Mededeling

Collapse
No announcement yet.

papieren ingevoerde oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• papieren ingevoerde oldtimer

Een vriend van een kennis heeft een oldtimer ingevoerd meer dan een jaar geleden met duitse papieren. Hij heeft een douaneformulier dat blijkbaar in orde is, maar verder geen stappen ondernomen om hem in te schrijven.
    Hij gaat hem nu verkopen en ik ga één dezer eens kijken.

Maar wat moet er nu zeker bij zijn als papieren, bij de wagen ? Hij is van voor 1968 en uit Duitsland.
    En wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om hem te laten keuren ?

bedankt

Een gelijkvormigheids attest zal de auto niet hebben dan vrees ik ik dacht dat het pas sinds 1968 is ingevoerd. Hoewel ik mij kan vergissen.
    Als jij de auto invoert naar belgie (wat je officiel zult moeten doen), moet je eens nagaan of je invoerrechten moet betalen.
    op de website van de overheidsdienst vindt je de info die je verder kan helpen.
    Ik weet meer over import vanuit de States, maar dat is nogal verschillend aangezien dat geen EU land is.....

Comment

Ik heb twee oldies ingevoerd uit andere Europese landen (Italia en Nederland) en heb ook de import uit Frankrijk geregeld voor de oldie van mijn neef, en bij mij was de volgorde als volgt:
      - met aankoopfactuur en originele papieren (inschrijvingsbewijs) naar de douane
      - daar krijg je een aanvraag tot inschrijving mee
      - daarmee langs de verzekeraar gaan om een verzekering af te sluiten
      - dan naar de keuring. Als je hem met een O-plaat gaat inschrijven, moet de wagen voorzien zijn van zijn originele buitenlandse plaat, of de plaat van je dagelijks voertuig. Een handelaarsplaat kan natuurlijk ook.
      - vervolgens (O-)plaat aanvragen. Als je hem met gewone platen wil inschrijven, ga je een homologatiekeuring moeten doorlopen, kan enkel in bepaalde keuringsstations en op afspraak; vervolgens ook een invoerprocedure dacht ik (ook enkel als er een douanebeambte op de keuring aanwezig is)
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
      X