Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Panamera - Facelift (2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Panamera - Facelift (2020)

    STRAKGETROKKEN 3D-UNITS

    FACELIFT PORSCHE PANAMERA ONDERWEG

    Porsche werkt aan een strakgetrokken versie van de Panamera. Afgaande op deze foto’s hoeven we geen al te schokkende uiterlijke wijzigingen te verwachten.

    De tweede generatie van de Porsche Panamera verscheen in 2016, dus is het niet gek dat er binnenkort wat kleine wijzigingen op stapel staan. Omdat de auto ook naast de nieuwe 911 niet verouderd oogt, zullen die wijzigingen wel beperkt blijven tot wat details. Bij de gespotte auto zijn vooral de nieuwe achterlichten goed te zien. De 3D-exemplaren krijgen een andere indeling en daarmee ook een subtiel andere vorm, al blijven de contouren intact. Voor een goede vergelijking hebben we een foto van het huidige model (foto 6) toegevoegd.

    Aan de voorzijde lijkt de luchtinlaat wat anders van vorm, waarbij de ledstrips wat verder uit elkaar staan. Aan de koplampen lijkt niets te veranderen, al is niet gezegd dat dit de definitieve exemplaren zijn. Wat voor de regiere Panamera geldt, gaat natuurlijk ook op voor de Sport Turismo. Reken er dus op dat ook de stationwagon-achtige variant nieuwe achterlichten krijgt. Voor het interieur van beide varianten verwachten we een strakgetrokken infotainmentsysteem met nieuwe functies en wellicht wat nieuwe kleuren en materialen. Belangrijker is wat er onder de motorkap schuilgaat. De 2,9-liter V6 uit de Panamera 4S is in de Amerikaanse versies van de Audi's S6 en S7 (in Europa voorzien van een dieselmotor) voorzien van mild-hybrid techniek. Dat zou ook voor de Porsche in het verschiet kunnen liggen.

    Net als vrijwel iedere andere Porsche moest ook de eerste Panamera gedurende z’n leven een facelift ondergaan. Het in 2009 gepresenteerde model kreeg in 2013 een strakgetrokken koets. Door de compleet anders ingedeelde achterbumper was het vernieuwde model duidelijk te onderscheiden van z’n voorganger.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Eventueel een nieuwe hybride met co2 ONDER de 50gr en grote batterij?

    zal wel moeten want qua verkoopcijfers zit de huidige panamera in het slop...

    Comment


    • #3
      Hoop ik ook op , ik ben nog niet klaar om volledig elektrisch te rijden.( tenzij ze me fiscaal verplichten)

      Als we eens wat verder met de auto weg gaan (nu niet dat regelmatig is), ben ik er zo ene die doortrapt tot de tank leeg is en dan pas na 700 a 800 km 5 min tankt en go .
      Ik haat die snelweparkings/tankstations , vuil meestal een geklewier en ge zijt daar uw tijd aan het verdoen. Je wil zo snel mogelijk van punt a naar punt b zonder iedere 2 u daar 20 min uw tijd te staan verdoen om,de batterijen op te laden toch.

      Alle tijd dat ge daar opdoet kan je minder apperetieven op uw eindbestemming
      Last edited by BARTVDS; 31/08/2019, 17:40.

      Comment


      • #4
        Lol, van dat minder aperitieven ben ik volledig mee akkoord.

        Was aan het uitkijken naar de taycan maar ik hoor van prijzen van 150k tot 190k euro... dat komt er toch niet hoor.
        Ben nu even mij aan het informeren voor de nieuwe tesla model s raven performance...

        4 september weten we meer...

        Comment


        • #5
          Model s heb ik ook lang over nagedacht, maar terug dat laden he.
          ik trap nog graag es door als ik ga skiën , ik zou mijn volledige mindset moeten aanpassen, en zo lang ik het voorlopig kan afhouden tenzij ik financieel gedwongen zou worden

          en eerlijk gezegd heb nu een panamera en een boxter en zou graag bij Porsche blijven, ik vind het persoonlijk prachtige wagens , goed afgewerkt en elk op hun manier Fun to drive.

          Comment


          • #6
            Altijd fan geweest van dit model, en hij ziet er alleen nog maar beter uit, met die strakke achterkant.

