Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Al denk ik spijtig genoeg dat dit inderdaad NOOIT zal uitgebracht worden... we hebben al meer veelbelovende dingen gezien van de Fiat-groep waar uiteindelijk niks mee gedaan wordt (denk maar aan die Lancia Fulvia van enkele jaren geleden)
Hopelijk ben ik totaal mis met deze veronderstelling
Heel erg knap, ook stoerder (en mannelijker) dan de 500 (die ik ook heel erg kan smaken). Fiat weet wel hoe het een retromodel moet uitbrengen, de zijkant doet me wel wat denken aan een ford fiesta van vroeger. Maar het is zeker stoer charmant karretje, ik zou er mezelf in zien rijden.
Faaaaak, Dan wordt ik ook Fiat koper denk ik
Vorige week nog werd er een remake gepresenteerd van de Oer Panda, nu dit!!!! Ik vind hem echt geslaagd, maar zou het liever zien als een low budget karretje ipv stijlicoon....
Heel erg knap, ook stoerder (en mannelijker) dan de 500 (die ik ook heel erg kan smaken). Fiat weet wel hoe het een retromodel moet uitbrengen, de zijkant doet me wel wat denken aan een ford fiesta van vroeger. Maar het is zeker stoer charmant karretje, ik zou er mezelf in zien rijden.
Toch vreemd hoe de vermeende superioriteit van Duitse (Golf) of als Duits gepercipieerde (Fiesta) auto's ertoe leidt dat een remake van een Fiat (de 127) die ouder is dan beide hele of halve Duitse auto's wordt beschouwd als een imitatie van Duitse voorbeelden.
De Fiat 127 is op de markt gekomen in het voorjaar van 1971, de Golf I in 1974 en de Ford Fiesta in 1976. Aanvankelijk was de 127 een tweedeurs, met een klein kofferklepje, maar reeds in 1972, dus nog voor de marktintroductie van de Golf kwam een driedeursversie, met grote achterklep uit.
De designer van de Golf I, Giugiaro, heeft ongetwijfeld inspiratie gezocht bij het toen baanbrekende design van zijn Turijnse stadsgenoten van Fiat. De Golf I was wel een (half) maatje groter dan de 127.
De Ford Fiesta I van zijn kant was door Ford expliciet bedoeld als een rechtstreekse reactie op de Fiat 127, en was er qua vormentaal dan ook heel duidelijk door geïnspireerd.
De Fiat 127 is op de markt gekomen in het voorjaar van 1971, de Golf I in 1974 en de Ford Fiesta in 1976. Aanvankelijk was de 127 een tweedeurs, met een klein kofferklepje, maar reeds in 1972, dus nog voor de marktintroductie van de Golf kwam een driedeursversie, met grote achterklep uit.
De designer van de Golf I, Giugiaro, heeft ongetwijfeld inspiratie gezocht bij het toen baanbrekende design van zijn Turijnse stadsgenoten van Fiat. De Golf I was wel een (half) maatje groter dan de 127.
Zeker een mooi ding. Al is het natuurlijk gewoon het retro-gevoel dat speelt.
Ik vind het wel weer grappig als ik bovenstaande reacties lees. Iedereen wil hem weer hebben , zij het in Abarth of niet. Maar als het er op aankomt én de wagen komt er echt, is er geen hond die hem koopt.
Hoeveel Punto Abarths zien jullie in het straatbeeld? Terwijl iedereen er zo lovend over is (ook ik vind hem best OK) koopt niemand die.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Idd zever, liever met dit rond rijden dan mijn huidige corsa D.
En het is niet dat iedereen enthousiast is over de (mogelijke) komst van een auto hem ook gaat kopen. Van een Punto Abarth weet je op voorhand dat je die niet enorm veel gaat tegenkomen... .
Denk dat de Fiat-groep een nieuw model dat op veel enthousiasme kan rekenen op dit moment ook wel kan gebruiken?
Zeker een mooi ding. Al is het natuurlijk gewoon het retro-gevoel dat speelt.
Ik vind het wel weer grappig als ik bovenstaande reacties lees. Iedereen wil hem weer hebben , zij het in Abarth of niet. Maar als het er op aankomt én de wagen komt er echt, is er geen hond die hem koopt.
Hoeveel Punto Abarths zien jullie in het straatbeeld? Terwijl iedereen er zo lovend over is (ook ik vind hem best OK) koopt niemand die.
De 500 verkoopt toch heel goed en daar was iedereen ook erg positief over toen hij uitkwam... En de 500 Abarth zie ik toch ook regelmatig rondrijden hier.
Comment