Mededeling

Collapse
No announcement yet.

porsche 912 of 911T als hobbywagen leek - niet sleutellaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    US import... Foto's komen van Autominded. Porsche kwam binnen in België voor een nieuw kleur, na alles eraf te gooien kregen ze dit te zien. Ga wat meer kosten dan spuiten.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #22
      en op het porscheforum was er destijds een verhelderend draadje van wijlen Wim (van ccr) met de titel 'los americanos'
      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
      Porsche 993 (1994)

      Comment


      • #23
        Alsof er alleen geaccidenteerde rondrijden in de VS.
        Je moet bij elke auto de zaak nakijken.

        Feit is dat een nieuwe (of jaarauto) daar ook al 30% minder kost, en dus de tweedehandse ook.

        Wat je hierboven ziet, dan merk je toch direct met een laktester. En ja, een tweedehandsauto koop je niet op het internet.

        Comment


        • #24
          Als ik een wrak wil verkopen zou ik het liever naar een ander continent verschepen dan aan mijn buurman verkopen, temeer de VS een echt 'claim' - land is waar ze voor het minste een monster-vordering stellen. Wij Europeanen zetten toch ook ons wrakken af in Afrika.

          die 30% die je vermeldt wordt uiteraard gecompenseerd met invoerrechten als je die invoert
          Last edited by saabi; 30/05/2018, 17:56.
          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
          Porsche 993 (1994)

          Comment


          • #25
            Die 30% verlies je wel als je bij een handelaar aankoopt die zelf zijn wagens vanuit Amerika haalt. Reken ook nog het transport en de homologatie. Ook zijn er evenveel roestgevallen dan hier. Ik weet niet hoe het met de andere wagens daar zit maar voor een 911 zijn er ook een aantal zaken die je eigenlijk naar Europese normen zou moeten veranderen. De meesten kennen de Amerikaanse bumpers en lichten wel. Afschuwelijk. En zo zijn er nog een aantal zaken die je er af mag halen en Europese onderdelen mag zoeken en kopen. Jaren geleden was er een overaanbod aan "goede" Amerikaanse 911 modellen. Velen hadden er eentje naar hier verscheept en zo verkocht. En hun hobby werd zo een winstgevende business en ze begonnen te handelen. En vandaag nog profiteren sommigen van dit systeem en foefelen maar verder. Maar een 911 kopen is vandaag geen investering meer. Of je moet een gelimiteerd productiemodel kunnen aankopen voor deze is uitverkocht. Genre 991 GT2RS. Geen meter mee rijden en al te koop zetten voor levering. Soms kun je nog een goede koop tweedehands doen maar meestal heb je dan een pak verborgen gebreken. Zonder uitgebreid netwerk is het dan rampzalig. Van aankoop, nodige herstellingen tot verkoop.

            En inderdaad op het porscheforum was er destijds een verhelderend draadje van wijlen Wim (van ccr) met de titel 'los americanos'. Jarenlang heb ik dit forum gelezen en ik kende Wim zelfs persoonlijk. Op het laatste zelfs nog naar zijn 348 gaan kijken om te kopen. Iemand die kennis van zaken had en meestal het juist had. Maar door een selecte club yuppies op het forum steeds werd afgebroken. Tot hij overleed. Toen was hij bij iedereen de beste man. Dat forum is van goed naar barslecht gegaan, mede door de vele vetes tussen forumleden die zelfs tot rechtszaken hebben geleid.

            Comment


            • #26
              Publisher je vertelt waarheden, over aankoop US P en over het Porscheforum. Amen.
              RIP Wim, ik had ook een goed contact met hem.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • #27
                Dank voor jullie leerrijke antwoorden en adviezen iedereen! Ik onthoud vooral hieruit dat een Europese wagen 'beter' is als de Amerikaanse versies dus dat ik meer naar deze moet uitkijken en sowieso met aantoonbare historiek / facturen en dergelijke van de laatste jaren. Dat was sowieso al een absolute criteria ... Gisteren ben ik naar een 911T van 1973 gaan zien maar deze had veel imperfecties (niet origineel kleur, onderkant slordig gedaan, slecht aansluitbare deuren, etc etc) dus die wordt het niet. We zijn ook een ritje mee gaan doen en het is nu de 4-5 de keer dat ik met deze modellen rondrij maar ik stel me meer en meer de vraag of ik hiermee wel zoveel zal rijden gezien het beperkt confort / lawaai etc... Het model vind ik echt wel prachtig (de F-types) en heeft nog steeds de voorkeur. Gezien ik in Brussel woon en me meermaals per week zowat overal in het land verplaats (zowel voor privé als voor het werk) zal hier toch ook regelmatig eens wat snelweg mee gereden wordt (bijv naar de kust, eens naar antwerpen, etc etc)... Daarmee begin ik meer en meer te neigen naar een model, liefst Targa, van de jaren 80 met de 3.2 motor die me door velen wordt aangeraden als de sterkere motor tegenover de SC versies. Het basiscomfort is hier toch al wat hoger dan die van één decennia vroeger en dus misschien toch meer inzetbaar voor langere ritten. Straks ga ik deze gaan zien en testen: https://www.autoscout24.be/fr/offres...de-vm-contact&
                Ik vind persoonlijk 50K ook veel geld voor deze modellen, zou graag onderhandelen naar richting de 40 voor zoiets ... Het is me niet zozeer om de waardevermeerdering te doen, absoluut niet zelfs, echter wil ik er ook liefst zo weinig mogelijk geld op verliezen en liefst behouden als ik het over x jaar terug zou verkopen. Denken jullie dat deze prijzen weer serieus gaan zakken in de toekomst?

