Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies xenon hid kit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Advies xenon hid kit

    beste,

    Ik rij met een kia rio 3, deze heeft lens in de koplamp.
    ik ben van plan om een xenon hid set te kopen, deze moet CAN-bus proof zijn, 8000k en H7.
    Ik dacht aan deze HID 2in1CAN-bus Kit H7/8000K-12V/35W Slim Ballast - Xenonsets - Xenon - Verlichting S.E.T. Tuning . Iemand ervaring met deze set? Je hebt er ook op de site van Pilot, maar die kost 70 euro duurder. Heb al op verschillende fora gelezen dat een duurder merk niet echt veel verschil maakt.


    En als laatste vraagje, je geraakt hier toch perfect mee door de keuring he?


    alvast bedankt

  • #2
    Lens in de koplamp wil niet zeggen dat dat xenon lens is he, veel merken hebben lens voor halogeen.

    Qua keuring is het ook niet ok, koplampsproeiers en automatische hoogteregeling is verplicht.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Lens in de koplamp wil niet zeggen dat dat xenon lens is he, veel merken hebben lens voor halogeen.

      Qua keuring is het ook niet ok, koplampsproeiers en automatische hoogteregeling is verplicht.
      Bedoel gewoon dat door de lens het licht gebundeld wordt en niet zoals bij oudere auto's die aftermarket xenon hebben, dat daar het licht alle kanten uitschijnt en dus verblindt. Dacht dat wet vanaf 2012 veranderd was ivm koplampsproeiers en automatische hoogteregeling?

      Comment


      • #4
        In Nl is dat idd aangepast. Daar is enkel nog automatische hoogteregeling vereist, maar hier nog altijd elde 2.

        Maar zelf met die lens ga je nog altijd redelijk wat strooilicht hebben.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • #5
          Koplampsproeiers en hoogteregeling moet nog, maar ik ben al gekeurd met mijn demowagen met lensbollampen en Pilot xenon erin zonder sproeiers en hoogteregeling. Neem beter 5000K of 6000K en dan valt het echt niet op dat je xenons hebt, enkel jij hebt veel intenser licht. Ik verdeel zelf Pilot, en dat is idd duurder, maar de service krijg je er ook bij als er iets kapot gaat. Veel geluk als je lamp kapot gaat en je dat terug moet sturen naar een online shop...

          Ik geef forummers 20 EUR korting dus ipv 215 EUR voor een ProLine kit is het maar 195 btw in.
          sigpic

          http://www.streamlinecarcare.be

          lakbehandelingen voor voertuigen

          MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

          Comment


          • #6
            1. Auto hoogteregeling en koplampsproeiers verplicht in BE.
            2. Xenon in een reflectorkoplamp = dodelijk verblindend.
            3. Xenon in een aangepaste projectorkoplamp met lens = half ok, zolang je deze juist kan afstellen. Nog altijd reden genoeg om bij een politiecontrole het vlaggen te hebben.
            4. Als je xenon wilt inbouwen, Pilot. Niets anders.
            5. natuurlijke kleur is 4300K, 5000K gaat ook nog, hoger dan dat is echt wel sjonniestyle. 8000K? Nutteloos, je gaat lichtopbrengst verliezen zelfs. Als ik je daarmee tegenkom in het donker dan trakteer ik je op een fahr, een toeter en een middelvinger (die je niet gaat zien omdat je 8000K lampjes niets van licht geven)
            6. Keuring = afkeur, tenzij je veel sjans hebt (zie hierboven)

            Disclaimer;

            Ik heb enkele jaren met een Octavia gereden. Ik had een xenon koplampenset met een Pilot set in. Een bak meer licht, dat wel. Elk jaar de koplampen wisselen, afstellen, keuring, koplampen wisselen, afstellen, werd oud...ik had geluk dat de koplampen van de Octavia zéér ruim waren, en de Pilot slimballasten daar gewoon inpasten. Ik huiver van de gedachte om bij een keuring die xenonpitten te moeten uitbouwen uit een koplamp. 5 minuten werk, of 50 met een hoop miserie, gevloek, en kans op een kapotte lamp oid.

            Conclusie; de opvolger van mijn Octavia is een auto die af-fabriek xenon heeft. Les geleerd...
            Mijn Skoda

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              1. Auto hoogteregeling en koplampsproeiers verplicht in BE.
              2. Xenon in een reflectorkoplamp = dodelijk verblindend.
              3. Xenon in een aangepaste projectorkoplamp met lens = half ok, zolang je deze juist kan afstellen. Nog altijd reden genoeg om bij een politiecontrole het vlaggen te hebben.
              4. Als je xenon wilt inbouwen, Pilot. Niets anders.
              5. natuurlijke kleur is 4300K, 5000K gaat ook nog, hoger dan dat is echt wel sjonniestyle. 8000K? Nutteloos, je gaat lichtopbrengst verliezen zelfs. Als ik je daarmee tegenkom in het donker dan trakteer ik je op een fahr, een toeter en een middelvinger (die je niet gaat zien omdat je 8000K lampjes niets van licht geven)
              6. Keuring = afkeur, tenzij je veel sjans hebt (zie hierboven)

              Disclaimer;

              Ik heb enkele jaren met een Octavia gereden. Ik had een xenon koplampenset met een Pilot set in. Een bak meer licht, dat wel. Elk jaar de koplampen wisselen, afstellen, keuring, koplampen wisselen, afstellen, werd oud...ik had geluk dat de koplampen van de Octavia zéér ruim waren, en de Pilot slimballasten daar gewoon inpasten. Ik huiver van de gedachte om bij een keuring die xenonpitten te moeten uitbouwen uit een koplamp. 5 minuten werk, of 50 met een hoop miserie, gevloek, en kans op een kapotte lamp oid.

              Conclusie; de opvolger van mijn Octavia is een auto die af-fabriek xenon heeft. Les geleerd...
              Op mijn leon fr zaten reflectorlampen en met correcte afstelling kreeg ik nooit phares van tegenliggers. Ik kreeg meer phares overdag omwille van rijstijl
              sigpic

              http://www.streamlinecarcare.be

              lakbehandelingen voor voertuigen

              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

              Comment


              • #8
                ga dan gewoon onmiddelijk voor LED he
                lets have some more member berries

                Comment


                • #9
                  ontwijk je ineens de wetgeving IVM hoogteregeling en sproeiers

                  Comment

                  Working...
                  X