            Comment


            • #7
              Blijft inderdaad een indrukwekkende wagen, kom je ook niet superveel tegen in tegenstelling tot de 911's.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                Hoop ik ook op , ik ben nog niet klaar om volledig elektrisch te rijden.( tenzij ze me fiscaal verplichten)

                Als we eens wat verder met de auto weg gaan (nu niet dat regelmatig is), ben ik er zo ene die doortrapt tot de tank leeg is en dan pas na 700 a 800 km 5 min tankt en go .
                Ik haat die snelweparkings/tankstations , vuil meestal een geklewier en ge zijt daar uw tijd aan het verdoen. Je wil zo snel mogelijk van punt a naar punt b zonder iedere 2 u daar 20 min uw tijd te staan verdoen om,de batterijen op te laden toch.

                Alle tijd dat ge daar opdoet kan je minder apperetieven op uw eindbestemming
                + feit dat een model S niks speciaals is, allemaal dezelfde uitvoering en een saaie wagen om mee te rijden, porsche met een degelijke motor is een belevenis.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                  Eventueel een nieuwe hybride met co2 ONDER de 50gr en grote batterij?

                  zal wel moeten want qua verkoopcijfers zit de huidige panamera in het slop...
                  Als ik mijn bron binnen Porsche mag geloven geraakt ie niet onder de 50gr. We zijn een te kleine afzetmarkt om het echt tot het uiterste te duwen, in de meeste landen is er geen probleem want daar is de grens niet zo zwart/wit.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

                    Als ik mijn bron binnen Porsche mag geloven geraakt ie niet onder de 50gr. We zijn een te kleine afzetmarkt om het echt tot het uiterste te duwen, in de meeste landen is er geen probleem want daar is de grens niet zo zwart/wit.
                    Toen ik de vorige keer naar de Cayenne Coupé ben gaan kijken bij PCM waren ze idd ook niet heel optimistisch om plug-in versies te krijgen die voldoen aan de Belgische normen, noch de Cayenne, noch de Cayenne Coupé, noch de Panamera. Wat op zich beetje bizar is gezien de techniek binnen VAG beschikbaar is en allicht wel in Audi varianten gaat komen. Maar is in andere landen inderdaad niet zo een probleem.

                    BMW is de plug-in markt in BE momenteel volledig aan het monopoliseren, alleen Volvo volgt nog een beetje. Hier nog 2 jaar tijd, we blijven hopen dat er in de volgende 2 jaar wel leuke dingen komen.

                    Comment


                    • #11
                      Niet onder de 50 gr, ik ga nog verplicht worden voor een taycan te kopen. Had liever pana hybrid gehad.

                      Comment


                      • #12
                        Ja, ziet er naar uit. Ik ga terug naar een SUV en het ziet ernaar uit dat ook daar de mogelijkheden voor plug-in niet OK zullen zijn. Niets van Porsche, niets van Range Rover, tot nu toe niets van Mercedes. Enkel de X5, maar ik rij al jaren BMW, wil liefst iets anders.

                        Ik denk volledige de andere kant op te gaan. Deze zomer bijna 2.000km in de States gereden met een GMC Yukon XL 6.2 V8. Zalig om mee te rijden. Ik koop mij een dikke Amerikaanse 6.2 V8 van 350 gr CO2 maar ingeschreven als lichte vracht en met LPG. Kunnen de groenen helemaal de boom in, moeten ze het maar weten om de regels zo moeilijk te maken.

                        Comment


                        • #13
                          En dan km heffing voor licht vracht zoals ze erover bezig zijn.

                          Ik heb liever een iets strakker rijdende car. Afwachten zekers

                          Comment


                          • #14
                            Ik ga ne keer op 3 per jaar op congé met de vlieger om mijn co uitstoot op pijl te houden

                            eigenlijk is dat wel het toppunt he , verplicht een ev kopen omdat het fiscaal voordelig is. En dan met de vlieger op conge gaan omdat ge geen goesting hebt om iedere 2 u te staan laden voor min 20 minuten.

                            wat ze ne mens niet allemaal lappen in naam van het milieu,
                            Last edited by BARTVDS; 03/09/2019, 17:42.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                              Ja, ziet er naar uit. Ik ga terug naar een SUV en het ziet ernaar uit dat ook daar de mogelijkheden voor plug-in niet OK zullen zijn. Niets van Porsche, niets van Range Rover, tot nu toe niets van Mercedes. Enkel de X5, maar ik rij al jaren BMW, wil liefst iets anders.
                              Probeer dan eens een Volvo XC60 T8 Plug-In Hybrid of S/V90 of V/S60 T8......... alleen de XC90 is 52 gram......

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                Ja, ziet er naar uit. Ik ga terug naar een SUV en het ziet ernaar uit dat ook daar de mogelijkheden voor plug-in niet OK zullen zijn. Niets van Porsche, niets van Range Rover, tot nu toe niets van Mercedes. Enkel de X5, maar ik rij al jaren BMW, wil liefst iets anders.

