Oorspronkelijk geplaatst door Inventief
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Ik vermoed dat zowat elke shampoo om auto's te wassen er voor zorgt dat de wagen "blinkt" , het ligt meestal aan de gebruiker als dit niet zo zou zijn .
Kenotec heeft een erg goede shampoo : brilliant-wash .........de naam zegt het zelf al . Als mijn shampoo op geraakt ga ik me er nog eens een vaatje van aanschaffen .............van 20 liter
Heb ooit 1 liter gekregen en kwam daar erg lang mee toe omdat je er erg weinig van nodig hebt.
Nu nog iemand vinden die 10 liter van me wil overkopen en ik kom weer jaaaaaaaaaren toe .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIk vermoed dat zowat elke shampoo om auto's te wassen er voor zorgt dat de wagen "blinkt" , het ligt meestal aan de gebruiker als dit niet zo zou zijn .
Kenotec heeft een erg goede shampoo : brilliant-wash .........de naam zegt het zelf al . Als mijn shampoo op geraakt ga ik me er nog eens een vaatje van aanschaffen .............van 20 liter
Heb ooit 1 liter gekregen en kwam daar erg lang mee toe omdat je er erg weinig van nodig hebt.
Nu nog iemand vinden die 10 liter van me wil overkopen en ik kom weer jaaaaaaaaaren toe .Mijn alter ego Willy met ne Toyota
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk BerichtenJe mag mij iets laten weten , ik doe met een liter een maand is voor 3 autos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenDat lijkt mij toch redelijk veel, of ik ben zuinig
Maar da's inderdaad vrij veel, ik doe al een dik jaar met een flesje Gloss-It, en is nog een kwart vol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenHangt er vanaf hoeveel ze allemaal gewassen worden
Maar da's inderdaad vrij veel, ik doe al een dik jaar met een flesje Gloss-It, en is nog een kwart vol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenToch, 3 autos, elk 1 keer per week. Das 12 wasbeurten. En dan 1l shampoo, das 85ml per keer ofzo, dat is toch erg veel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenToch, 3 autos, elk 1 keer per week. Das 12 wasbeurten. En dan 1l shampoo, das 85ml per keer ofzo, dat is toch erg veel
@Inventief : postcode 8300 lijkt me niet direct in de buurt...........dan komen er verzendkosten bij............hoewel je dit via "Kiala" kan denk ik . ( = 4€ )
Zal binnenkort eens gaan rondkijken voor de beste deal ..........want de prijzen schommelen nogal tov mekaar .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenMet 85 ml per keer is gegarandeerd je lak terug gestript als er een wax op zat..........ik gebruikte +- 20 ml bij gebruik van de kenotek-shampoo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenOp die shampoo dat ik gebruik staat er 25ml per emmer water.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenHangt ook af van de grootte van je emmer..........mijn emmers zijn 19 liter
Comment
-
Indien je je motor wilt kuisen mag je er dan zomaar met de tuinslang op zitten of kan het water schade brengen aan bepaalde onderdelen?
Het hoort misschien niet meteen tot de wekelijkse wasbeurt.
Sent from my iPad using Tapatalk2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenIndien je je motor wilt kuisen mag je er dan zomaar met de tuinslang op zitten of kan het water schade brengen aan bepaalde onderdelen?
Het hoort misschien niet meteen tot de wekelijkse wasbeurt.
Sent from my iPad using Tapatalk
Comment
-
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenHangt er vanaf, op mijn 118d kan dat perfect, aangezien die grotendeels een cover heeft. Moet je wat zien van wagen tot wagen.
Waarop moet ik dan zeker letten? Zoals losse draden etc. die niet nat mogen worden?
Sent from my iPad using TapatalkLast edited by Brebelco; 27/10/2013, 21:39.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
Mijn E46 & E87, de A3 van mijn broertje konden daar perfect tegen, zelfs met een voorzichtige HDreiniger. Vandaag nog de Passat van mijn ma op dezelfde manier aangepakt. Twaalf jaar vuil in een handomdraai weg. No issues.
Innevelen met APC, inwerken met een borsteltje, laten trekken. Afspoelen met de HD-reiniger (op de meest open straal), laten drogen, inspuiten met Autoglym Vynl & Rubber Care. Done.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenHet gaat om een bmw E91 van 2007
Waarop moet ik dan zeker letten? Zoals losse draden etc. die niet nat mogen worden?
Sent from my iPad using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenDan kan die daar zeker tegen, zie antwoord van A1602016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
Ik ben van plan het lederen interieur van de wagens thuis eens onder handen te nemen, beide zwart nappaleder. Nu heb je op de website van Wax-it de keuze tussen Gliptone, Auto Finesse of Gloss-it (je hebt ook Swissvax, maar dat vind ik wat te prijzig). Iemand hier ervaringen met deze 3 merken?"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment
-
Ik gebruik Gliptone, zowel de cleaner als de conditioner. Ik heb het enkel nog maar op vrij recente en propere lederen zetels gebruikt maar met de cleaner worden de zetels wel weer mooi mat. Met de conditioner moet je oppassen heb ik gemerkt want als je teveel gebruikt krijgt het leder een vettige schijn.
En na het gebruik ruikt uw leder echt zoals een sjakossenwinkel. Dat is een van de redenen waarom ik gliptone gekocht heb.
Comment
Comment