Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf leer verven ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelf leer verven ?

Mijn autozetels beginnen hier en daar wat slijtage te vertonen. Geen scheuren of zo, maar hier en daar is de zwarte kleur aan het verdwijnen.
    De zetels werden steeds goed onderhouden met cleaner en conditioner maar toch. Kan je nu zelf deze defecten terug verven met een zwarte lederverf of heeft dit geen zin ?

Colourlock is een goed product daarvoor.

Comment

Dat is vrij eenvoudig op te lossen. We hebben een aantal reportages op onze website staan waar het kleuren van het leder besproken wordt.

Op onze webshop vind je ook een filmpje.

Comment

Ik had dringend een oplossing nodig voor mijn zetels (auto stond te koop), en ik kon niet snel genoeg aan Colourlock geraken, en ben toen langs geweest bij de plaatselijke zetelfabriek. Ze hebben me uit de nood geholpen met een product van Cathiel Chemie, nl. Leather Recolour. Zoek je het op het web, dan krijg je alleen oubollige websites, en weinig duidelijke informatie.
        Zeer gemakkelijk in gebruik: leer netjes ontvetten, en dan veel dunne laagjes aanbrengen. Telkens een half uurtje tussen laten drogen. Ik heb dit gedaan met een make-uppadje. Altijd van naad tot naad werken.
        De kostprijs was niet echt hoog (< 20 euro).
        Ik heb er de zitting van de passagierszetel een laag of 8 (acht !), mee gegeven. De kleurlaag van het leer was dan ook compleet kapot (melaminespons + krachtige APC is geen goede combinatie). De slijtplekken op de chauffeurstoel (na 250 k km), heb ik ook in verschillende keren bijgekleurd. Daarna heb ik nog zowel de zittingen van de andere zetels als de rugleuningen twee laagjes gegeven (om elke vorm van mogelijk kleurverschil uit te sluiten), en het flesje was nog niet halfleeg. Resultaat was een 'als nieuw' beige lederen interieur op een auto van 13 jaar oud.
        Last edited by A160; 25/04/2014, 12:23. Reden: verkeerde productnaam, oeps.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Gekocht bij zetelfabriek Demuynck op de industriezone in Wevelgem
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb mijn stuurwiel in leder na slijtage ook moeten kleuren. Ook gezocht naar colourlock, maar uiteindelijk bij Lederkliniek in St-Niklaas beland. Zij maken uw kleur leder na (in uw geval zwart) en geven dan een setje producten mee zodat je zelf aan de slag kan met de juiste kleur. Prijs is ongeveer € 60-70 voor flesje ontvetter, lederverf en een product om het leer nadien een beschermlaag te geven.

Comment

Dat is een knap resultaat A160...

Comment

Bedankt,

'k ga dit eens proberen

Comment

Working...
                X