Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse - Facelift (2025)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C-Klasse - Facelift (2025)

Mercedes-Benz C-klasse facelift: aangescherpte neus en ... nieuwe buitenspiegels!

Subtiliteit alom

​Mercedes-Benz werkt aan een elektrisch equivalent van de C-klasse sedan, maar dat betekent zeker niet het einde van de reguliere C-klasse. Die blijft gewoon bestaan en wordt met een ogenschijnlijk subtiele facelift binnenkort weer bij de tijd gebracht.

Het elektrische alternatief voor de C-klasse wordt belangrijk, want dat model introduceert het nieuwe MB.EA-platform voor elektrische auto’s. De EV krijgt een compleet separate koets en wordt dus niet zomaar een elektrische C-klasse, zoals een EQB in feite een elektrische GLB is. Hogere ontwikkelingskosten voor Mercedes dus, maar ook meer mogelijkheden om de voordelen van een EV volledig uit te buiten. Voor wie dat niet wil, is en blijft er gelukkig een ‘normale’ C-klasse. Die is er in zijn huidige vorm van af 2021 en dat betekent dat er een subtiele facelift aan zit te komen. Die vernieuwde C-klasse hebben we nu voor het eerst in beeld. Voor- en achterzijde zijn stevig gecamoufleerd en dat mist zijn doel niet, want veel zichtbaar nieuws is er simpelweg nog niet. Wel durven we te stellen dat de C-klasse op geen enkel vlak rigoureus wordt gewijzigd, maar slechts minimaal wordt bijgewerkt. Zo rekenen we op anders ingedeelde achterlichten (nog niet op de testauto te zien) met een Mercedes-ster-achtige vorm erin, zoals de E-klasse ook heeft. Ook komt er ongetwijfeld een nieuwe indeling voor de koplampen en krijgen de bumpers hier en daar een ander lijntje.

Doordat deze foto’s vanboven zijn gemaakt, kunnen we zelfs al een blik werpen op het interieur. Je raadt het al: ook daar verandert er niet veel aan de C. Is er dan helemaal niets interessants over deze auto te melden? Toch wel: de buitenspiegels lijken nieuw. De ‘gevorkte’ richtingaanwijzer hebben we nog niet eerder gezien en dat geldt tevens voor de puist onderaan de spiegel. Die herbergt ongetwijfeld een camera en duidt vrijwel zeker op de aanwezigheid van nieuwe veiligheidssystemen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Impressie:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Die zwarte rand op het front is toch echt mijn ding niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
        Is nog maar een impressie uit de koker van Kolesa. Denk niet dat dit op het eindresultaat gaat te zien zijn.

Comment

Geen verbetering. En ze hadden tenminste de koper de mogelijkheid moeten geven voor een ster op de motorkap. In China kan dat wel, hier niet. Begrijpe wie kan. Op een Mercedes berlines hoort een ster op de motorkap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Nen HELE dikke +1.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Is nog maar een impressie uit de koker van Kolesa. Denk niet dat dit op het eindresultaat gaat te zien zijn.
              Laat ons hopen... Ze zouden durven

Bij de E is het ook zo... in lichte kleur echt niet mooi... Terwijl deze voor de rest perfect is

Comment

Nog wat meer van die impressie dan

Comment

Comment

Working...
                  X