Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goede velgenreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goede velgenreiniger

Na de trackday heb ik mijn velgen misschien te laat gepoetst. Vooraan heb ik echt hardnekkige bruine plekken op mijn verder perfect witte velgen.
    Welke echt goede velgenreiniger pakt dit probleem aan?

Ik denk dat het ingebakken is omdat de velgen zo heet worden op circuit. Bij normaal gebruik nog nooit gezien dat er zo'n plekken in de lak bleven.

zeker dat het dan wel remstof is en geen teerplekken?

voor echt hardnekkige vlekken op velgen de klassieke iron X of geon Q2M Iron. Als het teerplekken zijn lukt het misschien met wasbenzine of je kan ook hier een speciaal product gebruiken. Iron tar remover of geon Q2M Tar.
    Kan zijn dat je met je nagel wat moet nakrabben omdat het stof/teer zo hard is geworden dat de producten in de eerste fase hun werk niet kunnen doen. Dus dat harde kopje eraf krabben en dan zal het wel goed werken.
    www.peugeotforum.be

Comment

Laten inweken, met een verfborstel inwerken...
      Als je het echt lang wil laten inwerken: leg een make-up-padje doordrenkt van de vloeistof op de aangetaste plekken.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Beter de iron x gel kopen dan. Die kan je ettelijke uren laten inwerken.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          Beter de iron x gel kopen dan. Die kan je ettelijke uren laten inwerken.
          ..en nog geen effect?
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

hoe bedoelt ge? De gel gebruik ik enkel bij velgen zo sterk verontreinigd dat niets anders meer werkt. Zoals die op de auto van mijn schoonzuster. Een laag aangekoekt remstof op sommige plaatsen van 1mm dik. Die krijgt ge er met geen enkele normale velgenreiniger af. Wel met die gel. Maar ook pas na een 3 tal keer te hebben behandeld.
            www.peugeotforum.be

Comment

Als er geen énkele lakschade is: zoutzuur.
              Last edited by Gere; 14/06/2016, 18:18.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik kuis nooit mijn velgen direct na de trackday. Ze liggen hier al weken vuil te wezen. Zal ze tegen 22/6 wel kuisen. Met mijn velgenreiniger gaat dat perfect.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Alkalische reinigers werken ook goed in puur vorm . Wel binnen de 5 min afspuiten.

Comment

ik gebruik D-CON V2 ... http://www.chemicalguys.be/d-con-whe...-v2-946ml.html

zou hetzelfde zijn als klassieke iron-X, maar dan in gelvorm. blijft dus langer 'hangen' op de velg en kan alzo beter inwerken. werkt op mijn velgen heel goed, maar daar zitten dan ook nog eens twee lagen poorboy's world wheel sealant op.

welke remblokken hebt ge steken?

Comment

Als het remstof is: één van de voorgestelde producten, Monello Non-Ferro of Dodo Juice Ferrous Dueller.
                      Voor teer heb ik zelf goede ervaringen met Dodo Juice Tarmalade (wel 10-15 minuten laten inwerken), Gyeon Q²M Tar zou ook goed zijn.
                      Voor rubber heb ik de Mothers Wax R3 Racing Rubber Remover al eens aangeraden.
                      Algemene reiniger: zoals eerder vermeld best een alkalische reiniger, bv. Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner

Een velgenwax, coating of sealant maakt het reinigen wat makkelijker. Momenteel ben ik Obsession Wax Taranis aan het testen.

Comment

Remblokken geen idee. Het zouden er voor trackdays zijn zei de verkoper. Komt wel erg veel remstof vanaf dus ik denk ook wel dat het geen standaard remblokken zijn.
                        Morgen eens een bestelling plaatsen.

De velgen hebben wel speciale velgenwax gekregen maar dat heeft dus niet geholpen

Comment

als het te heet wordt, helpt geen enkele wax/coating. Dat zijn echt bijna roodgloeiende deeltjes die van de remschijven/remblokken afkomen.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Besteld! samen met de rubber remover

Comment

Op mijn werk hebben ze een hoge druk van 5000 bar, anders daar eens op proberen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Op mijn werk hebben ze een hoge druk van 5000 bar, anders daar eens op proberen?
                                Geen slecht idee!! Met de verf zullen ook de vlekken verdwijnen!

Comment

Working...
                                X