                                Ik denk volledige de andere kant op te gaan. Deze zomer bijna 2.000km in de States gereden met een GMC Yukon XL 6.2 V8. Zalig om mee te rijden. Ik koop mij een dikke Amerikaanse 6.2 V8 van 350 gr CO2 maar ingeschreven als lichte vracht en met LPG. Kunnen de groenen helemaal de boom in, moeten ze het maar weten om de regels zo moeilijk te maken.
                                Nice maar toch opletten want in Brussel zijn dit ook aan het bekijken om dit niet meer toe te laten ...toch oppassen hoor.
                                Wat betreft "de groenen" ben ik 200% akkoord met uw stelling...

                                Morgen namiddag even gaan zien naar de live voorstelling bij Porsche Knokke wat de Taycan zal zijn.
                                Zal top zijn qua looks en interieur maar in België zijn er 3 oplaadpalen (ionity)...Hoe gaan ze dat verkopen aan hun klanten?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten

                                  Probeer dan eens een Volvo XC60 T8 Plug-In Hybrid of S/V90 of V/S60 T8......... alleen de XC90 is 52 gram......
                                  Volvo met opzet niet vermeld. De XC60 is geen SUV, daar heb je absoluut geen SUV gevoel in. Dat is eigenlijk een "verhoogde break". Niets voor mij.

                                  De XC90 wel bekeken, maar bestaat idd niet onder de 50 gr (52 minimum, maar een meer aangekleed model met grotere wielen 56/58 gram) en ik moet zeggen, ik ben er onlangs in eentje gaan zitten en is qua interieur afwerking toch duidelijk een niveau lager dan bvb een X5. Enfin, vergelijkbare configs schelen algauw 10K, dus verschil moet ergens zitten. Ik wil dit wel nog een herkansing geven gezien het een vrij "basic" versie was, mss dat dit in een mooier aangeklede versie beter is (maar bvb de deuren die "lichter" aanvoelen en een veel meer "blekkig" geluid maken als je ze dicht doet vond ik toch echt opmerkelijk). Maar dan nog gaan ze eerst met eentje onder 50 gr moeten komen. Volvo vandaag dus ook geen optie.
                                  Last edited by Yves_0016; 04/09/2019, 12:26.

                                  Comment


                                  • #18










                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wordt mooier met elke update! BE compliant PHEV please!!

                                      Comment


                                      • #20
                                        KLEINE VERSCHILLEN

                                        GEFACELIFTE PORSCHE PANAMERA SPORT TURISMO WEER BUITEN

                                        De Porsche Panamera is bezig met de tweede generatie en die staat inmiddels een facelift te wachten. Dat betekent uiteraard ook dat de Sport Turismo tegen het licht wordt gehouden en daarbij wordt het één en ander bijgeschaafd.

                                        Dit jaar krijgt de bijna vier jaar geleden onthulde tweede generatie van de Porsche Panamera een facelift. Hoewel de Sport Turismo bijna een jaar later verscheen, wordt die in één klap in de vernieuwingsronde meegenomen. Eind vorig jaar zagen we daarvan al het bewijs. Nu is de ruimere Panamera opnieuw voor de camera van de spionagefotograaf verschenen.

                                        Hoewel er uiteraard geen wereldschokkende veranderingen op de planning staan, valt aan dit prototype wel iets nieuws op. In tegenstelling tot de vorige testauto, heeft deze Panamera een duidelijk andere voorbumper. De gedeelten direct onder de koplampen lopen verder én rechter naar boven door dan gewoonlijk. Ook zijn de knipperlichten aan weerskanten voortaan verdeeld over twee relatief ver uit elkaar staande lamellen. Dat zien we nu voor het eerst op de Sport Turismo. Op de reguliere Panamera dook deze verandering eerder al op. Aan de achterkant vallen overigens vooral de anders ingedeelde achterlichten op.

                                        Wat er op motorisch gebied wijzigt, valt nog even te bezien. De voorzichtige verwachting is dat de herziene Panamera mild-hybrid techniek krijgt toebedeeld. De 2,9-liter V6 is in andere auto's, te weten de Amerikaanse Audi's S6 en S7, al van een dergelijk 48V-systeem voorzien. Het lijkt dan ook vreemd als dat bij de Porsche niet het geval zou zijn. Uiteraard is ook de volledig hybride S E-Hybrid straks weer van de partij.













                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X