Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lynk & Co 03 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lynk & Co 03 (2019)

LYNK & CO 03 BETER IN BEELD

BIJNA PRODUCTIEKLAAR?

Het lijkt er op dat de sedan van het Chinese Lynk & Co zo goed als klaar is. Het vergt een oplettend oog, maar we zien meer details bij deze ingepakte 03.

Wie bijvoorbeeld naar de neus van de auto kijkt, ziet dat de halogeenkoplampen van het eerder gespotte exemplaar plaatsmaken voor twee keer een paar ledstrips. De lamppartij onder de hooggeplaatste lichtunits zien er ook productieklaar uit. Ook de voorbumper, die onderin aan de zijkanten naar boven oploopt, heeft meer vorm gekregen in vergelijking met de vorige spionagebeelden. Nemen we de achterkant voor ons, dan zijn ook daar de lampen en de bumper op de tekentafel beland. Alles duidt erop dat de Lynk & Co 03 in de startblokken staat om de Europese markt de veroveren.

In april vorig jaar liet Lynk & Co de 03 in conceptvorm zien. Het nieuwe Chinese merk, dat onder Geely valt, deelt veel techniek met zusterbedrijf Volvo. De 03 kan dan ook rekenen op de techniek die de nieuwe 40-serie van Volvo ook gebruikt. Naast de 03 presenteerde Lynk & Co eerder een cross-over met de toepasselijke naam 01. Ook staat er een hatchback op de agenda die de naam 02 draagt. Het duurt naar verluidt nog een jaar voor we de auto's via internet - reguliere dealers kent het merk namelijk niet- kunnen bestellen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Vooraan ziet ik iets van een VW Jetta en achteraan A6.

Comment

De concept,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

LYNK & CO TOONT 03 CYAN CONCEPT

Lynk & Co heeft een nieuwe concept-car op basis van de 03 gepresenteerd. Het gaat in feite om de straatversie van de in oktober vorig jaar gepresenteerde 03 Cyan Racing Concept.

Medio oktober 2018 liet Lynk & Co, een zustermerk van Volvo dat net als dat bedrijf onder de vleugels van het Chinese Geely valt, de 03 Cyan Racing Concept zien. Dat studiemodel fungeerde als voorbode op een puur voor de circuits bestemde variant van de 03. Van die circuitracer toont Lynk & Co vandaag potentiële straatversie: de 03 Cyan Concept.

De 03 Cyan Concept heeft een geblazen 2,0-liter viercilinder onder de kap. Die machine wekt 528 pk en 504 Nm op. Die krachtcentrale is gekoppeld aan een sequentiële zesbak. Daarmee schiet de voorwielaandrijver zich in 4,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. In tien seconden staat een snelheid van 200 km/h op de klok. De topsnelheid ligt op een heftige 310 km/h. De raceversie gaat in april deelnemen aan het WCTR-seizoen dat die maand van start gaat. Lynk & Co hint overigens naar de komst van een mogelijke productievariant. Afwachten dus.

Comment

Langs de ene kant wil Volvo auto's gaan bouwen die nog max 180 km/h kunnen en langs de andere kant stellen ze dit voor
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            De concept,

Ziet er goed uit voor van Chinese makelij te zijn. Dat is het merk die een partnership met Volvo hebben ?
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

Ziet er goed uit voor van Chinese makelij te zijn. Dat is het merk die een partnership met Volvo hebben ?
              Yep! Zouden zelfs in Gent komen produceren maar dat blijkt nu ook weer niet door te gaan. Ik geloof niet echt in het merk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Yep! Zouden zelfs in Gent komen produceren maar dat blijkt nu ook weer niet door te gaan. Ik geloof niet echt in het merk.
                De XC40 al in Gent gezien, in de buurt van de fabriek. Ook al in de showroom bij Automobilia gezien. Mooie wagen!

Comment

Mooie auto maar verkeerd concept. 500 pk dat in 4,4 optrekt dat gaat voor geen meter rijden op de voorwielen. Zet daar 4x4 of achterwielaandrijving op en dan heb je met dezelfde mechaniek heel andere auto. Volvo’s zijn mooie autos maar zijn niet geinteresseerd in rijplezier of wegligging. Nu daar is op zich helemaal niets mis mee en ook een terechte keuze. Enerzijds willen ze een graantje meepikken van de sportieve markt maar anderzijds is hun concept een en al comfort en veiligheid. Vandaar de spagaat 180km beperking en 500 plus pk concepts... volvo heeft duidelijk zijn plaats in het huidig autolandschap maar het zal nooit iets voorstellen als sportieve wagen. Deze concept is dan ook niets meer dan een marketing stunt volgens mij of het wordt een complete flop als ze dit echt zouden uitbrengen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

tis marketingsgewijs wel mooi om zien dat de 2 artikels zelfde dag in de pers verschijnen
                    volvo rijdt 180 maar link en co zijn chassis kan 310

Comment

Waar haal jij die 500 pk vandaan

Comment

In’t artikel he speedy, 528pk 504 nm, anders haal je ook geen 310

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                        X