Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen I.D. Vizzion Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen I.D. Vizzion Concept

    VOLKSWAGEN I.D. VIZZION IS LOS

    STUURLOOS AUTONOOM

    Volkswagen heeft tijdens de Volkswagen Night aan de vooravond van de Autosalon van Genève het doek getrokken van de I.D. Vizzion. Wij hebben alle details.

    De I.D. Vizzion is de vierde concept-car die Volkswagen onder zijn toekomstige I.D.-familie schaart. De I.D., I.D. Buzz en I.D. Crozz gingen hem al voor en waar die auto's de vorm aannamen van respectievelijk een hatchback, een busje en een SUV is deze I.D. Vizzion een forse sedan.


    De Baladi Orange gespoten I.D. Vizzion staat op 24-inch lichtmetalen wielen en meet 5,16 meter in de lengte, is 1,95 meter breed en 1,5 meter hoog. Tussen de voor- en achteras bevindt zich een afstand van 3,1 meter. De achterportieren slaan 'andersom' open en een B-stijl ontbreekt. De bagageruimte is 565 liter groot.

    Net als zijn andere I.D.-broertjes uitgerust met een elektrische aandrijflijn. In de vierwielaangedreven I.D. Vizzion is die uit twee elektromotoren bestaande hardware 306 pk sterk en de elektrische levenslust wordt geput uit een 111 kWh groot accupakket dat in de bodem is verwerkt. Op een acculading moet het studiemodel 665 kilometer kunnen afleggen. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h moet in 6,3 tellen af te leggen zijn.

    Geen toekomstvisie of I.D.-studiemodel zonder autonome functies en zodoende is ook de I.D. Vizzion in staat op geheel zelfstandig, zelfs op het hoogste niveau 5, door het verkeer te gaan. Bij 'autonomie niveau 5' hoef je als inzittende onder geen enkele omstandigheid het stuur ter hand te nemen. Dat is natuurlijk ook de reden dat een stuur zelfs niet aanwezig is deze concept-car. Het gehele interieur oogt vrij kaal, daar zaken als klimaatregeling en infotainment met stemcommando's en handgebaren zijn te bedienen. Daar blijft het niet bij. Ook via hologrammen die middels Microsofts HoloLens worden weergegeven is de auto te bedienen.

    Het ontbreken van een reguliere stuurinrichting maakt het volgens Volkswagen mogelijk het concept van een interieur min of meer opnieuw uit te vinden. Wel zegt het merk dat de wijze waarop interactie met de auto via 'augmented reality' plaatsvindt, een voorproefje is van een auto 'van het jaar 2030'. Nog even geduld dus, al kunnen we ons voorstellen dat gadgetliefhebbers de tijd snel zien verstrijken. De I.D. Vizzion is namelijk uitgerust met een virtuele assistent, een soort digitale gastvrouw/-heer die zelfs empathie kent. Het systeem leert ook nog eens van de inzittenden. Wel laat Volkswagen doorschemeren dat dit studiemodel meer is dan een verre vooruitblik. Zo moet de mate van autonomie in deze auto in 2025 al verkrijgbaar zijn en is ook het lijnenspel van de auto meer dan slechts een verre toekomstvisie.

    IQ Light

    We zien een forse, relatief lage sedan met een verlicht Volkswagen-beeldmerk op de neus. Als een van de eigenaren nabij de auto wordt gedetecteerd, licht een impuls de flank van de auto wit op. Deze verlichting is interactief en dat houdt in dit geval in dat de auto er mee kan communiceren. De koplampen zijn HD Matrix-exemplaren, units met 8.000 lichtpixels. Volgens Volkswagen kunnen deze units gebruikt worden om symbolen op de weg te projecteren, denk aan een zebrapad om aan te geven dat voetgangers kunnen oversteken. Volkswagen gaat dergelijke techniek in de toekomst onderbrengen onder de naam IQ Light. De complete achterruit doet overigens dienst als derde remlicht, de gehele ruit is namelijk niets minder dan een enorm OLED-scherm. Hoe harder je remt, hoe verder de achteruit vanuit de onderkant 'vol loopt' met rood licht.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Om zo'n ding zonder stuur legaal te maken, gaan ze toch eerst de wetgeving moeten laten aanpassen. Langs de andere kant: 't is VAG, die weten als geen ander hoe ze moeten prutsen met de wet.

