Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor unilak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips voor unilak

Mijn Mercedes W124 heeft een unilak (geen clearcoat) en op solvent basis.

Na 30 jaar is de lak op sommige plaatsen dof geworden en zeker op de kofferbak zijn een aantal krassen die je echter niet voelt met de vingernagel.
    Ik heb de kofferbak eens gepolierd met de hand met een compound van Marly.
    Maar de krassen zijn er niet uit...naar het schijnt is de lak zeer hard.

Heeft iemand tips voor oudere lakken?
    Ik heb alvast 3 vellen waterpapier besteld: p3000, p5000 en p7000
    Daarna had ik ultimate compound en ultimate polish van Maguiers in gedachte...
    Of toch misschien commandant 4 voor een oudere lak.

Ik moet helaas alles met de hand doen, wegens geen stroom in mijn garagebox.

met de hand: verloren zaak. Zoiets moet ge machinaal doen.
    www.peugeotforum.be

Comment

Helaas is hetgeen Flappy zegt correct.

Je kan er ook voor kiezen om een product met veel fillers te gebruiken, zodat je de krasjes/swirls (een beetje) maskeert.
      Een glaze met een wax of sealant over, of een all-in-one product zoals Super Resin Polish van Autoglym of Tripple van Autofinesse bijvoorbeeld

Met Ultimate Compound ga je mits veel spierkracht en geduld ook wel wat resultaat hebben. Je moet er wel heel lang mee doorwerken, zodat het product mooi afbreekt.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

veel harde arbeid voor uiteindelijk een mager resultaat
        www.peugeotforum.be

Comment

Ik zal eens kijken voor een poliermachine met accu...

Comment

met de hand wordt dit onmogelijk vrees ik... resultaat ten opzichte van geïnvesteerde uren zal enorm pover zijn. afhankelijk van je budget hiervoor, kun je altijd eens informeren wat een eenstaps of meerstaps polijstwerk zou kosten ;-) zal je wss minder kosten dan een deftige polijstmachine op accu
            www.bdcustomcarcare.be

Comment

Groenen commandant en spierkracht is de oplossing

Comment

Ik ben een tijd geleden begonnen...paneel per paneel...want het is intensief om het met de hand te doen.
                Gelukkig is het winter...

Eerst wassen...dan kleien...maguiars ultimate compound...polish norauto….liquid wax Techno..

Motorkap heeft mij bijna 3h gekost...maar het resultaat mag er zijn...blinkt als een spiegel.

Enkel het dak en rechter voorvleugel moet ik nog doen. Maar daar ga ik eerst spot-repair op laten doen (2 hagelblutsjes)

Op het kofferdeksel zitten nog 2 diepere krassen die nog zichtbaar zijn bij bepaalde lichtinval.
                Die ga ik proberen behandelen met schuurpapier 1500-3000-5000-7000...maar die moet nog binnenkomen.

Last edited by fronteradriver; 11/01/2019, 19:28.

Comment

Working...
                X