Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lederen stuur mishandeld met lederreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lederen stuur mishandeld met lederreiniger

Hallo iedereen,
    Ik heb het stuur van m'n auto proberen kuisen met lederreiniger, dit was niet bepaald een succes.
    Al tijdens het bovenste deel van het stuur te doen merkte ik dat er iets niet klopte en ben ik gestopt.

De bovenkant voelt nu veel ruwer aan.
    Ook lopen de "groeven" van het leder nu bovenop ipv in de diepte zoals in de normale situatie (onderkant van het stuur).

Aangetaste bovenkant van het stuur.
    https://i.imgsafe.org/dd1e55142b.jpg
    Niet-aangetaste onderkant van het stuur.

Tot nu toe heb ik geprobeerd om de bovenkant terug wat 'voller' te krijgen door dit rijkelijk te behandelen met lederbalsem, echter zonder veel succes. Bij het aanbrengen merk ik ook dat er zwart blijft komen van het stuur.

Het feit dat het nu wat ruw aanvoelt is niet zo tof, maar ik maak me vooral ook zorgen dat het stuur naar de toekomst toe sneller zou aftakelen...

Ik heb al wat zitten lezen en denk dat ik door de afwerkingslaag van het leder zit, klopt dit?

Weet er ook iemand hoe ik dit een beetje elegant terug in orde zou krijgen? Ik heb reeds posts gezien van volledige renovaties maar dit lijkt me een beetje verregaand.

Alvast heel erg bedankt!

Met zwarte lederverf van bijvoorbeeld hg kan je al een eind geraken denk ik
    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
    Porsche 993 (1994)

Comment

Is dat echt leer?

Comment

met welke lederreiniger ben je aan de slag gegaan dan? Met een normale reiniger voor leder kan je dit toch nooit tegenkomen?
        Tijd voor een nieuw stuur?
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Lederverf idd.
          HG ken ik niet, maar met de producten van Cathiel Chemie heb ik al mooie resultaten gehaald
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Het lijkt me geen echt leder

Comment

Volgens mij is dit ook niet een echte lederen stuur .

Comment

Zoal bij volvo tja, "ecoleer" zeker? Jaren geleden deed ik een proefrit met een Volvo, een vd opties was "ecowood", in plaats van duurzaam hout ofzo was dat gewoonplastic ... idem met dit stuur denk ik ...
                Last edited by ; 05/11/2016, 22:01.

Comment

Mercedesleder.

Lijkt er inderdaad op dat je de kleurlaag afgehaald hebt of zo. Ik zou er een handcrème op proberen, verder lijkt het niet echt meer te redden.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Bedankt voor alle reacties.

Inderdaad mercedesleder.
                    Beetje gênant, lederreinigersetje van de Aldi... Heel voorzichtig getest op de zetels, hier geen problemen mee gehad en de zetels succesvol mee gedaan.
                    Daarna in m'n enthousiasme ook aan het stuur begonnen met het gekende resultaat...
                    Zo'n fouten maak je hopelijk maar 1 keer, duidelijke les geleerd, voortaan kwaliteitsspullen kopen.

@Gere, op welke manier zou een handcrème beter zijn als lederbalsem?

En zou ik dan best opnieuw een beschermende laag zetten over wat overblijft van het aangetaste leder?
                    Last edited by ; 05/11/2016, 19:01.

Comment

Er is niets mis met de kwaliteit van het gebruikte product ... er is wat mis met datgene wat leder moet voorstellen op het stuurwiel.

Comment

Misschien heeft de vorige eigenaar dat geverfd?

Comment

Een handcréme is niet beter hoor maar dan hoef je geen geld meer te verspillen aan dat stuur.

Welke auto is dat precies? Kilometerstand? Bouwjaar?
                          CLK?
                          Bij een hoge kilometerstand werd het misschien inderdaad al eens gecamoufleerd.

Comment

Het is een W211 E220 van 2004 met momenteel 380.000 km. Oude wagen van familie, kan het altijd eens navragen .
                            Ik heb nog een flesje ledercreme staan waar ik de zetels mee gedaan heb, zal dat er maar op smeren en dan hopen dat het zo houdt.

Comment

Ha toch! Door die ventilatie in het portier dacht ik dat het iets anders was maar da's wellicht een optie dan?

Die kilometers zijn de verklaring. Die sturen slijten vooral bovenaan en na 200.000 km is het beste er wel vanaf.
                              Wellicht zag het stuur er beter uit toen het nog goed vettig was maar die toplaag was waarschijnlijk al verdwenen/beschadigd hoor.

Comment

Mijn stuur ziet er ook zo uit.
                                Zelfde wagen maar 210k km.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Aha, dat is dan toch tenminste voor mijn geweten al wat goed nieuws :p. Zal voortaan dan maar vaak met vettige pollekes rijden .

Comment

Dit is een kunststof stuur dat last heeft gehad van de zon. Daarom dat je dat alleen bovenaan hebt.

Zoek U een mooi echt lederen stuur. Dat zal veel aangenamer zijn.

Comment

goed proper wrijven met een vod en wat keukenreiniger ofzo. aftakkelen zal het niet zo snel doen, dat stuur zal gewoon gladder en gladder slijten tot het eruit ziet als een spiegel.
                                      op onze W203 zie je haast geen leder profiel meer, die is dan ook uit 2001 en heeft al 405 000km. bij mijn golf wordt het stuur zelf een pak dunner dan het was, en nog steeds geen problemen ermee (28jaar oud en bijna 500 000km). dat is een echte spiegel geworden.
                                      ik had er eens met vettige vingers aan geweest (was aan de auto aan het werken) en wou het erna afkuisen. daar bleef ook maar vuil afkomen, en dat begon echt te plakken.
                                      dat was dus gewoon jaren op elkaar gestapeld vuil die er als een harde korst over zat. lang reinigen met gewoon keukenreiniger en een goeie licht-vochtige doek tot het volledig proper is.
                                      en als het niet lukt, ff op de sloop een ander stuurtje halen. die krengen roesten zo snel weg, dat die onderdelen masaal te vinden zijn

Comment

dat stuur is dus inderdaad nog niet proper. Gewoon mee blijven doorgaan tot er geen vuil meer afkomt. Wat er nu ophangt is een mengeling van huidschilfers en huidvet dat alle poriën in het leder heeft opgevuld tot je een mooie vetlaag erover krijgt.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...