          Ziet er verder niet verkeerd uit, maar ik heb er een heel hoog "me too"-gevoel bij. Als in: hey kijk eens allemaal, we hebben ook zitten nadenken over autonoom rijden. Maar als er geen stuur of dashboard meer is, is deze vormfactor dan waar je mee naar buiten wilt komen? Lijkt me een accuut gebrek aan inspiratie.

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Deze Space Vizzion Concept hier ook maar bijzetten.

              BIJNA PRODUCTIERIJP!

              DÍT IS DE VOLKSWAGEN ID. SPACE VIZZION!

              Volkswagen pompt er in hoog tempo studiemodellen uit die als voorbode dienen van toekomstige ID-modellen. De Los Angeles Auto Show is vandaag het podium waarop het merk de ID. Space Vizzion aan de wereld voorstelt.

              De Volkswagen ID.3 die volgend jaar op de markt komt geldt als eerste productiemodel dat onder VW's ID.-label valt. Deze noemer is bedacht om alle volledig nieuwe elektrische modellen - minus de e-Up - van het merk onder te scharen. De ID.3 krijgt volgend jaar gezelschap van de productieversie van cross-over ID. Crozz en in 2021 moet onder meer de grotere hoogpotige ID. Roomzz aan de line-up worden toegevoegd, maar er staat meer te gebeuren. In hetzelfde jaar lanceert Volkswagen in Europa én in de Verenigde Staten namelijk de productieversie van deze ID. Space Vizzion.

              Deze ID. Space Vizzion is wat Volkswagen een combinatie noemt van een GT en een SUV. Een lage en meer gestrekte SUV dus, een concept dat wij liever gewoon omschrijven als een stationwagen. Hoewel de auto het 'Vizzion'-deel van zijn naam deelt met de ID. Vizzion Concept waarvan de productieversie in 2022 op de markt komt, heeft deze ID. Space Vizzion wat design betreft weinig met die van strakkere lijnen voorzien showauto te maken. De stationachtige koets van deze ID. Space Vizzion omhult net als bij overige ID.-toekomstvisies het modulaire MEB-platform. De auto zelf is 4,96 meter lang en daarmee zo'n 20 centimeter korter dan die van de meer sedanachtige ID. Vizzion. De wielbasis bedraagt een indrukwekkende 2,97 meter. Volkswagen laat al weten dat de productieversie leverbaar komt als vier- én als vijfzitter. De bagageruimte 586 liter. Gezien de lengte van de auto, de EV is 28 centimeter langer dan een Passat Variant die 650 liter opslokt, niet overmatig.

              Meer keuzemogelijkheden hebben betrekking op de aandrijflijn. Volgens Volkswagen is de auto dankzij een 279 pk en 550 Nm sterke elektromotor die op de achteras is geplaatst, in de basis een achterwielaandrijver. Hoger in de pikorde komt een krachtigere sterke versie te staan die dankzij een extra 102 pk sterke elektromotor op de vooras over een systeemvermogen van 340 pk beschikt. Die sterkste versie sprint in 5,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid is begrensd op 175 km/h. Wie dat soort waarden niet probeert te halen, moet uit het accupakket met een capaciteit van 77 kWh (82 kWh bruto) 590 WLTP-kilometers kunnen persen.

              Het interieur van de ID. Space Vizzion oogt net als het exterieur vrij productierijp. Centraal op het dashboard staat een horizontaal geörienteerd 15,6-inch groot touchscreen dat bij het infotainmentsysteem hoort. Achter het stuur nemen we een klein digitaal instrumentarium waar waarop alleen de belangrijkste informatie wordt weergegeven. Overige zaken worden middels een head-updisplay dat gebruikmaakt van 'augmented reality' aan de bestuurder overgebracht. Het semi-ronde stuurwiel is voorzien van aanraakgevoelige knoppen. Opvallend detail: met de rechter stengel aan de stuurkolom laat de auto zich in D, B, R en N zetten. De linker stengel wordt gebruikt om de ruitenwissers mee te bedienen. Bij de ID.3 worden de wissers gewoon met het rechter exemplaar bediend en bedien je de transmissie met een knop naast het instrumentarium.

