Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra Engine Swap

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Astra Engine Swap

Hallo ik heb een theoretische vraag. Kan ik de 1.6 lpg motor van mijn Opel Astra H sport ruilen met een diesel moter zoals deze? of kan dat enkel met een andere lpg motor? Zo ja, dat zou waarschijnlijk veel geld kosten omdat er ook andere zaken zullen moeten veranderd worden aan de wagen. Als ik een wagen wil met meer kracht, zou het misschien een betere keuze zijn om een ander te kopen ipv engine swapping? Danku om te lezen!
    Z20LEH 2.0 DOHC Turbo 1998 cm³ 4-in-lijn 240 pk 320 Nm 2005 - 2007

Praktisch antwoord: enkel te vervangen door een identiek motorblok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Praktisch antwoord: enkel te vervangen door een identiek motorblok.
      Kan dat dan wel met andere wagens want hoe maken ze anders sleeper cars..?
      ps: Ik heb 0 verstand van wagens op dit moment

Comment

Een sleeper car, is dat een mobilhome? (Ik heb 0 verstand van sleeper cars)
        Anders zou ik daarmee swappen, lijkt me praktisch.

Comment

Als je 0 verstand hebt van wagens dan zal je dat een aardige duit kosten om dat te laten doen. Echt moeilijk is dat niet maar wel héél veel werk. Met dat geld koop je beter een krachtiger wagen. En je blijft in orde met de wet, kan je op je 2 oren sleepen :-)

Comment

[QUOTE=Maurice P.P.;n6344978]Een sleeper car, is dat een mobilhome? (Ik heb 0 verstand van sleeper cars)
            met andere woorden ik zit hier op het verkeerde forum en enkel herbie66 heeft mij een 'deftig' antwoord kunnen geven.

en voor de mensen die niet weten wat een sleeper is: https://en.wikipedia.org/wiki/Sleeper_(car)

Comment

Ik zou de huidige auto verkopen en kijken voor een andere. Lijkt mij de beste oplossing.

Comment

Een auto die ouder is dan 10 jaar is nog amper iets waard. Denk aan 2-4000€.
                Dit gaat je een pak geld kosten als je het laat doen, en je krijgt een onbetrouwbaar krel wat je niet gekeurd krijgt.

Koop gewoon iets anders.

Comment

Binnen België is dit sowieso al niet legaal mogelijk.

Comment

Bestond er geen truc om die via Engeland te laten homologeren ?

In ieder geval, als je een sleeper wil, koop je een oldtimer bvb een W124 met een dikke motor. Zet er stalen velgen op en plak er 200D op. Ga je veel mensen mee verrassen. Bij bepaalde oude BMW 3 series doen ze ook een engine swap die blijkbaar makkelijk uit te voeren is. Maar welke juist weet ik niet. Maar deze zou regelmatig gedaan worden.

Comment

of via Duitsland. Maar wat gaat dat allemaal niet kosten.

Comment

Los van de kostprijs, de technische uitdagingen : in België kan het legaal niet.
                        In Nederland en andere landen wel, maar het is heel moeilijk om die auto hier gekeurd en ingeschreven te krijgen.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Bestond er geen truc om die via Engeland te laten homologeren ?
                          Mijn nonkel bouwde vroeger ook kitcars op basis van de 2 PK via homologatie in UK maar dat zou niet meer mogelijk zijn. De motorisatie die de topicstarter voorstelt is toch het OPC benzine blok van de Astra en geen diesel??

Enigste optie voor de topicstarter is een andere auto kopen. Hou best rekening met de euronorm afhankelijk van je woonlocatie ivm LEZ.
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

motorswap in een relatief moderne auto is niet te doen, ik heb een BMW E30 voor op circuit waar er wel een swap gebeurd is met een E36 M3 blokje en dat was al niet van de poes wat er moest aangepast worden(volgens internet was het nochtans plug & play...)
                            dus zeker voor een auto die nog op de openbare weg moet: onmogelijk, of je moet er eentje van voor 1992(oldtimer voor zolang er geen keuring is voor deze) vinden met weinig electronica
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

[QUOTE=JensAm;n6344911]Hallo ik heb een theoretische vraag. Kan ik de 1.6 lpg motor van mijn Opel Astra H sport ruilen met een diesel moter zoaels deze? of kan dat enkel met een andere lpg motor? Zo ja, dat zou waarschijnlijk veel geld kosten omdat er ook andere zaken zullen moeten veranderd worden aan de wagen. Als ik een wagen wil met meer kracht, zou het misschien een betere keuze zijn om een ander te kopen ipv engine swapping? Danku om te lezen! [TABLE="class: wikitable"]
                              [TR]
                              [TD]Z20LEH[/TD]
                              [TD]2.0 DOHC Turbo[/TD]
                              [TD]1998 cm³[/TD]
                              [TD]4-in-lijn[/TD]
                              [TD]240 pk[/TD]
                              [TD]320 Nm[/TD]
                              [TD]2005 - 2007[/TD]
                              [/TR]
                              [/TABLIs gene diesel, maar turbo benzine

Comment

Ik snap de laatste post niet goed, wellicht iets mis gelopen ?

Comment

Working...