                Comment


                • #28
                  En maandag heb ik afspraak om deze te gaan zien:

                  https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...b17?cldtidx=11 - lijkt me een proper exemplaar

                  Comment


                  • #29
                    Je bent goed bezig Nicooo, overwogen keuzes maken
                    De kans bestaat zeker dat de OT Porsche bubble barst.
                    Je hebt groot gelijk mbt tot comfort. Een vriend moest zijn jaren 70 P van de hand doen, gebrek aan comfort en zijn dochter die occasioneel meereed zag het niet meer zitten mbt geluid achteraan.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #30
                      Ik merk steeds dat niet-eigenaren spreken van het barsten van de bubbel en de eigenaren van het niet bestaan van een bubbel. de waarheid zal in het midden liggen. De wrakken die veel te hoog geprijsd staan zullen uiteraard moeilijk verkocht geraken en dalen in prijs. De goede exemplaren (een minderheid) zal waarde behouden en misschien nog toenemen. En dit geldt voor de meeste merken. maar vooral, een oude Porsche moet rijden en genot brengen aan de bestuurder, niets meer en niets min

                      Ik heb er één en die gaat, wat mij betreft, nooit weg.....slechte belegging dus, maar o zoveel meer genot dan een moderne sportwagen imo
                      saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                      saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                      saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                      saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                      saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                      renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                      Porsche 993 (1994)

                      Comment


                      • #31
                        Haha saabi groot gelijk, ik heb hetzelfde met mijn ///Ms, rotinvestering
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #32
                          Gisteren die blauwe uitvoering gaan zien en die is me wel bevallen. Het verhaal lijkt te kloppen, de verkoper ook, aantoonbare facturen van de laatste 15 jaar. Ik heb er een testrit mee gedaan en behalve dat hij lichtjes naar rechts trok had ik geen opmerkingen. Heel leuk om te rijden! Ik ga nu komende dinsdag terug met een professionele Porsche expert die de auto minutieus zal inspecteren, op de brug zetten, rijden en dergelijke en een diagnose van zal maken. Indien positief, zal ik hoogstwaarschijnlijk een bod doen.

                          Comment


                          • #33
                            Als je toch nog twijfelt over een 993:

                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

                            Comment


                            • #34
                              Persoonlijk was ik erg ontgoocheld toen ik bij Porsche Rescue in Kontich aankwam. Ik had een afspraak gemaakt om de 914 van mijn buurman te laten nakijken die al héél lang stilstond (10 jaar stilstand, remmen die vastzaten, verduurde banden,...). Het eerste wat die idioten gedaan hebben is die auto afgetrapt... Ook absurde bedragen voor herstellingen....Ik ben helemaal geen Porsche kenner maar ik had absoluut geen match met die mannen.

                              Een kameraad van me bezit Carrosserie Nijsmans in Deurne. Zij zijn Porsche specialist en restaureren ze van A tot 2. Ik zou eerder eens met die mannen gaan praten. Ze hebben steeds Porsches in stock (nieuw & oudere modellen) en kopen ze ook op bestelling.
                              Last edited by BEEMER; 04/06/2018, 21:57.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                En maandag heb ik afspraak om deze te gaan zien:

