Hallo,
Ik ben nieuw hier, redelijk onervaren met detailing en ook niet de handigste harry die er rondloopt. Tegelijk ben ik als de dood om de lak van mijn wagen te beschadigen. Aan de andere kant wil ik deze dan wel weer zo goed mogelijk beschermen.
Dit om even een kort beeld te scheppen over mezelf ivm auto onderhoud.
Ik heb een wagen met een donkere lak en zou deze na het wassen en drogen willen beschermen tegen het aanhechten van water, vuil, en verkleuring door UV licht. Uiteraard zou de bescherming gelijk een mooie diepe glans moeten opleveren.
Ik dacht hiervoor een quick detailer, zijnde de Gloss-it gloss enhancer te gebruiken door hem te vernevelen op het droge oppervlak en daarna af te wrijven met een microvezel doek ("natte" kant om aan te brengen, "droge" kant om echt droog te maken).
De vraag is nu, is dit risicovol? Kan ik krassen, swirls of hologrammen veroorzaken door zo'n behandeling toe te passen? Het is een recente, nieuwe lak, dus als dat een probleem zou kunnen geven blijf ik er liever af dan al meteen schade te veroorzaken.
Wat is de beste manier om deze QD toe te passen? Hoeveel druk zet je (zo weinig mogelijk?)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Roadie
Ik ben nieuw hier, redelijk onervaren met detailing en ook niet de handigste harry die er rondloopt. Tegelijk ben ik als de dood om de lak van mijn wagen te beschadigen. Aan de andere kant wil ik deze dan wel weer zo goed mogelijk beschermen.
Dit om even een kort beeld te scheppen over mezelf ivm auto onderhoud.
Ik heb een wagen met een donkere lak en zou deze na het wassen en drogen willen beschermen tegen het aanhechten van water, vuil, en verkleuring door UV licht. Uiteraard zou de bescherming gelijk een mooie diepe glans moeten opleveren.
Ik dacht hiervoor een quick detailer, zijnde de Gloss-it gloss enhancer te gebruiken door hem te vernevelen op het droge oppervlak en daarna af te wrijven met een microvezel doek ("natte" kant om aan te brengen, "droge" kant om echt droog te maken).
De vraag is nu, is dit risicovol? Kan ik krassen, swirls of hologrammen veroorzaken door zo'n behandeling toe te passen? Het is een recente, nieuwe lak, dus als dat een probleem zou kunnen geven blijf ik er liever af dan al meteen schade te veroorzaken.
Wat is de beste manier om deze QD toe te passen? Hoeveel druk zet je (zo weinig mogelijk?)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Roadie
Comment