Probeer je voor te stellen dat je een prachtige Porsche 911 Cabriolet hebt uit 1986. Grotendeels eerste lak, nieuwe Cabrioletkap, het interieur laten aanpakken, motorruimte snoeistrak door een nieuwe motor en ga zo maar door. Daar ben je natuurlijk immens trots en zuinig op. Logisch dan ook dat de eigenaar de auto spik en span maakte en deze veilig wegstopte voor de wintermaanden...
Ook wel begrijpelijk dat je dan na een paar weken eens gaat kijken naar je auto. Je weet wel, gewoon stoeltje erbij en weer even genieten en dromen over het voorjaar. Dat was eigenlijk de planning, maar toen de eigenaar de garagepoort opende stopte zijn hart toch even met kloppen! Hij trof een bijna witte wagen aan! Bleek dat er een waterlekkage was geweest welke door het plafond omlaag was gesijpeld. De verf / stucwerk begon op te lossen en sijpelde op dit pareltje. Het stoffen dak, de tedere fuchs velgen, het lakwerk, de rubbers en natuurlijk ook door de lamellen in de motorklep naar het motorcompartiment, er is géén één deel wat gespaard is gebleven. Wat er in die verf zit is onduidelijk, wellicht komt het door de wapening in het beton, maar het goedje (bleek salpeterzuur te zijn) is gaan oxideren en de alkalische bestandsdelen zorgen voor een (in)bijtende werking.
Gelukkig goed verzekerd, maar dat neemt niet weg dat dit een immense klus was inclusief wetsanden, stomen en elke schroef tot op de millimeter na nauwkeurig nalopen. Je wilt immers zo weinig mogelijk spuiten aan zo'n auto. Al met al bijna 60 uur aan gewerkt afgelopen week, máár, met resultaat......zeg maar gerust RESULTAAT
De staat van de wagen bij binnenkomst:
Ook wel begrijpelijk dat je dan na een paar weken eens gaat kijken naar je auto. Je weet wel, gewoon stoeltje erbij en weer even genieten en dromen over het voorjaar. Dat was eigenlijk de planning, maar toen de eigenaar de garagepoort opende stopte zijn hart toch even met kloppen! Hij trof een bijna witte wagen aan! Bleek dat er een waterlekkage was geweest welke door het plafond omlaag was gesijpeld. De verf / stucwerk begon op te lossen en sijpelde op dit pareltje. Het stoffen dak, de tedere fuchs velgen, het lakwerk, de rubbers en natuurlijk ook door de lamellen in de motorklep naar het motorcompartiment, er is géén één deel wat gespaard is gebleven. Wat er in die verf zit is onduidelijk, wellicht komt het door de wapening in het beton, maar het goedje (bleek salpeterzuur te zijn) is gaan oxideren en de alkalische bestandsdelen zorgen voor een (in)bijtende werking.
Gelukkig goed verzekerd, maar dat neemt niet weg dat dit een immense klus was inclusief wetsanden, stomen en elke schroef tot op de millimeter na nauwkeurig nalopen. Je wilt immers zo weinig mogelijk spuiten aan zo'n auto. Al met al bijna 60 uur aan gewerkt afgelopen week, máár, met resultaat......zeg maar gerust RESULTAAT
De staat van de wagen bij binnenkomst:
Comment