Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prestaties voor en na chiptuning Focus RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prestaties voor en na chiptuning Focus RS

    Pk's op papier zeggen mij ni altijd zoveel daarom test ik graag de 100 tot 200km/u tijden voor en na chiptuning dan zie je echt wat er gewonnen is.
    Deze meting voer ik uit met de Racelogic Performance box die via satelliet werkt en steeds op hetzelfde stuk autostrade.
    Focus RS voor chiptuning:



    Na chiptuning:



    Een winst van bijna 3 sec wat zeker ni slecht is

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
    Koppel doet veel op hogere snelheden .
    Je had 100 tot 200 in 6de versnelling voor en na moeten testen . Dan zie je zelfs het verschil beter
    Volledig mee eens. Nu zie je alleen maar de winst in de hogere toerentallen. Door in 5de of 6de te vertrekken ga je door heel het toerental gebied en kan je de winst beter zien.

    Comment


    • #3
      Ok zal ik volgende keer eens proberen.

      Comment


      • #4
        Koppel is voor diesels.

        Wie gaat er nu zo met een sportieve naft rijden, ik vind dit een veel betere indicatie.

        Comment


        • #5
          Kon je niet meer tijd winnen door sneller te schakelen ? Koppeling beter af te stellen ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Kon je niet meer tijd winnen door sneller te schakelen ? Koppeling beter af te stellen ?
            Het is niet zozeer de tijd die je verliest met het schakelen maar wel omdat er terug turbodruk moet opgebouwd worden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
              Het is niet zozeer de tijd die je verliest met het schakelen maar wel omdat er terug turbodruk moet opgebouwd worden.
              In de grafiek zijn de schakelmomenten langer geworden...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                In de grafiek zijn de schakelmomenten langer geworden...
                In de bovenste grafiek is de tijd per 0.5 sec en in de onderste grafiek per 0.2 sec daarom geeft dit een slecht beeld .

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                  In de bovenste grafiek is de tijd per 0.5 sec en in de onderste grafiek per 0.2 sec daarom geeft dit een slecht beeld .
                  Niet gezien...
                  Maar ik vind de tijdswinst toch maar miniem ?
                  Gebruik je hem op circuit, dan is het te rechtvaardigen.
                  Last edited by ; 25/08/2010, 22:03.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Niet gezien...
                    Maar ik vind de tijdswint toch maar miniem ?
                    Gebruik je hem op circuit, dan is het te rechtvaardigen.
                    3 seconden eraf?

                    En gij vindt dat miniem?

                    Wtf

                    Comment


                    • #11
                      zal wel zeker
                      Hij is standaart gewoon al snel.
                      Zu den Videos ist zu sagen, dass sich die gemessenen Zeiten auf die Tachogeschwindigkeit und nicht auf GPS-Werte beziehen.Die Serienleistung vor dem MTB Tuni...

                      Comment


                      • #12
                        3 sec eraf is zeker 150mt voorsprong op 200 per uur tov de niet getunede RS. Das ni niks hé.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          zal wel zeker
                          Hij is standaart gewoon al snel.
                          http://www.youtube.com/watch?v=jttIoUvkjlA
                          Dirkske toch, 3s is toch een serieus verschil eh.
                          Nuja ik ben niet zo pro-chiptuning.

                          Comment


                          • #14
                            niet slecht , zou dezelfde test eens willen doen met onze 410pk focus RS, kwestie van eens te kunnen vergelijken

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              niet slecht , zou dezelfde test eens willen doen met onze 410pk focus RS, kwestie van eens te kunnen vergelijken
                              Da zou tof zijn om eens te vergelijken...

                              Comment


                              • #16
                                koppel op hoge toeren doet veel op hogere snelheid. koppel op hoge toeren wil ook zeggen PK's.

                                pk's kunde makkelijk berekenen >> NM maal RPM gedeeld door 7000(ong) = pk's. als ge het juist juist wilt weten moet ge effe googlen. kheb ni ni direct zelf gevonde en ben iets te lui te zoeke .

                                diegenen dat er niet van overtuigd zijn mogen altijd tot bij mij thuis komen voor een ritje dan gelooft ge dat 450 diesel NM nix betekenen tegenover 430 naft NM (425nm @ 7000rpm) op hogere snelheid. zelfs op lage snelheid krijgt de diesel slaag (en lelijk)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Celcius Bekijk Berichten
                                  diegenen dat er niet van overtuigd zijn mogen altijd tot bij mij thuis komen voor een ritje dan gelooft ge dat 450 diesel NM nix betekenen tegenover 430 naft NM (425nm @ 7000rpm) op hogere snelheid. zelfs op lage snelheid krijgt de diesel slaag (en lelijk)
                                  Nekeer een sprintje doen tegen ene die stock 430Nm en 400+pk's heeft?
                                  Ben eens benieuwd

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Nekeer een sprintje doen tegen ene die stock 430Nm en 400+pk's heeft?
                                    Ben eens benieuwd
                                    geen probleem. als we naar ecuyers gaan zulle we ons es geven. een SL55AMG is allesinds ni sneller dan mijne op 370pk (1.5 bar). ik weet ni wa uwe daartegen doet. als ik tegen uwe sprint zet ik em wel pittiger .

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Nekeer een sprintje doen tegen ene die stock 430Nm en 400+pk's heeft?
                                      Ben eens benieuwd

                                      ik ken ene dat op zijn kloten gaat krijgen!!!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Celcius Bekijk Berichten
                                        geen probleem. als we naar ecuyers gaan zulle we ons es geven. een SL55AMG is allesinds ni sneller dan mijne op 370pk (1.5 bar). ik weet ni wa uwe daartegen doet. als ik tegen uwe sprint zet ik em wel pittiger .
                                        Geen idee welke 55 het was, maar ik heb de rapste versie maar gekozen (517pk)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X