EV, als ik niet te zot doe. Gisteren had ik nog 8km over. Weliswaar vrij dicht bij de opgegeven WLPT, maar dan nog.
Qua rijden vind ik hem dik OK. Zeker niet te hard, zoals overal in de pers aangegeven wordt.
Je voelt natuurlijk op verkeersdrempels ed, dat je met een zware auto onderweg bent.
Alleen geeft het stuur zo’n beetje een raar gevoel. Als je vanuit het dode punt begint in te sturen, moet je zo precies altijd even een drempeltje over. Zal wsl iets met die lane assist te maken hebben vermoed ik. Heb al zoveel mogelijk afgezet, maar ergens blijft het kunstmatig aanvoelen.
Succes ermee! En blijf uw bevindingen schrijven
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Vandaag een langere rit kunnen doen naar Schiphol en het stuuprobleem heeft zichzelf opgelost. Ik vermoed dat mijn voorgangster de stuurkolom nog nooit verzet had waardoor hij nu een beetje stroef aanvoelde.
Volgende week gaat hij binnen voor de trekhaak en zouden ze er nog eens naar kijken.
Ook kraakt de voorophanging als je de wielen fel uitzet bij een achteruitrij maneuver. Bekend probleem blijkbaar wat ze ook gaan oplossen.
Het rare stuurgevoel bleek dus niet uit de lucht gegrepen te zijn. Auto krijgt een totaal nieuw stuurhuis. Waren al meer klachten op gekomen. Wel bizar dat mijn voorgangster daar zo 4md mee heeft rond gereden.
Ik was al bang dat ze met een kluitje in het riet gingen sturen. Niet dus.
Maar klanten die niet reclameren blijven rustig zo doorbollen, wsl.
Wel eens benieuwd op welke termijn Mazda dit realiseert. Morgen worden alle parameters uitgemeten en doorgestuurd aan Mazda.
Wordt vervolgd.
Vervangwagen. Lekkere Mazda 3 met handbak.. rijdt behoorlijk goed. Groter moet een auto eigenlijk niet zijn he.
Het rare stuurgevoel bleek dus niet uit de lucht gegrepen te zijn. Auto krijgt een totaal nieuw stuurhuis. Waren al meer klachten op gekomen. Wel bizar dat mijn voorgangster daar zo 4md mee heeft rond gereden.
Ik was al bang dat ze met een kluitje in het riet gingen sturen. Niet dus.
Maar klanten die niet reclameren blijven rustig zo doorbollen, wsl.
Wel eens benieuwd op welke termijn Mazda dit realiseert. Morgen worden alle parameters uitgemeten en doorgestuurd aan Mazda.
Wordt vervolgd.
Vervangwagen. Lekkere Mazda 3 met handbak.. rijdt behoorlijk goed. Groter moet een auto eigenlijk niet zijn he.
Leuk, daarom dient de garantie en tja, vrouwen en auto's hé
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Leuk, daarom dient de garantie en tja, vrouwen en auto's hé
Haar comment toen ik het haar even appte.. Ah ja dat stuur "hakkelde" soms wel een beetje maar niets storends lol.. zou ik dan toch een controle freak zijn??
Wel eens benieuwd wanneer het effectief gaat gebeuren want ze waren vrij vaag over de levertijd ?
Ik ben er ondertussen toch al wel achter dat dit type auto mij een size te groot en vooral te zwaar is.
De x1 vond ik op dat gebied perfect qua grootte.
Vooral bij een beetje actiever bochtenwerk voel je toch wel dat je met een heel zwaar ding op pad bent.
De bouwkwaliteit verdient trouwens verder wel een pluim. Zelfs op slechte klinker baantjes en kasseien geen rammeltje te bespeuren.
Ik ben er ondertussen toch al wel achter dat dit type auto mij een size te groot en vooral te zwaar is.
De x1 vond ik op dat gebied perfect qua grootte.
Vooral bij een beetje actiever bochtenwerk voel je toch wel dat je met een heel zwaar ding op pad bent.
De bouwkwaliteit verdient trouwens verder wel een pluim. Zelfs op slechte klinker baantjes en kasseien geen rammeltje te bespeuren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
Denk dat de grootte wel zal wennen, in het begin dacht ik ook met de Enyaq wat een hel voor te parkeren en te manoeuvreren maar een tijdje ging dat even goed als met mijn vorige wagen.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Bij het wisselen naar de winterbanden, had de bandenboer er "EV druk" ingezet. Rondom 3 bar.
Dat gaf écht een veel te hard rijgevoel wat mij betrof.
Heb ze nu op 2.6 voor en 2.7 achter gezet, wat mij ruim voldoende lijkt, en qua rijgedrag echt een wereld van verschil.
Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt voor dat stuurhuis, want zaterdag een rit van 400km gedaan, met veel snelweg, en ik voelde het echt in mijn schouder achteraf.
Je moet echt constant je twee handen aan het stuur houden, en kleine stuurcorrecties zijn bijna onmogelijk.
EV modus in de winter , inclusief koudstart, is echt wel een lachertje trouwens. Zeker met wat snelwegkm's erbij, amper 35km.
Klein detail de clip voor het ophangen van de bagageafdekking heeft het al begeven. Lijkt me vrij iel gemaakt ook.
Comment