TIJD VOOR DE LCI
GESPOT: BMW 5-SERIE FACELIFT
Iedere BMW 5-serie moet er vroeg of laat aan geloven: een facelift. Bij de huidige generatie is dat niet anders en vandaag hebben we de aangescherpte variant voor het eerst in beeld.
Life Cycle Impulse, LCI. Zo noemt BMW z’n facelifts, die meestal van bescheiden aard zijn. Bij voorgaande 5-series ging het doorgaans om gemoderniseerde lichtunits, strakgetrokken bumpers en geactualiseerd infotainment.
Bij de huidige G30-generatie, die sinds 2016 onder ons is, zal dat niet anders zijn. Het camouflagemateriaal doet z’n werk nog heel aardig, zodat we aan de achterkant eigenlijk geen nieuws kunnen ontwaren. Verwacht hier een subtiel andere ledsignatuur voor de lichtunits. Aan de voorzijde schemeren wat grotere wijzigingen door. Zo lijken de koplampen wat platter en wordt de grille hoger, zodat de koelopening nu netjes op de kentekenplaat aansluit. Daarmee nestelt de 5-serie zich ook op dat gebied keurig tussen de relatief bescheiden 3-serie en de 7-serie, die sinds de facelift is voorzien van een nogal spraakmakende giga-grille.
De auto die je hier ziet, is een plug-in hybride. Dat is te zien aan de eDrive-badges op de achterste raamstijl en de laadopening in het voorscherm. Het gaat ongetwijfeld opnieuw om een 530e, want die aandrijflijn is nog helemaal actueel. Dat geldt ook voor de rest van het gamma, dus verwacht hooguit wat uitstootgerelateerde software-updates.
Bron: Autoweek
GESPOT: BMW 5-SERIE FACELIFT
Iedere BMW 5-serie moet er vroeg of laat aan geloven: een facelift. Bij de huidige generatie is dat niet anders en vandaag hebben we de aangescherpte variant voor het eerst in beeld.
Life Cycle Impulse, LCI. Zo noemt BMW z’n facelifts, die meestal van bescheiden aard zijn. Bij voorgaande 5-series ging het doorgaans om gemoderniseerde lichtunits, strakgetrokken bumpers en geactualiseerd infotainment.
Bij de huidige G30-generatie, die sinds 2016 onder ons is, zal dat niet anders zijn. Het camouflagemateriaal doet z’n werk nog heel aardig, zodat we aan de achterkant eigenlijk geen nieuws kunnen ontwaren. Verwacht hier een subtiel andere ledsignatuur voor de lichtunits. Aan de voorzijde schemeren wat grotere wijzigingen door. Zo lijken de koplampen wat platter en wordt de grille hoger, zodat de koelopening nu netjes op de kentekenplaat aansluit. Daarmee nestelt de 5-serie zich ook op dat gebied keurig tussen de relatief bescheiden 3-serie en de 7-serie, die sinds de facelift is voorzien van een nogal spraakmakende giga-grille.
De auto die je hier ziet, is een plug-in hybride. Dat is te zien aan de eDrive-badges op de achterste raamstijl en de laadopening in het voorscherm. Het gaat ongetwijfeld opnieuw om een 530e, want die aandrijflijn is nog helemaal actueel. Dat geldt ook voor de rest van het gamma, dus verwacht hooguit wat uitstootgerelateerde software-updates.
Bron: Autoweek
Comment