              Geen concept-car zonder een verzameling digitaal speelgoed en opvallende tierelantijnen. Het front van de ID. Space Vizzion heeft een bumper vol opvallend gevormde gaten. Door die openingen schijnt verlichting waarmee de auto kan communiceren met de buitenwereld. Zaken als het Volkswagen-logo en diverse sierdelen zijn verlicht. In de zijkanten van de matrixkoplampen is de led-dagrijverlichting ondergebracht, al brandt de ledverlichting op de hoeken van de bumper eveneens. Ook zijn de richtingaanwijzers ondergebracht in deze ledgaten in de bumper. De verzonken handgrepen, die uitschuiven als de bestuurder in de buurt komt, zijn eveneens verlicht. Het interieur van de showauto is voornamelijk opgebouwd uit duurzame materialen, waaronder het AppleSkin, kunstleer dat Volkswagen omschrijft als 'vegan leer'. Jawel. Ook lekker alternatief: in de bagageruimte hangen twee elektrische longboards.

              2021 is het jaar waarin deze ID. Space Vizzion op de markt komt. In 2022 komen onder meer nog de ID. Buzz en de bestelversie daarvan, de ID. Buzz Cargo. Ook de reeds genoemde ID. Vizzion gaat dat jaar in productie.

              Bron: Autoweek

























              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                als ze daar dezelfde problemen zoals Tesla gaan krijgen dat uiteindelijk na 4 jaar enkele chips ervoor zorgen dat het scherm niet meer aangaat of de software sloom wordt hebben de eigenaars wel een probleem. Ook al is de garantie voor mij dus enkel een win-win voor de fabrikant
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Ook al is de garantie voor mij dus enkel een win-win voor de fabrikant
                  Wat bedoel je daar mee?
                  Om over een win-win situatie te kunnen spreken zijn er toch 2 partijen nodig die er voordeel uit halen?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                    Wat bedoel je daar mee?
                    Om over een win-win situatie te kunnen spreken zijn er toch 2 partijen nodig die er voordeel uit halen?
                    Gebruikers melden dat de emmc-chips in oudere Tesla-modellen verslijten, waardoor de auto defect raakt. Deze chip zit gesoldeerd op de boordcomputer van Tesla-auto's. Er worden te snel logbestanden naar de ssd geschreven, waardoor deze kapot zou gaan.


                    en met win-win bedoelde ik eerder dat ze 2 keer geld krijgen. 1x bij aankoop, 1x na garantie omdat ze weten dat die dingen foutloos gaan.
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                      Gebruikers melden dat de emmc-chips in oudere Tesla-modellen verslijten, waardoor de auto defect raakt. Deze chip zit gesoldeerd op de boordcomputer van Tesla-auto's. Er worden te snel logbestanden naar de ssd geschreven, waardoor deze kapot zou gaan.


                      en met win-win bedoelde ik eerder dat ze 2 keer geld krijgen. 1x bij aankoop, 1x na garantie omdat ze weten dat die dingen foutloos gaan.
                      Als het na garantie foutloos blijft gaan, hoe verdienen ze er dan 2 keer aan?

                      Comment


                      • #12
                        Eindelijk een EV break!
                        En nog de elegantste VW in 10 jaar.
                        Maar ja, leveringen in 2022 lees ik, dat wordt warschijnlijk de First Edition tegen het einde van 2022, dus gewone pas midden 2023. Geduld is een schone deugd.

                        Comment


                        • #13
                          weer dat rap rap van ver erin gesmeten scherm,bah
                          postitief,je krijgt er twee'rolschaatsen' bij voor het geval de chips dienst weigeren,

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Eindelijk een EV break!
                            En nog de elegantste VW in 10 jaar.
                            Maar ja, leveringen in 2022 lees ik, dat wordt warschijnlijk de First Edition tegen het einde van 2022, dus gewone pas midden 2023. Geduld is een schone deugd.
                            ik vraag me enkel af hoe dat zit als je een caravan ofzo wil trekken?
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

                              ik vraag me enkel af hoe dat zit als je een caravan ofzo wil trekken?
                              Gaat afhangen of VW trekhaak gaat leveren. Tesla 3 kan met trekhaak, maar slechts to 750kg dacht ik. X mag meer trekken dacht ik.
                              Op zich zou een EV meer kunnen trekken dan veel ICE auto's want met eigen gewicht en veel meer koppel.