                                https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...b17?cldtidx=11 - lijkt me een proper exemplaar
                                Ik lees dat je de wagen ook af en toe voor gewoon werkverkeer gaat gebruiken en het comfort ook belangrijk is? Wel 47500 euro voor een oude 911? En de blauwe voor 49000 euro? Voor minder dan 35000 euro vindt je al een hele propere 996 (4S). Ik zou wel weten wat te kiezen. Ok dan betaal je jaarlijks een kleine 2000 euro aan VB. Je spaart wel een pak centen bij aankoop uit en je hebt een veel modernere technologie. En dag en nacht verschil om mee te rijden. En ik denk niet dan een 996 nu nog veel in waarde gaat zakken, integendeel. Vandaag is meer dan 40000 euro uitgaven voor een 911 - 964 - 993 - 996 geld wegsmijten. Die gaan allemaal nog in waarde zakken.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  Een kameraad van me bezit Carrosserie Nijsmans in Deurne. Zij zijn Porsche specialist en restaureren ze van A tot 2. Ik zou eerder eens met die mannen gaan praten. Ze hebben steeds Porsches in stock (nieuw & oudere modellen) en kopen ze ook op bestelling.
                                  Prijzen zijn wel van de pot gerukt. Maar mocht je een adres moeten hebben waar ze wagens perfect compleet restaureren -mechanisch en carrosserie- en niet te duur zijn dan stuur je maar een PM.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                    Ik lees dat je de wagen ook af en toe voor gewoon werkverkeer gaat gebruiken en het comfort ook belangrijk is? Wel 47500 euro voor een oude 911? En de blauwe voor 49000 euro? Voor minder dan 35000 euro vindt je al een hele propere 996 (4S). Ik zou wel weten wat te kiezen. Ok dan betaal je jaarlijks een kleine 2000 euro aan VB. Je spaart wel een pak centen bij aankoop uit en je hebt een veel modernere technologie. En dag en nacht verschil om mee te rijden. En ik denk niet dan een 996 nu nog veel in waarde gaat zakken, integendeel. Vandaag is meer dan 40000 euro uitgaven voor een 911 - 964 - 993 - 996 geld wegsmijten. Die gaan allemaal nog in waarde zakken.
                                    Gezien de aantallen van de 996 die geproduceerd zijn denk ik dat dit type eerder een normale waarde-evolutie zal kennen. Bovendien bleek de moderne technologie niet feilloos en ging de kwaliteit(sindruk) van bijvoorbeeld het interieur erop achteruit. Afhankelijk van wat je gewend bent natuurlijk lijkt iedere 911 vanaf 87 (g50) mij perfect dagelijks bruikbaar
                                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                    Porsche 993 (1994)

                                    Comment


                                    • #38
                                      G50 is dan inderdaad wel een must. Maar ik vind persoonlijk de prijzen belachelijk. Teveel mensen verkopen met de bedoeling om snel geld te verdienen. Zelf zou ik nooit zoveel geld voor een oudere 911 geven. Wetende dat die ooit tweedehands voor minder dan 500.000 BEF (12500 euro) werden verkocht. Ik ben van mening dat de 996 juist dezelfde richting als de 964 op gaat. Niemand wou destijds een 964 hebben en al zeker geen carrera 4. Ze gaven ze bijna weg. En vandaag? Die zitten aan het maximum en enkel omdat er teveel speculanten mee bezig zijn.

                                      Maar het is aan de topicstarter om te kiezen. Eerst met zijn hart en daarna met zijn verstand. Belangrijk is om je vooral te laten adviseren en nooit bij een eerste afspraak gaan kopen. Minstens driemaal gaan kijken, ermee gaan rijden en heel goed nadenken. En er een termijn van toch een week of iets langer laten over gaan.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                        Tommie1 : ik was zeker niet van plan om er zelf aan te sleutelen er wordt uiteraard budget aan de kant gehouden om onvoorziene kosten op te vangen en herstellingen te laten doen bij experts... : inderdaad, dat ben ik ook van plan, al dan niet bij een officieel Porsche centrum...

                                        Denken jullie dat een 911T / 912 (dus tot begin jaren 70) veel meer onderhoud vergt en minder betrouwbaar is dan een 911 van de jaren 80? Ik denk dan specifiek aan de 3.2 motor... Ik vermoed dat deze laatste meer bruikbaar is en iets meer comfort biedt voor eens een langere rit bijv. via de snelweg maar is wel minder mooi dan de F types... Ik ben vanmorgen deze gaan zien:

                                        http://www.bavariamotors.be/nl/wagen...arga-g50/specs maar vind de prijs aan de zeer hoge kant. Alsook ben ik in contact voor deze:

                                        Hier vind je een tweedehands Porsche 911 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

                                        onderhoud niet te onderschatten tenzij je weinig km doet

                                        en zoals hierboven vermeld : geen comfort, geen airco, geluid, ...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          US import... Foto's komen van Autominded. Porsche kwam binnen in België voor een nieuw kleur, na alles eraf te gooien kregen ze dit te zien. Ga wat meer kosten dan spuiten.

                                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                          heel vaak het geval met US-wagens omdat ze geen plaatslagers hebben en dus kilo's bondo gebruiken :-(
                                          ik had dus duidelijk geluk met die van mij, met iets minder dan 1 kg bondo ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X