Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406 uit 2001 => stomen motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 406 uit 2001 => stomen motor

Weet er iemand waar je de motor van een Peugeot 406 uit 2001 PROFESSIONEEL kan laten stomen, liefst in Vlaams-Brabant? Het betreft de wagen van mijn peter.

Thx.

Kunnen ze dit niet doen in een gewone peugeot garage?

Comment

Stomen als in "kuisen" of stomen als in "kijk hoe die 406 boot er vandoor stoomt!" ?
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Gewoon zelf doen met de hogedrukreiniger.

Auto wat warm laten draaien (niet heet, gewoon warm zodat het nog werkbaar is). Gevoelige dingen beschermen met vershoudsfolie (alternator eigenlijk vooral) en dan de motor inspuiten met een ontvetter/motorreiniger die je zo in de winkel koopt. Inwerken met borstels, doeken, ... en dan afspuiten met hogedruk terwijl de motor draait.
        Vervolgens ALLES goed droog spuiten met perslucht en klaar. Het lijkt riskant maar zeker bij een diesel goed te doen. Bij een benzine moet je wel meer dingen afdekken.

Heb het laatst ook gedaan:

Last edited by Jochen; 08/04/2011, 18:55.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Het kan dus perfect zelf, en dan ben je zeker dat het goed gedaan is
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Waarom laten draaien??? Zou ik net afraden! Temperatuursverschillen, mogelijke kortsluiting,...
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

idd, liever stilleggen. Motor zuigt geen lucht (of dus water indien ge verkeerd spuit) aan.

En motor hoeft ook niet warm te zijn, gewoon proberen om zoveel mogelijk stekkers/bekabeling terug droog te blazen met perslucht oid.

Comment

Ik heb ze dit eens in de garage zien doen (Audi). Motorkap open, motor uit, niks afdekken, gewoon met een indsustriele hogedrukreiniger er vollen bak op. Ook nadien niks afdrogen, gewoon motorkap dicht, klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Ik heb ze dit eens in de garage zien doen (Audi). Motorkap open, motor uit, niks afdekken, gewoon met een indsustriele hogedrukreiniger er vollen bak op. Ook nadien niks afdrogen, gewoon motorkap dicht, klaar.
                  Zelfs bij Bentley doen ze zit zo. Dus ik verschiet nergens meer van.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Vandaar dat ik ook afraad om het bij de garage te laten doen

Waarom laten draaien? Goei vraag. Mijn broer vertelde me dat en toen was daar een goeie reden voor waar ik nu niet meer op kan komen...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Gewoon laten draaien, inzepen en afspuiten.

Komaan... Nen auto kan wel iets hebben hoor...

Comment

Een diesel toch zeker, een benzine is wat gevoeliger. Maar echt wel heel belangrijk om alles goed droog te spuiten met perslucht.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Laat antwoord, maar bedankt allemaal: hij zal zijn plan wel trekken met bovenstaande tips.

Comment

Working...
                          X