Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Infinitas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Infinitas

    Ik heb zojuist de website van auto tune heinz bezocht voor een afspraak te maken voor een airbox en een eisenmann uitlaat.

    Nu kunnen ze ook infinitas plaatsen, kan iemand me hier een duidelijke uitleg over geven?

    Bedankt

  • #2
    Wat is infinitas?
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

    Comment


    • #3
      Infinitas zijn toch compressoren he...

      Zijn comprimeren de inlaatlucht, waardoor er meer lucht in de cilinder kan gezogen worden.
      Meer lucht = meer vermogen.

      Comment


      • #4
        Zou hier veel vermogenwinst mee kunnen geboekt worden?

        Comment


        • #5
          Ja.

          Om even het voorbeeld te nemen van een E46 330i met standaard 231pk

          Het SK plus systeem doet er 55pk bij tot 286pk
          SKI is goed voor 320pk
          de SKII doet het tot 340pk

          Comment


          • #6
            Infinitas is een "oude bekende" in 't tuning-milieu, ze leveren best wel veel kits voor zo'n 'dure aftermarket' dingen te maken. Ik dacht ook ooit gelezen te hebben dat 't ook zij zijn die een aantal merkspecifieke tuningmerken de compressorkits leveren, maar 'k ben daar eigenlijk niet zeker van.



            Eén probleem echter ... krijg dat maar 'es rechtsgeldig toegelaten op de openbare weg bij ons in België. Over 'n compressor gaan ze op de keuring écht niet over kijken, en die jaarlijks weer laten demonteren om 'es naar de keuring te rijden is ook geen werk.

            Comment


            • #7
              Hoe verhouden die zich tov bvb Rotrex superchargers die bvb standaard op Koenigsegg CCX-R gebruikt worden ?

              -kwa kwaliteit

              -kwa prijs

              -kwa rendement en vermogen nodig om de sc aan te drijven

              -kwa onderhoud en levensduur

              -moeilijkheidsgraad v inbouw

              -geluidsproductie

              -warmteontwikkeling



              Superchargers with superior combination of compactness, efficiency, reliability and low noise. The inventor of the traction drive supercharger.









              ook Novitec plaatst die Rotrex SC op Ferrari F430 en in de USA plaatst Active AutoWerke ze op BMW M3's :



              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.






              De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!








              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              ITR:

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



              IS200 met 2-stage SC ipv de TTE SC :

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



              Geluid nabij luchtfilter bij geopende motorkap en stilstaand gasgeven trek bij de meeste SC op niet veel

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



              E39 M5 :

              A small teaser until we get the real video gear on track.. app. 0-280 in 45secBest regardsMaster Yoda / Rumatuning.co.uk





              Rotrex Supercharger op een moto : hier op Aprilia RSV1000 (Mille) Factory :

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              Gaat Benny-Hill Hem testen ? :

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Last edited by ; 10/07/2008, 23:35.

              Comment


              • #8



                Tweeversnellings compressor met Antonov techniek




                Eind vorig jaar sloot transmissieontwikkelaar Antonov een overeenkomst met de Duitse fabrikant Neue ZWL Zahnradwerk om de miniatuur tweetraps transmissie van Antonov te gaan maken.

                Via Amerikaanse tuningbedrijven gaat Antonov een via die transmissie aangedreven Rotrex-compressor bieden.

                Zo hoopt men autofabrikanten over de streep te trekken om zulke mini-transmissies toe te gaan passen.

                Compressors met versnellingsbak zouden heel mooi aansluiten bij de trend naar 'downsizing' van automotoren om verbruik en CO2-emissie te verlagen, denkt Antonov.

                Deze week draait in Stuttgart de driedaagse Engine Expo tentoonstelling waar Antonov zijn technieken aanprijst, onder meer met een Ford Mustang en Mercedes SLK voorzien van de genoemde compressor.

                Deze auto's gaan verder als demo's naar een Amerikaanse tuning roadshow. Daar is tuning door montage achteraf van een mechanische compressor altijd in trek geweest.

                De Rotrex is een centifugaal compressor, zeg maar een halve turbo. In plaats van een turbine die op uitlaatgas draait is een aandrijving vanaf de motor nodig.
                Een centrifugaal compressor is goedkoper en veel makkelijker te monteren dan compressors van het verdringertype, zoals Mercedes/AMG of Volkswagen toepassen.

                Voor een redelijke laaddruk is wel een behoorlijk toerental nodig, en daar brengt Antonov uitkomst.
                Bij laag motortoerental zorgt de tweeversnellingsbak dat de compressor flink toeren draait, zonder hydraulische of elektrische regelorganen wordt automatisch bij oplopend motortoerental de tweede versnelling gekozen zodat de compressor niet in gelijke mate als de motor versnelt. De Antonov aandrijving werkt met mechanische koppelingen en planetaire tandwielen automatisch.


                Een dergelijke meertraps aandrijving zou ook voor andere nevenaggregaten wat zijn, meent Antonov. Bijvoorbeeld om water- en oliepomp of generator niet sneller dan noodzakelijk te laten draaien en daarmee vermogensverlies te sparen.

                Mechanische compressors zijn nodig bij toepassing van kleine, zuinige motoren om die aan voldoende kracht bij laag toerental te helpen.

                Zoiets als de TSI van Volkswagen, met turbo voor hoge toeren en mechanische compressor voor laag toerental. Daar zou de Rotrex/Antonov oplossing ook iets voor kunnen zijn.

                Eigen productie heeft Antonov niet, die wil alleen licenties voor hun transmissietechniek verkopen.

                Vandaar dat Neue ZWL bij Leipzig werd ingehuurd om de aandrijving voor de tweeversnellings Rotrex compressor te maken.

                Dat bedrijf kan tot 10.000 stuks per jaar produceren. Voor de tuningmarkt denkt Antonov echter dat het niet verder zal gaan dan jaarproductie van 4000 stuks, over drie jaar te bereiken. De echte hoop blijft gevestigd op grote autofabrikanten of toeleveranciers, om een licentie te nemen en hun eigen productie op te zetten.


                Bron : http://www.amt.nl/web/show/id=46077/...contentid=7338

                .

                Comment

                Working...
                X