Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quick detailing risico?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Quick detailing risico?

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier, redelijk onervaren met detailing en ook niet de handigste harry die er rondloopt. Tegelijk ben ik als de dood om de lak van mijn wagen te beschadigen. Aan de andere kant wil ik deze dan wel weer zo goed mogelijk beschermen.

    Dit om even een kort beeld te scheppen over mezelf ivm auto onderhoud.
    Ik heb een wagen met een donkere lak en zou deze na het wassen en drogen willen beschermen tegen het aanhechten van water, vuil, en verkleuring door UV licht. Uiteraard zou de bescherming gelijk een mooie diepe glans moeten opleveren.

    Ik dacht hiervoor een quick detailer, zijnde de Gloss-it gloss enhancer te gebruiken door hem te vernevelen op het droge oppervlak en daarna af te wrijven met een microvezel doek ("natte" kant om aan te brengen, "droge" kant om echt droog te maken).

    De vraag is nu, is dit risicovol? Kan ik krassen, swirls of hologrammen veroorzaken door zo'n behandeling toe te passen? Het is een recente, nieuwe lak, dus als dat een probleem zou kunnen geven blijf ik er liever af dan al meteen schade te veroorzaken.
    Wat is de beste manier om deze QD toe te passen? Hoeveel druk zet je (zo weinig mogelijk?)?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

    Roadie

  • #2
    de gloss enhancer is een super product, ik gebruik het zelf ook keer op keer als hulp voor te drogen.
    Vernevelen op het paneel en afwrijven met je droogdoek.
    het versterkt je waxlaag(het best indien deze van gloss it is). Een bescherming op zich is het niet he, dus je zal zoiezo een wax of sealant moeten gebruiken.
    Zelf heb ik goede ervaring met gloss it finish als bescherming op een zwarte wagen. Deze kan je manueel ook aanbrengen met de gloss it red applicator.

    Wassen heb ik ook een hele poos gedaan met de gloss it shampoo.

    Algemeen gezien heb ik weinig merken gebruikt die zo compleet zijn als het gloss it gamma, veel waar voor je geld. Daarmee kan je niks verkeerd doen.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • #3
      Dank je voor je reactie ThomasT.

      Er is dus geen enkel risico om meer kwaad dan goed te doen als ik het goed begrijp?

      Omtrent het gebruik ben ik toch wat in de war.
      Wax-IT geeft in z'n handleiding weer de QD te vernevelen na het afspoelen van de wagen om te helpen bij het droog wrijven zoals je zelf ook aangeeft.
      Een video van Gloss-it zelf (ook via de site van Wax-IT te bekijken) geeft aan de wagen eerst droog te deppen en daarna pas te gaan vernevelen met de QD en opnieuw af te drogen. Geen idee of het bewust gedaan is om te tonen dat je swirls kan verwijderen met QD, maar in de video van Gloss-IT zag ik redelijk wat swirl.

      Hoe doe je het nu best? Ik ben geneigd om Gloss-IT te volgen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Roadie77 Bekijk Berichten
        Dank je voor je reactie ThomasT.

        Er is dus geen enkel risico om meer kwaad dan goed te doen als ik het goed begrijp?

        Omtrent het gebruik ben ik toch wat in de war.
        Wax-IT geeft in z'n handleiding weer de QD te vernevelen na het afspoelen van de wagen om te helpen bij het droog wrijven zoals je zelf ook aangeeft.
        Een video van Gloss-it zelf (ook via de site van Wax-IT te bekijken) geeft aan de wagen eerst droog te deppen en daarna pas te gaan vernevelen met de QD en opnieuw af te drogen. Geen idee of het bewust gedaan is om te tonen dat je swirls kan verwijderen met QD, maar in de video van Gloss-IT zag ik redelijk wat swirl.

        Hoe doe je het nu best? Ik ben geneigd om Gloss-IT te volgen.
        Quickdetailer gaat geen swirls wegwerken hoor. Beide manieren zijn goed qua resultaat hoor, die van Wax-it zal wat sneller gaan dan met 2 stappen. Probeer gewoon beiden eens en doe wat je makkelijkst vindt Maar als er swirls in uw lak zitten ga je die er niet uitkrijgen vrees ik. Dan moet je een stap verder gaan.

        Comment


        • #5
          krassen en swirls krijg je daar inderdaad niet mee weg.
          In de video van gloss it zullen ze waarschijnlijk bedoelen dat je ermee de wax kan versterken en niet percé als drooghulp.

          Ik gebruik de gloss enhancer ook steeds na het polieren, om de resten weg te wrijven na elke polishstap. Dan is je wagen dus niet meer nat en vernevel je het op een droog paneel en wrijf je direct af.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

          Comment


          • #6
            Voor alles bestaat een product natuurlijk maar je moet ook niet gaan overdrijven . Zet er 1 keer per jaar een lakverzegeling of een goede wax om de 6maand en thats it . Voor de rest heb je alleen maar een microfiber washandschoen, klei en een goede neutrale shampoo nodig . Zoals sommigen hier hun lak voorbereiden met 20 producten is wat overdreven .

            Voor te kleien kun je ook een product kopen maar dat gaat ook met neutrale shampoo.
            Swirls en krasjes kun je niet vermijden en als jij dit niet doet gaat iemand anders dit op een parking doen .

            Om de 4a5jaar een polish om de swirls eruit te halen.

            Comment

            Working...
            X