Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes W124: 25 jaar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
-
Het is dus niet MKI, MKII en MKIII he.
Je hebt de ''oer 124'', van 85 tot 88, en dat is Mopf 0. Dan heb je Mopf I, van 88 tot 93. En dan heb je Mopf II van 93 tot het einde.
Nu, tussen Mopf I en II zijn motorkap, koplampen, achterlichten en stootranden veranderd. Mijn vraag is of de gardebous hetzelfde zijn gebleven. Ik gok van wel, maar ik wil 100% zeker zijn.
En de 300 Turbo is er pas gekomen vanaf Mopf I, en die had ook al roosters in de rechter gardebou. Alsook de 250 Turbo en de 250 atmo multikleppers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenEn nog een vraagje: zijn de achterlichten van een coupé/cabriolet anders dan van een sedan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenHet is dus niet MKI, MKII en MKIII he.
Je hebt de ''oer 124'', van 85 tot 88, en dat is Mopf 0. Dan heb je Mopf I, van 88 tot 93. En dan heb je Mopf II van 93 tot het einde.
Nu, tussen Mopf I en II zijn motorkap, koplampen, achterlichten en stootranden veranderd. Mijn vraag is of de gardebous hetzelfde zijn gebleven. Ik gok van wel, maar ik wil 100% zeker zijn.
En de 300 Turbo is er pas gekomen vanaf Mopf I, en die had ook al roosters in de rechter gardebou. Alsook de 250 Turbo en de 250 atmo multikleppers.
Waarom dat in de multiklepper ook zat weet ik niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDie hadden dat ook alleen aan de rechter kant ? volgens mij ?Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichtenzat er ook net op te letten denk het ook, wat zou de verklaring daarvoor zijn?
Is gewoon een nieuwe plaats voor aanzuiglucht van de motor. Vroeger dat die gewoon naast de radiator, maar bij de turbo's en de multiklepper diesels is dat verplaatst naar de rechter gardebou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDie roosters waren oorspronkelijk voor extra lucht aan te zuigen voor de Turbo.
Waarom dat in de multiklepper ook zat weet ik niet
Die zuigen hun lucht toch ook daar aan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenEn de 300 Turbo is er pas gekomen vanaf Mopf I, en die had ook al roosters in de rechter gardebou. Alsook de 250 Turbo en de 250 atmo multikleppers.
Zeker? Ik ben bijna zeker dat ik op Mobile al Mopf0 300TDT's ben tegengekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenModelpflege
Alweer een sexy Duits woord
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenDank u zeer!
Alweer een sexy Duits woordIhr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenZeker? Ik ben bijna zeker dat ik op Mobile al Mopf0 300TDT's ben tegengekomen.
Comment
-
VetIhr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Kans is groot dat m'n volgende auto een C124 wordt... Droom ik al lang van.
Vereisten: E220, lederen interieur, open dak, liefst manueel, minder dan 200.000km if possible.
Hard to find in de gewenste staat
Zijn er eigenlijk makkelijke manieren om het vermogen van dit blok nog wat op te drijven?
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenKans is groot dat m'n volgende auto een C124 wordt... Droom ik al lang van.
Vereisten: E220, lederen interieur, open dak, liefst manueel, minder dan 200.000km if possible.
Hard to find in de gewenste staat
Zijn er eigenlijk makkelijke manieren om het vermogen van dit blok nog wat op te drijven?
Of was dat automaat?
Comment
Comment