Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automatische openende koffer Golf V, Seat Leon, Audi A3...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• automatische openende koffer Golf V, Seat Leon, Audi A3...

Van bovenvermelde auto's is het mogelijk om door nieuwe kofferveren en bumps en een aanpassing in het VAGCOMsysteem een automatisch openende koffer te maken.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Het was even opzoekwerk maak je hebt dus het volgende nodig om deze mod uit te voeren:

TO DO:
    - Sterkere gasveren van een Skoda Octavia Hachback (onderdeelnr: 1U6 827 550E}
    - Kofferbakbumps van de Scirocco (onderdeelnr: 1K8 827 761 D)
    - Instellen met VagCom (Byte 2 Bit 3 in the Central Convience Controller 46) kofferbak ontgrendelen moet aangevinkt worden

Ikzelf ga deze update binnenkort uitvoeren op mijn Seat Leon 1p, mochten er nog mensen dit willen doen, bij deze is de kennis gedeeld.
    Het onderste filmpje is de wagen van de persoon die mij de onderdeelnummers heeft bezorgd (via het Nederlandse Seat forum), dus dit moet wel werken. Kostprijs van de mod zou rond de 110 EUR liggen afhankelijk van waar de onderdelen besteld worden.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

En is het dan ook moeilijker om de koffer dicht te maken ? Ik vermoed dat de dempers krachtiger zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      En is het dan ook moeilijker om de koffer dicht te maken ? Ik vermoed dat de dempers krachtiger zijn ?
      Naar 't schijnt scheelt 't bitter weinig, de dempers zijn idd iets krachtiger maar ze zijn van een Octavia, dus die koffer moet ook nog dicht te maken zijn he...
      sigpic

Comment

Enige waar ik dan nog aan denk is dat als die koffer automatisch open gaat dat hij bij een lage ruite tegen het plafond zou kunnen knallen.

Die automatische kofferkleppen zie je meestal bij berlines, en niet bij een hatch ...

En als hij op een Break zit gaat hij meestal tot aan de daklijn en kan je hem daarna eventueel verder openen.

Probleem is dat die koffer echt wel héél hoog komt bij bvb een golf.
        Bij mijn ouders thuis zat deze steeds tegen het plafond ... en als dat automatisch gaat knalt hij daar gewoon op IMHO

Comment

Das wel waar, elk systeem heeft zijn voor- en nadelen he. Ik vind het wel een leuke mod omdat je nu met je handen vol maar op 1 knop moet duwen ipv je materiaal neer te zetten en dan nog es de koffer te openen...
          sigpic

Comment

Ik heb die sterkere pompen gehad op mijn G5 GTI, en het is idd iets zwaarder om terug dicht te gooien ja.

Klep komt ook behoorlijk snel open, dus als je het niet gewoon bent, of iemand die er niks van weet,
            kun je die wel es tegen kinnebak krijgen :p

Koffer gaat trouwens iets minder ver open omdat de pompkes iets korter waren.

Slot heb ik niet laten programmeren, wagen is kort nadien verkocht. Maar het bleef handig omdat
            deze opent door gewoon op het VW teken te drukken. Minder kans op krassen enzo :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Das wel waar, elk systeem heeft zijn voor- en nadelen he. Ik vind het wel een leuke mod omdat je nu met je handen vol maar op 1 knop moet duwen ipv je materiaal neer te zetten en dan nog es de koffer te openen...
              Met volle handen kan je ook niet op die knop drukken hè
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

lukt dit bij elke golf 5 ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterke89 Bekijk Berichten
                  lukt dit bij elke golf 5 ???
                  Dat denk ik wel, ik kan me moeilijk voorstellen dat er een andere kofferklepsysteem is per reeks.
                  sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Dat denk ik wel, ik kan me moeilijk voorstellen dat er een andere kofferklepsysteem is per reeks.
                    oke dankje ga mrgn de onderdelen gaan bestelen voor de golf 5 deze zijn tog ook goed ????
                    - Sterkere gasveren van een Skoda Octavia Hachback (onderdeelnr: 1U6 827 550E}
                    - Kofferbakbumps van de Scirocco (onderdeelnr: 1K8 827 761 D)

Comment

Waar bestellen jullie deze onderdelen.

Rechtstreeks bij de VW garage? Of ergens anders?
                      Ziet dit wel zitten voor op de gti.
                      Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                      2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                      2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                      2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                      2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                        Waar bestellen jullie deze onderdelen.
                        Rechtstreeks bij de VW garage? Of ergens anders?
                        Rechtstreeks bij de dealer ja, hoe meer tussenstations, hoe duurder het wordt door tussenpersonen die er hun deel op willen verdienen...
                        sigpic

Comment

dus de koffer gaat dan open door de sterkere druk van de veren
                          bij mijn vectra break hoor ik echt een motortje die werkt bij openen en sluiten

zou jouw systeem dan ook op een A6 avant lukken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            dus de koffer gaat dan open door de sterkere druk van de veren
                            bij mijn vectra break hoor ik echt een motortje die werkt bij openen en sluiten
                            De koffer gaat open door de afstandsbediening waar je in je VAGCOM laat veranderen dat bij het openen van het slot de koffer ook moet ontgrendelen. Door de sterkere veren duwt de koffer zichzelf open...
                            sigpic

Comment

Het systeem van de Vectra Break is helemaal anders. Dat is als een garagepoortopener met nylon "kabels" normaal dacht ik.
                              Bij ons vader is dat ook, en das rete-handig als ge naar uwe auto wandeld met een stevige doos of bak. Anders moete da neerzetten, koffer open, oppakken, in de koffer. Nu druk je op de knop en hop!

Grote voordeel: die koffer sluit ook zelf
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                zou jouw systeem dan ook op een A6 avant lukken?
                                Ben ik ook benieuwd naar.

Comment

welke onderdelen zouden dit dan kunnen zijn voor een seat leon fr tdi van 2009 .

want ik denk dat als je de sterkere pompjes en de bumps van een scirocco besteld dat je dan ook die bevestigings bol moet hebben of hoe moet ik het noemen wat aan je kofferdeksel vast zit .
                                  Of zit dat mischien bij de pompjes .

en dan een tweede punt wie kan de aanpassing doen in je vagcom ?

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leon_ Bekijk Berichten
                                    welke onderdelen zouden dit dan kunnen zijn voor een seat leon fr tdi van 2009 .

want ik denk dat als je de sterkere pompjes en de bumps van een scirocco besteld dat je dan ook die bevestigings bol moet hebben of hoe moet ik het noemen wat aan je kofferdeksel vast zit .
                                    Of zit dat mischien bij de pompjes .

grtz
                                    Onderdelen zijn die die ik heb opgenoemd, aangezien ik zelf met een Leon FR tdi reed.
                                    Aanpassing in je VAGCOM kan bij elke officiele Seat dealer...
                                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leon_ Bekijk Berichten

grtz
                                      kan je gratis bij mij komen doen

Comment

Working...
                                      X