Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sierring Fuchs velg Porsche reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sierring Fuchs velg Porsche reinigen

Gisteren bij een kameraad zijn Porsche gaan poetsen. Vraag is hoe de sierring van de originele Fuchs velg te reinigen. Deze is nog nooit in de 31 jaar dat de auto oud is deftig gekuisd. Is het een soort aluminium? Inox?
    Chrome cleaner is te agressief allicht, evenals een polish voor de lak?
    Alle raad is welkom.
    20140815_192628.jpg

is eigenlijk hetzelfde principe als voor lak op te blinken. Je begint met een wat grovere polish om de oxidatie mee weg te halen en werkt met steeds fijnere polish af tot de rand terug mooi blinkt.
    Bij erge oxidatie waar het metaal putjes heeft door zout dat zijn ding heeft kunnen doen, moogt ge zelfs beginnen met een schuurpapier (als de velg van aluminium is tenminste, bij chroom of inox moogt ge dit niet doen). Ook hier weer: beginnen met groffer papier om de schade snel weg te schuren, dan in stappen van maximaal 200 korrel verschil tot een grid 1000 schuren, dan 1500, dan 2000, dan 2500 en eventueel een 3000. Dan terug met polish beginnen zoals ik eerst zei.
    Nodeloos te zeggen dat schuren een serieus werk is en ge dat niet op 1-2-3 af gaat hebben omdat ge met uw volgende stap altijd de schuurkrassen van de laatste stap er moet uitschuren.
    www.peugeotforum.be

Comment

De velg op de foto ziet er nog best goed uit vind ik ......probeer eerst met een fijn (metaal) polijstmiddel ( Mothers heeft dit ) en als dat niet helpt moet je grover gaan .

Het kan zelfs zijn dat je er met een chemische paintcleaner vanaf komt : Prof. polish van Poorboys.....geen schuurkorrels maar oh zo'n fijn product !!

Beschermen is een ander paar mouwen......je moet zoiets echt wel goed bijhouden . Er bestaan volgens mij ook wel polishes die een beschermende werking hebben .

Comment

Working...
      X