                              Comment


                              • #16
                                edit.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Leuk, een EV die ik echt wel zag zitten: naar het schijnt geannuleerd onder druk van de Duitse dealers:


                                  Anders dan topman Herbert Diess had gepland, komt er ook geen elektrische opvolger van de Passat. Een dergelijke auto was in conceptvorm al klaar: de ID.Vizzion. Diess had de elektrische opvolger van de Passat in 2023 in productie willen nemen, maar Duitse dealers zijn dwars voor dat voornemen gaan liggen: zij vrezen dat het model te duur wordt. In Nederland kost de simpelste Passat 41 mille; een prijs waarvoor je niet eens een royaal aangeklede ID.3 krijgt. De productieversie van de ID.Vizzion zou dus meer vermoedelijk 50 à 55 mille gaan kosten en dat zou het verlies van veel zakelijke klanten betekenen, zo vrezen Duitse dealers.

                                  Comment


                                  • #18
                                    AMBITIEUZE DOELSTELLING

                                    VOLKSWAGEN: 'ELEKTRISCHE SEDAN KRIJGT ACTIERADIUS VAN 700 KM'

                                    Volkswagen mikt voor zijn elektrische sedan, die naar verwachting tussen 2022 en 2023 op de markt verschijnt, op een actieradius van 700 kilometer. Dat zeggen ingenieurs van het merk tegen Automotive News Europe. Dat cijfer ligt hoger dan de verwachte actieradius die Volkswagen in 2018 opgaf bij de onthulling van voorbode ID Vizzion.

                                    Dat Volkswagen aan een elektrische sedan werkt, is geen geheim. De in 2018 onthulde ID Vizzion vormt een aardige voorbode daarop. Toen zei Volkswagen dat dankzij het accupakket van 111 kWh een actieradius van 665 kilometer mogelijk moest zijn. Dat doel is nu volgens berichten van Automotive News verhoogd naar 700 kilometer. Momenteel heeft de auto intern de aanduiding 'Aero-B' gekregen, wat erop duidt dat aerodynamica een belangrijke speerpunt is. De definitieve naam van de sedan is nog in nevelen gehuld, net als de specificaties. Qua vermogen wordt er gesproken over circa 400 pk voor de sterkste variant. Het ligt voor de hand dat Volkswagen de sedan op een verlengde versie van het MEB-platform zet.

                                    Op termijn is het naar verluidt de bedoeling dat de 'Aero-B' de Passat en de Arteon in Europa vervangt. Dat betekent dus dat de auto hoogstwaarschijnlijk in de middenklasse gepositioneerd gaat worden. Een andere EV waarvoor een actieradius van 700 kilometer wordt beloofd, is de Mercedes-Benz EQS, die vanaf volgend jaar als elektrische rangetopper van Das Haus op de markt komt. Die auto staat echter wel een paar treden hoger op de ladder dan de 'Aero-B'. Tesla stelt dat z'n nieuwe Model S 'Plaid' nog een stap verder gaat en stelt kopers 'meer dan 840 km' in het vooruitzicht.

                                    Bron: Autoweek


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik denk dat VW met ID.4 al een eerste voltreffer gaat scoren, en eerlijk gezegd, indien dit over 4 jaar beschikbaar is, zou zo'n wagen me echt wel kunnen charmeren. Vergeet het broodje aap verhaal van autointernationaal, Diess is nog altijd CEO van de VW groep, Ralf Brandstätter heeft hem alleen vervangen als CEO van het merk VW.
                                      BMW 420dA : >>>

                                      Comment


                                      • #20
                                        Met al die ID modellen die VW introduceert, wordt het tijd dat ik m’n nickname hier als merknaam ga registreren

                                        Comment

                                        Working...
                                        X