Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cupra Formentor Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cupra Formentor Concept

Cupra staat op eigen benen, maar écht eigen modellen hebben we van het nu op papier los van Seat staande merk nog niet gezien. Daar moet op termijn verandering in komen en het is dit nieuwe studiemodel dat een vrij productierijpe glimp biedt in de toekomst.

De showauto, waarmee Cupra zijn eerste verjaardag zegt te vieren, draagt naam Formentor. De concept-car heeft de vorm aangenomen van een cross-over van het formaat Nissan Qashqai, al is lijkt de koets duidelijk sportiever gelijnd dan die van conventionele SUV's in het C-segment. Vier uitlaatpijpen, gewelfde wielkasten: het zit er allemaal op, al is natuurlijk maar de vraag of al deze elementen het productiestadium gaan halen. Natuurlijk draagt ook dit studiemodel als kind van zijn tijd een tussen de achterlichten geplaatste lichtbalk. De neus doet enigszins denken aan die van de Tarraco. Kijk niet gek op als een aantal designelementen, zowel van het- in als van het exterieur, ook terugkeren op de dit jaar te onthullen nieuwe generatie Leon.

De Formentor is een plug-in hybride, maar over de aandrijflijn laat Cupra nog niet veel los. Wel weten we dat een benzinemotor samenwerkt met een elektromotor en dat het gecombineerde vermogen van zo'n 245 pk via een automatische transmissie met dubbele koppeling over de wielen wordt verdeeld. Volgens Cupra moet de plug-in zo'n 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.

Cupra zegt te verwachten dat zijn verkopen de komende drie tot vijf jaar te verdubbelen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

2021 Cupra Formentor Coupe SUV Spied, Might Get Audi’s Five-Pot Turbo

Comment

Dit met de RS3 blok en een redelijk prijs -> yes please!

Comment

He’s Coming: Cupra Formentor With RS-3 Five-Cylinder Spotted On The Ring.

There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

vroeger kon je een auto tunen en uitbouwen,nu is er gewoon Cupra....ik vind het maar een beetje trop om op die manier een merk extra te lanceren
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                vroeger kon je een auto tunen en uitbouwen,nu is er gewoon Cupra....ik vind het maar een beetje trop om op die manier een merk extra te lanceren
                Misschien als het merk Cupra het goed doet, dat met de tijd de stekker uit SEAT gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Misschien als het merk Cupra het goed doet, dat met de tijd de stekker uit SEAT gaat.
                  zie ik ook wel gebeuren want het kanibalisme binnen VAG wordt wel erg groot....In the end is Skoda het nieuwe VW en vraag ik me af waar VW en Seat nog voor staan.
                  Skoda en Audi zijn de twee enige met een echte merkidenditeit
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Volkswagen zal wel volledig elektrisch worden met de tijd, elke ID versie is al een vervanger voor bestaande brandstof modellen, als de ID familie compleet is, is het einde verhaal voor de bestaande brandstof modellen.

Comment

Cupra Formentor, Der Fünfzylinder kommt.

Formentor VZ5 kündigt sich an.

Comment

Working...
                      X