Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audio installatie Peugeot 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audio installatie Peugeot 2008

Ik heb onlangs een nieuwe Peugeot 2008 gekocht. Ik ben er erg tevreden over. Het enige minpunt voor mij is tot nog toe de audio. Ik vind dat de standaard installatie maar een vrij dun geluid produceert. Zou het mogelijk zijn, zonder me naar een Peugeot garage te begeven, er elders betere speakers te laten insteken of moest dat gebeuren vóór de aflevering van de wagen? Indien het alsnog kan, moet ik dan 4 nieuwe speakers laten steken of helpt het als ik bv twee gewone speakers vervang door wooferspeakers in de deuren (als dat bestaat en als dat kan). Ik hoef geen dancing in mijn auto en wil dan ook geen grote wooferbak in mijn koffer of hoedenplank, alleen een aanvaardbare basklank.
    Alle info welkom. Alvast bedankt.

Natuurlijk hoef je daarvoor niet naar peugeot. Dit kan je prima na aflevering doen. Je hebt heel veel opties en de meeste hangen af van je wensen, budget en wat je zelf wilt/kan doen. Ik zal er een paar noemen:
    1 Alleen vervangen speakers. Dit is meestal zelf eenvoudig te doen, of dit kan je tegen een relatief bescheiden prijs laten doen. (ik heb zelf destijds voor mijn clio 3 een haynes boekje gekocht hoe de deurpanelen achter er af moesten).
    2 Vervangen speakers en bijvoorbeeld een (kleine) sub (laten) plaatsen.
    Je hebt kleine (actieve) subs voor onder een stoel.
    Maar ook smalle voor bijvoorbeeld in de kofferbak (bakje bovenop heb ik zelf gemaakt om die ruimte te kunnen benutten en de rondslingerende spullen op te kunnen bergen):

3 Er is nog veel meer mogelijk, maar als ik jouw verhaal zo lees is stap 1 of 2 al voldoende voor jou.

Alles hangt van je eisen en je budget af. Je kan eens zoeken op internet naar een 'audio inbouw station' oid bij jou in de buurt en daar informeren naar de mogelijkheden (je kan het namelijk zo gek niet verzinnen) en de prijzen.

Op een standaard radio zitten meestal gaan aansluitingen voor naar de versterker, dus als je voor optie 2 gaat moet er nog wat extra's worden geregeld. Dit kan gedaan worden door het aansluiten van een high-low converter (bijvoorbeeld direct achter de radio). Dit hoef je niet te weten als je alles laat doen, maar als je het leuk vindt om er wat meer over te weten kan je eens zoeken op internet naar die term, dat zal je een hoop informatie geven.
    Last edited by ; 04/02/2014, 16:12.

Comment

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik eens naar Car Audio Service ga in Opwijk voor het laten vervangen van de speakers.

Comment

Working...
      X